Søgning på: biologi eksamen 2007. Resultater: 18381 til 18400 af 41309
-
Talepapir
ForumindlægHej, jeg har skrevet en synopsis som jeg skal op of forsvare eller lave et talepapir til som jeg skal snakke ud for til årsprøven, men jeg ved ikke hvad jeg skal fokusere på i talepapiret, altså skal jeg genfortælle hvad der står i synopsen, give et kort resumé eller snakke om fremgangsmåden og e... -
Sandsynlighed i genetikken
ForumindlægHej kloge mennesker! Jeg har vedhæftet et stamtræ, hvor jeg skal finde ud af hvad sandsynligheden for at barn nr IV-4 bliver syg, idet det vides at sygdommen nedarves autosomalt dominant med en penetrans på 60%! Håber meget på lidt hjælp! -
Søer
ForumindlægHvordan påvirker årstiderne søen? -
Utilfreds over SRP-karakter
ForumindlægHej Jeg er utilfreds over den SRP-karakter, som jeg er blevet tildelt. Jeg fik karakteren 7, men havde satset på at få 10, men inden jeg klager, vil jeg høre, om det kan betale sig... Jeg vil blive rigtig glad for, hvis nogen gad tage sig den tid at læse den igennem, for hvis jeg rent faktisk h... -
Kvote 2 Ansøgning
ForumindlægHej Jeg bliver student til sommer og tænker på, at søge ind på tandplejeruddannelsen i Århus, men det bliver nok i kvote 2, da mit gennemsnit ikke er så højt. Derfor vil jeg spørge om der er nogle herinde, der har søgt ind på kvote 2 i tandplejerudannelsen og har nogle gode råd. Og kan jeg evt. ... -
Metode Agent Orange
ForumindlægHej alle. Jeg har AT lige nu og jeg er ved at skrive om metode afsnittet for kemi, og jeg har om Agent Orange jeg skal beskrive syntesen af Agent Orange Men kan ikke helt finde ud af hvilken metode jeg bruger her, eller om jeg overhovedet bruger en. Jeg har ikke nogle forsøg at gå ... -
SSO - hvad skriver I om?
ForumindlægHvad så, er I gået i gang med jeres SSO? Hvad er jeres emne? Jeg spørger af nysgerrighed. Jeg er nemlig selv stødt hoved ind i en mur og er ret blank mht. emne. -
Hjælp til Dansk Historieopgave: Historie-delen
ForumindlægHej Alle :) Om ikke så forfærdelig lang tid skal jeg til at skrive Dansk Historieopgave. Jeg har fundet ud af, hvilken tekst jeg vil skrive om, nemlig Ørneflugt, som er skrevet af Henrik Pontoppidan, hvor man jo kan skrive noget om diskussionen mellem arv og miljø. Men... Jeg ved ikke hvad jeg s... -
Organisk/uorganisk
ForumindlægHvad er forskellen mellem organiske og uorganiske stoffer? På forhånd tak -
Årskarakter i skriftlig naturgeografi
ForumindlægHey, jeg ville bare høre, på hvilken baggrund man får sin skriftlige karakter? Sagen er den, at jeg kun har fået 10 i mine skriftlige afleveringer i naturgeografi - alligevel har min lærer valg at give mig 7. Til sidste standpunktskaraktergivning var dette også tilfældet, og dengang spurgte j... -
Defination på liv
ForumindlægHvad er definitionen på liv inden for kristendommen? med udgangspunkt i 1 mosebog kapitel 3. -
afleveringer
ForumindlægHej.. Jeg går i 9. klasse, men jeg har tænkt mig at tage gymnasiet, og har tit fået avide at der er mange afleveringer - fedt! Men hvor lang tid har man ca. til hver aflevering? (Cirka??) -
Kemi, biokemi og farmaci
ForumindlægHej Jeg er i tvivl om hvilken uddannelse skal jeg vælge. Jeg har ansøgt på KU, men har ikke endnu valgt hvad skal jeg skrive som Prioritet 1. Mit karaktergennemsnit er 8,6. Hvor synes I chansen for at blive optaget er større end de andre? I fremtiden vil jeg gerne komme ind på medicinalindustrie... -
Vigtigt spørgsmål; Biotek - Farma
ForumindlægHej jeg går p.t i gymnasie og er begyndt at gruble lidt over hvad jeg vil foretage mig i fremtiden. Da jeg er interesseret i naturvidenskabelige fag og går på studieretningen; mat a, biotek a og fysik b, ligger det mig nært at vælge noget i den retning. Har fundet to uddannelser som virker super ... -
Diskursanalyse for roman?
ForumindlægHej! Kan man godt lave en diskurrsanalyse af en roman? Altså normalt analyserer man direkte tale - kan jeg godt også analysere personernes tanker i romanen? Tak på forhånd :) -
SSO - for lang?
ForumindlægHej, Jeg er sådan nogenlunde færdig med min SSO. Jeg har forstået på folk herinde, at en normalside er 2400 tegn med mellemrum. Og man derfor må skrive 36.000 tegn med mellemrum i sin SSO. Men min SSO er på 36.921 tegn med mellemrum. Tror i det er noget der gør noget? Men hvis jeg f.eks. mark... -
Celler
ForumindlægHej alle Nogen derkan fortælle, hvad hvilke faktorer der har betydning for menneskecellens daglig trivsel og funktion På forhånd tak -
Mitose, hvad bruges det til?
ForumindlægVed mitose forståes, at cellerne kopierer deres kromosomer og deler sig så alle celler indeholder samme kromosomer (de er genetisk ens). Min bog forklarer ikke, hvorfor mitose foregår og hvorfor mitose er så vigtig...? -
LIDT HJÆLP
ForumindlægEr der nogen der kan forklare mig disse begreber: Enantiomere Diasteriomer Meso -
Baggrund for kvote 2 som tandplejer
ForumindlægEr der mon nogen her som læser, eller har læst til tandplejer, og som er blevet optaget via kvote 2? Kunne godt tænke mig at høre lidt om jeres baggrund. Er i tvivl om, jeg selv har en reel chance for at blive optaget.
