Søgning på: eksamensprojekt emner. Resultater: 18421 til 18440 af 27879
-
Lars Løkke Rasmussen
ForumindlægHej :) Jeg skal skrive en synopsis om hvilke konsekvenser det vil få for dansk indenrigspolitik, at Lars L. Rasmussen er blevet statsminister. Jeg må ikke bruge lige præcis ovenstående problemstilling, men skal lave en problemformulering samt underspørgsmål til dét emne. - er der nogen, der kan h... -
tysk eksamen!
ForumindlægHej alle sammen. Jeg skal igang med at lave min tyske disposition til folkeskolens afgangsprøve i år. Jeg ville derfor høre om der er nogen der har en ''køreplan'' til hvordan man laver en god disposition, og hvilke punkter man skal have med? p.s. Mit emne er Berlinmuren på forh... -
ligger punktet på cirklen.?
ForumindlægHej. Er så gået igang med matematikken. Men er blevet MEGET i tvivl om en opgave.! Irriterer mig lidt, men vi har li fået dette her emne, så er ikke så meget inde i det, som i sikkert er.!!?Cirklen er givet ved (x+2)^2+(y+1)^2skal finde ud af om to føægende punkter er på ellr udenfor cirklen. P(-... -
Hjælp - Det AntiAutoritære Oprør 1960'erne
ForumindlægHejsa, Som overskriften lyder, skal jeg skrive på Det AntiAutoritære Oprør i 1960'erne. Jeg skal ind og analysere en eller flere noveller, film, romanuddrag eller lign. men jeg må blankt erkende, at jeg er på rimelig barbund lige pt. Så ville derfor høre, om nogle kender nogle titler, som er ... -
3.g opgave i biologi!
ForumindlægHej! Kunne godt tænke mig at skrive stor opgave i biologi. Jeg har ikke helt besluttet mig for et emner men har tænkt på: Malaria, Tuberkulose, tvillinger, kloning. Hvad tror i vil være det bedste at skrive om? Så vil jeg også lige benytte lejligheden til at spørge om der er nogen der kunne tænke... -
SSO
ForumindlægHej...Jeg vil være i god tid med sso og er begyndt at tænke på emner, men kan ikke komme på det helt rigtige. Vil gerne skrive i historie eller samfundsfag. Ved godt at det er lidt stort, men er der nogen der har en god ide? Jeg takker mange gange, for alle gode svar.Ps. skrev om socialdemokratie... -
Selvstændigt fysikprojekt?
ForumindlægJeg har fysik på A-niveau, går i 3.G på HTX og kommer muligvis op i mundtlig fysik. Jeg skal derfor lave et selvstændigt projekt, der omfatter elementer af det gennemgåede pensum og dels elementer, der går ud over dette. Vi skal undersøge og bearbejde fysiske fænomener i et omfang, så vi både anv... -
OSO - opgave lærer
ForumindlægDet er sådan at min partner og jeg har valgt emnet Lærer til OSO. Vi vil rigtig gerne skrive om undervisningen i gennem tiden (hvor meget det er blevet ændret og om dengang de mørke og kvinder ikke kunne få nogen undervisning.) Jeg håber, vi får svar snart, fordi vi kan bare ikke finde noget på... -
3.g opg. i Kemi - inspiration
ForumindlægJeg overvejer at skrive SSO i Kemi, men mangler det helt rigtige emne.Det skal helst være mere biokemisk i stedet for fysisk/kemisk. Nogen spændende ideer? Har overvejet noget med at se på kunstige østrogeners opbygning i forhold til "rigtige" østrogener. Nogen ideer til forsøg i den sa... -
Iran - atomkonflikt
ForumindlægHej jeg er en dreng i 9.klasse der virkelig har brug for hjælp. Jeg har valgt at skrive om Iran, og mit problem ligger i, at Iran har atomkraftværker, og der er udsigt til Iran får atomvåben, hvis de ikke allerede har det. Mit virkelige problem er, at jeg har meget svært ved at komme ind i ... -
Unge & Religioner (Tvangsægteskaber)
ForumindlægHej Vi er fire personer i 9. klasse, som arbejder med Unge & Religioner i projektuge. Inden for dette emne har vores gruppe valgt tvangsægteskab. Vi har nogle små-problemer med at finde baggrunds information om dette, og ville derfor spørge om der var nogle herinde som havde arbejdet me... -
Anbefalede bøger?
ForumindlægJeg står i den situation at jeg blev student i sommers og har taget mig et år hvor jeg arbejder. Jeg vil dog gerne studere lidt i mellemtiden og forberede mig til at jeg skal på uni. Kan nogen anbefale en bog eller flere bøger som dækker følgende emner: http://kurser.ku.dk/course/nmab10002u Om ... -
Diffusion og osmose
Forumindlæg....-i en kunstig celle.Har fået til opgave at skrive rapport om dette emne/forsøg, og har ikke været med til at lave forsøget. Evt. nogle der har lavet det, og har en rapport jeg må se?Mit formål er At bevise diffusion af vand i en kunstig celle og osmotisk tryk.Hvis nogle kan hjælpe ville det v... -
Logistisk funktion
ForumindlægHejsa......Jeg er igang med en opgave omkring logistiske funktioner og et emne der hedder epidemi.Ville faktisk bare høre om der var nogen der havde nogle idéer til hvad jeg kunne lave af smarte ting ved sådanne en slags funktion, kan være alt lige fra geometri til asymptoter hvis det sku være.På... -
Fysik lektiehjælp haster
ForumindlægHej Jeg søger en lærer der kan hjælpe mig i Fysik på højniveau (I Århus) jeg læser til ingeniør så jeg skal have en der kan hjælpe mig med nogle af de emner vi behandler som ingeniør kontakt mig herinde så kan vi snakke nærmere om det og det må helst ikke være for dyrt da jeg lige nu ikke... -
Termodynamik
ForumindlægHar længe ledt efter folk, men god kendskab til termodynamik. Jeg interessere mig meget for emnet, men har tit brug for teoretisk hjælp, da jeg aldrig har haft fysik højere end B niveau.Ved ikke om dette er det rigtige sted at søge, men håber her findes en som er frisk på at hjælpe over fx mail e... -
Hjælp mig igang med min stil :)
ForumindlægHeeej der :)Jo , skal lave en stil om food . ja spændende emne ik , nej !Men har fået nogle forskellige indgangsvinkler , men ved en af dem .. Tænker jeg lidt , hvad ?Vinklen er : The food industry ..Hvad renger min lærer med der ? Hvad er det han vil have mig til at skrive om ??Han har også skre... -
Overvågning projekt (9.kl)
ForumindlægHej jeg sidder her med min makker og skal til at lave projekt opgave, vores over-emne er "Virkeligheden eksploderer" Vi har valgt et underemnet "overvågning" som vi syntes er noget der får virkeligheden til at "eksploderer" vi mangler lidt hjælp til vores produkt... -
Raketter
ForumindlægHey :) Jeg sidder og skal til at forberede en fremlæggelse i Fysik. Vi har hver fået til opgave at skrive om et emne som kort skal opsummeres. Jeg skal fortælle om Mekanik -> Raketter. Ville spørge om nogle af Jer kunne hjælpe mig med hvad jeg evt. kunne fortælle om, ved ikke hvad jeg kan skri... -
Fødevareproduktionseffektivitet
ForumindlægHej alle. Jeg har en opgave for til i morgen, og er helt på bar bund med hvad det egentlig helt præcist er at jeg bliver bedt om at gøre. Jeg er blevet tildelt et emne og en problemformulering, som lyder således: 1. Redegøre for teknologien 2. Nuværende udbredelse (innovationsstadie) 3. Vurdering...
