Søgning på: oldtidskundskab eksamen. Resultater: 18381 til 18400 af 34269
-
Flaskehalsproblemer?!?!?
ForumindlægEr i gang med at læse til eksamen i samfundsfag og der er et begreb som jeg er meget usikker på, nemlig flaskehalsproblemer. Har kigget hele bogen igennem og kan bare ikke finde nogen om det. Er der nogen der ved hvad flaskehalsproblemer er?? Håber virkelig at der er nogen der kan hjælpe, for jeg... -
Konstruktiv kritik af opgave!
ForumindlægHej Det forholder sig sådan, at jeg skal til psykologi eksamen næste uge. Til den eksamen skal jeg forsvare en opgave jeg har skrevet og komme med flere uddybende aspekter til temaet mobning. Derfor ville det være dejligt, hvis der var en venlig sjæl der havde lidt tid til at læse fem sider og k... -
HJÆLP - The north Irish Conflict
ForumindlægHej, jeg står her og skal op til mundlig eksamen i engelsk på mandag, og jeg har ikke en skid styr på nogen af mine ting! Jeg ved ingen ting om konflikten i nord irland, så det ville være rart hvis nogen gad og fotællle lidt om de grundlæggende informationer, der vil være relevante at fortælle ... -
Billedkunst
Forumindlæghey jeg skal til eksamen i billedkunst c d. 24 juni kl. 13.30 Jeg er stødt på et lille problem.. Jeg kan ikke finde nogen steder på nettet hvad Bauhaus/Modernisme og Dekonstruktivisme er indenfor arkitektur!? Er der nogen som kan hjælpe mig det? På forhånd tak. Ps. held og lykke til dem der sn... -
kemi - hææææælp
Forumindlæghej. 1. jeg skal til eksamen her i morgen. og jeg mangler et forsøg til kemisk analyse. nogen som har et, helst enkelt forsøg.. 2. som sagt skal jeg op til eksamen i morgen i folkeskolen, og ville hører noget om hvor mange forsøg i cirka tror man skal have med? 3. og hvis nogen ved det vik... -
Differentialregning.
ForumindlægHej alle. Jeg skal snart til matematik eksamen, men har svært ved et bevis, så vil høre om der er nogen, som vil hjælpe, da jeg har svært ved at forstå hvad der sker fra led til led. Eksamens spørgsmålet er, at jeg skal udlede differentialkvotienten for f(x)=roden af x. PÅ forhånd tak. -
Funktioner.
ForumindlægHej alle. Jeg skal snart til matematik eksamen, men har et eksamens spørgsmål, som jeg ikke er sikker på. Spørgsmålet lyder: Jeg skal vise hvordan tallene a og b kan findes ud fra to punkter på grafer. Vil det sige, at jeg skal benytte de to formler for a og b. Hvordan viser man grafisk, hvad d... -
Spørgsmål omkring CBS
ForumindlægHej, er der nogen der ved, hvilke fag/emner man skal skrive om til eksamen, hvis man går på CBS? Jeg ved godt, at der er mange forskellige linjer, men er der en, der kan give et eksempmel, da der er en eksamen nu? Jeg spørger, fordi jeg selv gerne vil gå på CBS engang i fremtiden, og derfor vil ... -
dumpet i engelsk
ForumindlægHej... Jeg har et problem her, jeg vil studere sociologi, hvilke kræver engelsk B. Jeg har fået 7 i mundtlig eksamen, men i skriftlig eksamen gik det galt...jeg er dumpet... Kan det have noget indflydelse på min optagelse, da jeg nemlig har fået 7 i mundtlig?? eller gælder skriftlig også??? M... -
årskaraktere og eksamenkarartere ved videruddannelse.
Forumindlæghvor meget kigger de forskellige universiteter på hhv. eksamenkarakterene og årskarakterene. det er fordi jeg gerne vil læse noget økonomi HA og har fået nogle bedre årskaraktere end jeg har til eksamen tilmed nogle dumpet til eksamen. så kigger de lige så meget på årskarakterene som de kiggerp... -
FEDT - umættede og mættede
ForumindlægSkal snart til eksamen og mangler lige nolge få ting!! Er der nogen der vil være fantastisk sød at skrive, hvad jeg fx. kan sige eller burde snakke om, i forhold til umættede og mættede fedtsyrer til eksamen(fsa)!? Nok fedt i det hele taget..... Håber at der er nogen der vil hjælpe mig!!!!!! -
FEDT - umættede og mættede
ForumindlægSkal snart til eksamen og mangler lige nolge få ting!! Er der nogen der vil være fantastisk sød at skrive, hvad jeg fx. kan sige eller burde snakke om, i forhold til umættede og mættede fedtsyrer til eksamen(fsa)!? Nok fedt i det hele taget..... Håber at der er nogen der vil hjælpe mig!!!!!! -
polære og upolære
Forumindlægjeg sidder og læser op til eksammen og støder altid på noget, som ikke helt forstår... ehanol består af en polære og en upolære gruppe. den polære er hydroxygruppen og den upolære er C-H gruppen. hvordan kan man se det er en polære eller en opolære gruppe. er det primært ved send smelte og kogepu... -
HF enkeltfag dumpet, eksamensbevis?
ForumindlægJeg har taget matematik c niveau på VUC som selvstuderende, og har dumpet i det skriftlige såvel som den mundtlige eksamen. Jeg har ikke i sinde at tage andre fag på hf, udover matematik c. Mit spørgsmål drejer sig om hvorvidt man får et form for eksamensbevis på hf, hvis man kun har taget et e... -
logistisk vækst
Forumindlægsidder lidt med håret i postkassen, skal til mat eksamen på mandag, og har siddet og kigget på logistisk vækst RIGTIG lang tid nu, men kan simpelthen ikke finde ud af hvad det egentlig går ud på, og hvad man kan sige til det. mit eksamens spørgsmål hedder: Lineære differentialligninger y'=k*... -
Karakter
ForumindlægHej jeg har et par spørgsmål angående karakterne på gymnastiele uddanelser. Hvilke karatekter er de vigtige altså dem som kommer på ens eksamen bevis og man regner gennemsnittet? Er det kun årskaratektere og dem fra eksamens eller gælder noget som halvårs også med? Og hvis man har et B fag er d... -
kemi reaktionsligninger
Forumindlæghej, jeg er en ung pige der går på hf jeg har kemi på c niveau, jeg vil gerne høre om man kan kom op i reaktionsligninger til eksamen, jeg skal op i nf eksamen her til sommer nemlig???? Så vil jeg også meget gerne have hjælp til reaktionsligninger?? Jeg er meget dårlig til det.. hvordan kan man ... -
Terminsprøve - Hvem laver opgaverne?
ForumindlægHey, Hvem laver opgaverne til min kommende terminsprøve i STX Matematik A? UVM eller min lærer? Jeg kan se, at UVM udgiver 3 eksamenssæt om året (Maj, Aug, Dec). Skal dette forstås som: Maj: Eksamen Aug: Syge eksamen Dec: Terminsprøve Mvh Anders -
ITX flex
ForumindlægHej, ITX Flex er et overvågningsprogram under eksamen. Kan jeg spørge om der er nogle er Jer der ved hvordan mna ser sine optagelser som ITX Flex har foretaget. Jeg mener at have læst at man kan gøre det i Digital Eksamen, men ved ikke helt hvor man kan gøre det. -
Løsning
ForumindlægHej findes der en løsning?? til flg. link: http://www.uvm.dk/Uddannelser-og-dagtilbud/Gymnasiale-uddannelser/Proever-og-eksamen/Skriftlige-opgavesaet/~/media/UVM/Filer/Udd/Gym/PDF12/Proever%20og%20eksamen/120816%20stx122%20FYSA%20skriftelig%20opgavesaet.ashx Eksamens opgavesæt skriftlig fy...
