Søgning på: biologi eksamen 2007. Resultater: 18401 til 18420 af 41309
-
dominat og recessive??
ForumindlægMin mor er 0rh+ og min far er IB i, så kan jeg kun have 1 dominate og 3 recessiv. Hvilke er dominat og hvilke er recessive? -
Prader-Willi og øget appetit
ForumindlægJeg sidder med en gammel biologieksamensopgave. Jeg skal forklare hvorfor personer med Prader-Willi syndrom har voldsom appetit.. Jeg har overvejet om det skyldes noget hormonelt, da opgaven i øvrigt har spørgsmål om hormoner.. Problemet er bare, at personer med Prader-Willi har nedsat funktion a... -
9 i skrft. og 10 i mundtl
ForumindlægHej Er det egentlig muligt at få en lavere karakter i skriftligt, og få en højere karakter i mundtligt. har I oplevet noget lignende før- fx 10 i mund. og 9 i skrift? Kan det overhovedet lade sig gøre? -
KURVE M.M
ForumindlægSe vedhæftede fil Jeg håber I vil tegne kurven for mig og hjælpe mig med spørgsmålene Jeg kan ikke få min exel eller wordmat til at fungere -
Er der ikke lige en barmhjertig sjæl der vil kikke på grammatikken?
Forumindlæger der ikke lige en der vil kigge på gramatiken i den vedheftede fil det er ikke så langt PS jeg ved godt at der utrolig mange stave fejl og slåfejl men det er kun gramatiken som jeg beder om at der en barmhjærig sjæl der vil kikke på. -
hvornår starter studieåret på uni i år?
Forumindlæg^^ -
Geovidenskab og Bioteknologi...
ForumindlægJeg gad godt kombinere de to fag, da de lyder virkelig interessante! Sammen med Matematik.. Men intet sted i nærheden af Hundested, findes der en linje med lige netop begge fag... Kender i et sted? // Amalie :-) -
interfasen/ hvilefasen
Forumindlæger det kromosomerne eller DNA et der fordobler sig inden celledelingen... -
protongradient
ForumindlægHej.Jeg har et spørgsmål om hvad betyder protongradient egentlig? Jeg har googlet osv. men synes ikke at kunne finde et tilfredsstillende svar, og mine fagbøger forklarer heller ikke hvad det betyder.Jeg har om lysprocessen og den protongradient der bliver skabt over thylakoidmembranen.Mit bud:Hy... -
Højeste antal lærere i et fag?
ForumindlægHvad er det højest antal lærere, du har haft i et fag? Mit er 4 lærere. I engelsk havde jeg i grundforløbet en lærer, som fik et andet job. Så fik jeg en ny lærer, som gik på barselsorlov i 2g i januar. Nu har jeg en lærer, som vi ikke skal have næste år, fordi der er mange engelsk lærere på mi... -
hf- enkeltfag
ForumindlægHej. jeg går på andet år på hf, jeg vil gerne læse til læge men tror ikke jeg få et højt nok snit til det. ville derfor høre om i ved om det er muligt at starte forfra på sin hf eller tage hf enkeltfag og dermed forbedre sit snit? - Nathalie -
patogene bakterier
ForumindlægHej. Jeg skal redegøre for patogene bakteriers opbygning og kan ikke rigtig finde noget specifikt om patogene bakteriers opbygning, men kan finde noget om prokaryotecellers opbygning der jo blandt andet består af eubakterier (som er sygdomsfremkaldende). Mit spørgsmål er så: Er opbygningen af pr... -
eksempel: stof der bevæger fra høj koncentartion til et sted med lav koncentartion!
ForumindlægTja som det lidt oklare mene, ligeledes indikerer, så søger jeg et eksempel på noget, ikke nødvendigvis et stof, der bevæger sig fra høje koncentartioner til lave koncentrationer. Det skal helst minde om osmosefænomentet! Nu er jeg ikke specialist på dette område, men noget med lys måske? Elekt... -
Stress
ForumindlægHejsa jeg har valgt at skrive om stress i SRP(studieretningsprojekt). Jeg tænkte på om nogen havde nogle gode artikler om stress eller nogle guldkorn om hvordan man kunne sammenkoble det med motion træning eller mental træning for den sags skyld. tak. -
Valgfag i 3g
ForumindlægHej, Jeg fik ikke nogen god karakter i vores matematik som afsluttende fag i 1g. Kommer den karakter til at stå på mit bevis, når jeg skal sende ansøgninger ud til min videregående uddannelse? Meeeen, vi har mulighed for at vælge matematik som valgfag når jeg kommer op i 3g, synes i at jeg sku... -
Sandsynlighedsregning
ForumindlægHej Nogen der har en ide til hvordan den her opgave skal gribes an? Du ved, at en biolog vil nævne et dyr i 80% af sine sætninger, en biokemiker vil gøre det samme i 20% af sine sætninger, mens en kemiker vil nævne et dyr i blot 5% af sine sætninger. Du taler nu med sød, men meget talende, stude... -
Hvordan henviser man?
ForumindlægHej. Jeg skal skrive studieretningsprojekt i historie/engelsk om kvindefrigørelsen i 60'erne og 70'erne og har valgt at romanen "Praxis" af Fay Weldon skal analyseres i den forbindelse... Har været på biblo og fået fat i et speciale skrevet om Fay Weldons forfatterskab. Og deri... -
Blodsukkermåling
ForumindlægHej! Vi har i klassen målt folks blodsukker, derefter ladet dem spise henholdsvis glukose, sakkarose og stivelse, hvorefter vi skulle måle deres blodsukker igen. 1: Så vil jeg høre, hvad forklaringerne på, at ikke alle forsøgspersonerne oplever den samme stigning ved at spise det samme, evt. kun... -
Astronaut - hjælp
ForumindlægHej Jeg har fået dette spørgsmål i fysik, kan I svare på det? En astronaut er kommet til Pluto, hvilke problemer giver den lave tyngdekraft , når han skal bevæge sig på planeten? Tyngdekraften på pluto er, på 1 kg lod = 0,3 N -
AT - Freud
ForumindlægJeg ville rigtig gerne skrve om Freud i AT 2010. Hans psykoanalyse kan vel godt betegnes som videnskabelig. Men hvad kan jeg kombinere det med? Dansk og? Jeg har: Musik a, engelsk a Tysk b, NG b, bio b rel c, fil c, old c, mat c,
