Søgning på: dansk reportage. Resultater: 18421 til 18440 af 41162
-
Had / were
ForumindlægHvad kalder man denne type fejl, hvor were udskiftes med had? "Some of the students were disappeared when the teacher wanted to hand out their reports." (had) -
Det Arabiske forår
ForumindlægHvordan kunne man evt. stille en problemformulering op til delemnet "Det Arabiske Forår"? -
Hvad betyder "alsidig"
ForumindlægHvad betyder ordet alsidig? -
Studietur
ForumindlægEndelig hjemme igen fra en studietur i Bruxelles i fakulteterne samfundsfag og historie. Umådelig hyggelig tur, hvis man kigger på det sociale både blandt eleverne men også blandt lærerne. Nogle af dagene føltes lange og uoverkommelige, men alligevel var det meget spændende. Nogle af de ting ... -
Hvornår får man -3?
ForumindlægHej allesammen. Som mange af jer 3.g'ere er jeg også i gang med eksamener. Derfor er jeg selvfølgelig lidt bange for at dumpe, men hvad kræver det egentligt for at få -3 i skriftlige eksamener? Tak på forhånd :) -
Stort dilemma: vil gerne læse engelsk på uni, men..,,
ForumindlægHej alle herinde, håber i kan komme med nogle råd på mit dilemma. Jeg Ønsker at blive gymnasielærer, i fagene engelsk og historie. Jeg har haft engelsk på A niveau på gymnasiet, og har altid kunne lide faget meget. Jeg synes det er mega interessant at analyser tekster og tale om dem på engelsk.... -
det politiske system
ForumindlægHej er der nogen der kan hjælpe mig med at redegøre for hvordan borgerne kan få indflydelse på det politiske system? Er det ved stemmeret? man hvad mere og hvordan kan man uddybe det? -
Gode links, hvis du vil lave din egen SMS gateway ...
ForumindlægTilhørende galleri: https://www.studieportalen.dk/Gallerier/Galleri.aspx?id=157 (Denne blog vil løbende blive opdateret) Nuværende status: Der kan modtages og sendes SMS'er fra computeren! Der kan tilknyttes "Actions" til nøgleord, via. en simpel brugergrænseflade. Der kan tilfø... -
Nyhedsreportage
ForumindlægHASTER ! Jeg skal skrive en nyhedsreportage om da Donse Krudtmølle eksploderede. Men jeg har desværre intet fundet derom, nogle af jer som har læst om det eller lign.? Jeg har som eneste meteriale Henrik Cavlings oplevelsesartikel derom. -
Karlsbroen. HJÆLP!
ForumindlægHej alle. Jeg skal lave en rapport om Karlsbroen. Mit problem er at jeg ikke ved hvad jeg skal skrive om, som underemner. Indtil videre har jeg "udseende", "beliggenhed", "historie", og "turisme". Jeg mangler virkelig hjælp, og jeg håber at i vil hjæl... -
Nogen, som har læst novellen Vædderen af Cecil Bødker?
ForumindlægHej Er der nogen som har læst novllen Vædderen, som er skrevet af forfatteren Cecil Bødker. Jeg har bare lige bruge lidt hjælp. Tak på forhånd -
Tal
Forumindlæg"Vis, at summen af to ulige tal kvadrattal ikke selv er et kvadrat." Hvordan gør jeg det? På forhånd tak! -
Hvordan laver man esset-tegnet?
ForumindlægHey... hvordan laver men esset-tegnet i et dokument? - hvilken skrifttype bruger man? Altså i stedet for at skrive ss, vil jeg gerne bruge esset. -
Skyggepriser
ForumindlægHej jeg sidder med et spørgsmål omkring skyggepriser, der lyder således Redegør for begrebet skyggepris og forklar, hvordan en sådan bestemmes. Er der måske nogen der har noter til emnet skyggepris -
BUDSKAB
ForumindlægHvordan finder man budskabet i en tekst? -
Enkeltfags bevis
ForumindlægHej, Jeg står i den situation hvor jeg er optaget på universitetet, og mangler nu bare at sendfe mit supplerende enkelsfags bevis ind der er afsluttet efter jeg har ansøgt på kvote 2, jeg har endnu ikk modtaget mit bevis fra vuc. Når jeg ringer ned til vuc får jeg afvide at universitetet selv ka... -
Haster skal aflevere imorgen!
ForumindlægVil i ikke være søde og oversætte det her for mig please! Jeg spare penge op til jeg bliver voksen fra mine lommepenge, jeg har ikke noget job lige nu for det eneste jeg kan få er, at gå med aviser, så jeg venter til jeg bliver 15 og kan få andre jobs. Jeg får 300 kr. om måneden som jeg så sætt... -
Hjælp! Vigtig !!
ForumindlægHej Jeg skal læse novellen " Et barn bliver voksen " Af Leck Fischer , Men den findes slet ikke på nettet , og jeg kan ikke bestille den i Biblioteket , fordi jeg skal vente nogen dage , og jeg har ikke tid . Hjælp pleas !! -
gymnasium
Forumindlæghej jeg er lidt nysgerrig over over noeg. jeg vil gerne vide hvad man skal hacve i gennemsnit(folkeskolen) for at komme direkte på gymnasiumet? -
00 i DHO
ForumindlægHvis man får 00 i DHO bliver man så rykket op i 2g?
