Debat

Kemi, biokemi og farmaci

20. april 2016 af Miyryam (Slettet)
Hej
Jeg er i tvivl om hvilken uddannelse skal jeg vælge. Jeg har ansøgt på KU, men har ikke endnu valgt hvad skal jeg skrive som Prioritet 1. Mit karaktergennemsnit er 8,6. Hvor synes I chansen for at blive optaget er større end de andre?
I fremtiden vil jeg gerne komme ind på medicinalindustrien, udvikle og fremstille lægemidler,og derfor synes jeg, at jeg skal vælge en af disse 3 uddannelser.
Jeg har også kigget på universitetes hjemmeside, hvor der stå adgangskvotienter ( 7,8 for farmaci og 7,9 for biokemi, adgangskvotientet for kemi mangler).
Kan I fortælle mig hvor meget jeres karaktergennemsnit var, da I ansøgte og blev optaget på en af de nævnte uddannelser.
Jeg håber, at I kan hjælpe mig.
På forhånd tak!
Mvh. Miyryam

Brugbart svar (0)

Svar #1
20. april 2016 af JulieW99

Med det du gerne vil, så ville jeg nok vælge at læse farmaci.

- - -

Vh Julie


Brugbart svar (0)

Svar #2
20. april 2016 af Skaljeglavedinelektier

Der er en god mulighed for dig til at stille spørgsmål til en farmaci studerende gennem KUstudielivs instagram med navnet kustudieliv. 


Brugbart svar (0)

Svar #3
20. april 2016 af OnceUponATime

Tror uden tvivl at du kan komme ind på de uddannelser næste år, ift dit snit.
Du ønsker at arbejde inden for medicinalindustrien, og her er farmaci mit bedste forslag til dig.
Som færdiguddannet farmaceut er der en vildt høj amsættelsesrate, og derfor kommer næsten alle i arbejde efter endt uddannelse. Enten i apotek eller i privatindustrien såsom NovoNordisk, hvor de er med til at udvikle nye lægemidler.
Deres løn er rigtig god, især de der arbejder i privatindustrien, hvor de fleste farmaceuter for ansættelse.
Men farmacistudiet indeholder en rigtig stor del kemi, fordi uddannelsen netop handler om at producere medicinen, hvilket som du nok ved sker ud fra kemiske procedurer.
Derfor vil man i uddannelsen arbejde meget i laboratoriet, hvor man lærer at producere lægemidler, men først og fremmest lærer man en kæmpe stor del kemi i laboratoriet.
Det hele er kemi i farmacistudiet, bortset fra de første semestre, hvor man har fag som matematik, fysik, biologi og lignende.

Jeg er ikke farmaci-studerende, men en tæt veninde er, hvem jeg hjalp med at vælge den uddannelse. Hun kom ind i Odense med et snit på 6,9, og de krævede 6,8 vist her sommeren 2014.
Ang kemi, mener jeg at man skal have 7 for at komme ind? Er det ikke standard man har valgt at gøre det for alle fag man kan undervise i? Er dog ikke sikker, så hæng mig ikke op på det.

Svar #4
21. april 2016 af Miyryam (Slettet)

Tusind tak for alle jer, der svarede.

Skriv et svar til: Kemi, biokemi og farmaci

Du skal være logget ind, for at skrive et svar til dette spørgsmål. Klik her for at logge ind.
Har du ikke en bruger på Studieportalen.dk? Klik her for at oprette en bruger.