Søgning på: sso historie opgave. Resultater: 18361 til 18380 af 153151
-
Abstract - metoder
ForumindlægIfølge min vejledning skal abstractet indeholde noget om, hvilke metoder, jeg har gjort brug af. Hvad skriver man her? Jeg skriver i matematik og historie. -
2.verdenskrig..
ForumindlægHej det er Historie det handler faktisk om 2. Verdenskrig.. spørgsmålet siger Hvor mange danske jøder døde under 2. Verdenskrig. Håber i kan hjælpe det haster...... -
Hurtigt kildespørgsmål
ForumindlægMå man bruge kilder, som man har gennemgået i undervisningen, til en 24-timers historie eksamen hvor man jo skal finde nogle kilder til at suplere med ? -
Den kolde krig
ForumindlægHej Er der nogen herinde som er god til engelsk? Da jeg har brug for hjælp til min historie opgave, som er på engelsk. Jeg vil meget gerne sende opgaven til vedkommendes indbakke her på studieportalen. -
Fra induktion til vekselstrøm?
ForumindlægHej Jeg har fået en opgave i fysik, hvor jeg skal beskrive historien bag induktion til vekselstrøm. Nogen der ved noget om det? Det kunne hjælpe mig rigtig meget, og opgaven er til i overmorgen. Tak på forhånd :-) -
hjælp!!
Forumindlægville bare vide om der er nogen herinde der har lavet en opgave om en historie der hedder Jade´s Summer by Julie Simons? ved ikke hvad jeg skal skrive om den i min essay-opgave :( -
Vejledning til Srp
ForumindlægHej alle :) Jeg er i gang med at skrive en SRP opgave, som omhandler Indiens Selvstændighed i fagene Engelsk A, og Historie A. Er der nogen herinde, som vil vejlede og rette min opgave ? -
Koffein i kaffe
ForumindlægEr der nogen der har skrevet en SRP eller evt. en SRO opgave i fagene kemi og historie omkring koffein i kaffe? Hvis det er, kan vedkommende så være så venlig at sende opgaven eller et link til litteraturlisten? -
At beskrive
ForumindlægJeg skal beskrive kort kameraets historie. Jeg arbejder i fagene matematik, fysik. Altså, der er jo ikke meget "matematik og fysik" i den beskrivelse, jeg nu har lavet, udover en beskrivelse af de forskellige kameraer og problemerne/fordelen ved disse. Tror i det er godt nok? For det er... -
beviser i SRP
ForumindlægI forbindelse med mit SRP i matematik og historie skal jeg i min analyse bevise noget fra Euklids elementer. Euklid beviser allerede beviset, derfor bliver min version snarere en omskrivning med flere tegninger.. men føler ikke rigtig at en "omskrivning" er en analyse.. Kan bare ikke ... -
synopsis
ForumindlægHvad er en synopsis. Skal jeg bare lave en rapport også fremlægge i powerpoint til eksamen ?? -
Digitaliseringen (Kamera) - Hvilke bøger?
ForumindlægHej Studieportalen Jeg skal til at skrive en afsluttende opgave for Teknologi Historie. Jeg har valgt at fokusere på det Digitale Kamera og dens teknologiske historie. Nogen af jer derude der kender til nogle bøger/info der beskriver det Digitale Kameras historie fra da det først blev opfundet ... -
Nogle forslag til AT - kommunikation?
ForumindlægHej, sidste AT-eksamen har emnet 'kommunikation'. Hvilke fag og emne kunne man sætte fokus på her? Jeg tænkte på medie, men det er der mange som har valgt, og det vil jeg helst undgå. Nogle ideer tak?:) -
plz ret og om fomulere tak
Forumindlæghej..Nogen der vil rette den her stil... j mangler stadig lidt af den.. is there any who can comment on a couple of themes in the story...PlEASe..i would be very thankful to u guys. og i må godt omfomulere den så den lyder mere voksen agtigt..Plzz..så er i søde.. Auggie Wren´s Christmas Story The... -
Implicit Narrator The writer (journalist) is unknown, which will mean he is implicit.
Forumindlæghvis forfatteren er ukendt og fortælleren ikke springer ud af sin karakter, kan man så kalde det en implicit fortæller? Lyder dette dumt: The writer (journalist is unknown, in other word it's a implicit narrator. Eller skal jeg skelne imellem fortæller og narrator? -
kejserens nye klæder
ForumindlægEr der nogle der kan hjælpe mig med min analyse om kejserens nye klæder? om H.C Andersens forhold til samfundet da han også kritiserer samfundet meget i eventyret kejseren nye klæder og om hans forhold til samfundet i romantikkens tid. tusind takkkkk ! ! ! ! ! -
Idealisme og materialisme
ForumindlægHvornår er et historiesyn i en tekst idealistisk og materealistisk. Hvad er er forskellen? -
Eksplicit og jegfortæller
ForumindlægJeg har virkelig svært ved at skelne i mellem de to. Er der overhovedet forskel på de to? Har svært ved, at vurdere hvorvidt jeg skal skrive at en personlig beretning skildres af en eksplicit eller en ganske almindelig jegfortæller? -
er der nogen der kan forklar:..
Forumindlæger der nogen der kan forklar hvad for en rolle solen og månen har for tidevandet.? -
Leder stadig efter en historiestuderende!
ForumindlægJa, som overskriften siger... Har du tid og lyst at hjælpe, så send mig en lille besked ;)
