Søgning på: et dukkehjem analyse. Resultater: 18421 til 18440 af 23724
-
kortfilm, please hjælp :-)
Forumindlæghey alle søde mennesker .. er ved at analysere min kortfilm, så ved ikke ikke helt hvor jeg skal starte med hensyn til de filmske virkemidler.. her er kortfilmen: http://www.youtube.com/watch?v=lUAuXzj9Ou4 - Men jeg har tænkt mig at starte sådan her: I starten bliver der brugt reallyd, som gør at... -
Søger lærer i dansk og engelsk
ForumindlægSøger en hjælpelærer som er ekspert i at skrive litterær artikel i dansk og/eller analyse af en fiktionstekst i engelsk. Jeg skal til eksamen i slutningen af maj så du skal være ledig et par dage i denne uge, næste og den efter. Jeg bor i Gentofte og du skal have mulighed for at komme her. Kontak... -
Jeg forstår ikke denne sætning
ForumindlægHej, jeg er igang med at analysere en engelsk artikel, hvor denne sætning står. Jeg forstår ikke helt denne sætning, er der nogle som vil hjælpe? :) Sætningen: A ward was selected when its number was drawn by an independent doctor. Betyder det at der var en læge som trak et nummer og heref... -
Psykologisk undersøgelse af Fysisk fravær
ForumindlægHej Studieportal Jeg stor og skal lave en rapport af fysisk fravær på gymnasie elever og Hf elever - og om der er en sammenhæng mellem om den ene gruppe har mere/mindre end den anden. Men jeg mangler ideér til Analyse og teori - hvad man kan hive med ind af relevant teori. Tænker lidt om so... -
Dansk mundtlig hjælp
Forumindlæghej jeg skal snart til dansk mundtlig eksamen i 9 klasse, og har virklig brug for hjælp. jeg har om dokumtarer om samfundsforhold, og har valgt at analysere Adoptionens pris, men jeg ved ikke hvilke tekster jeg skal tage og den er god nok. skriv kom med alt det feedback i kan give mig. ... -
Modeller til ens KSF
ForumindlægJeg har lige overstået arbejdet med en virksomheden jeg har her på baggrund af en SWOT-analyse, uarbejdet en KSF som omhandler "Fokus på vækst". Jeg står dog i det problem, hvilke modeller vil være gode at havde med til en fremlæggelse? jeg har selv overvejet at tage Anstoffs vækstma... -
SRP - Eng./Hist. - Emne??
ForumindlægHejsa. Jeg skal vælge emne til min SRP i morgen. Jeg er dog i tvivl om hvilket emne jeg vil skrive om. Har valgt fagene Englesk og Historie. Har tænkt lidt over emner, men synes fandme det er svært at beslutte. Det skal helst ikke være noget hvor jeg skal analysere en for for skønlitteratur/ ... -
Det danske lønniveau
Forumindlæg•Ved hjælp af indekstal analysere udviklingen i det danske lønniveau og produktivitet samt valutakursudviklingen mellem DK og Kina. Nogen der kan hjælpe med at finde indekstal og evt. ved eller har nogen informationer omkring det her, så må i meget gerne hjælpe mig lidt på vej :) Tak... -
Yahya Hassan "Barndom"
ForumindlægHey Nogle der har bud på hvad budskabet kunne være i digtet "Barndom" af Yahya Hassan. Jeg har selv nogle tanker, men kunne godt tænke at høre, hvad andre tænker. Det er til DHO, hvor jeg i analyserne har fokus på livsvilkårene i ghettoen, hvis nogle gerne vil vide det Håber I vil ko... -
mads branøe .. need for heeelp
Forumindlæger der nogen af jer der har teksten: den nat det blev mørkt af mads branøe. hvsi I har, kan i så scanne den ind og sende mig den. skal nemlig analyserer den til imorgen, men min tekst er væk.. :(.. og ingen fra klassen har mulighed for at sende den .. (mystisk)... men håber virkelig i hurtigt kan... -
hjææælp
Forumindlæger der nogen af jer der har teksten: den nat det blev mørkt af mads branøe. hvsi I har, kan i så scanne den ind og sende mig den. skal nemlig analyserer den til imorgen, men min tekst er væk.. :(.. og ingen fra klassen har mulighed for at sende den .. (mystisk)... men håber virkelig i hurti... -
Akademisk opgave... ?
ForumindlægMmmmhh, sidder med en problemformulering, hvor der står "sammenlign de to teorier og redegør for styrker og svagheder" i stedet for diskuter. Betyder det så, at hvis man sammenligner tilstrækkeligt i det analyserende afsnit, så kan man dernæst foretage en konklusion og droppe det diskut... -
hvad betyder det?
ForumindlægHej! Jeg er i gang med en analyse af Novelle Frk. Caja. Men i teksten står der " Alle Kvarterets Tjenestepiger ansaae det for en Slags Standspligt at forulempe hende det Muligste", og jeg har ikke rigtig nogen ide om hvad det betyder. Jeg har prøvet at slå de forskellige ord op, men... -
Den lille pige med svovlstikkerne - mundtlig dansk
ForumindlægHej Jeg skal snart op i mundtlig dansk, og min tekst er "Den lille pige med svovlstikkerne" af H.C. Andersen. Jeg kunne godt bruge lidt hjælp til at finde symboler i teksten og finde ud af, hvad budskabet egentligt er. Jeg er i tvivl om jeg skal have aktantmodellen med i min analyse. H... -
Please har virkelig brug for hjælp
ForumindlægJeg er ved at analyserer "I danmark er jeg født..." af H.C. Andersen. Og jeg er ved at give et resume af hver strofe. Men ved ikke hvad det her betyder: Står mellem æblegård og humlehave. Håber i vil hjælpe, it would be very appreciated! -
Argumenter imod udsagnet
Forumindlægjeg skal argumentere imod udsagnet ud fra en idealistisk teori: "Politikerne er ikke interesserede i globale værdier. De vil fundere deres politik på en kold og kynisk analyse af deres nationale interesser ud fra en usentimental vurdering af fordele og ulemper, understreger Christopher Meyer... -
"Ved vejen" af Herman Bang
ForumindlægJeg sidder her med en analyse af Herman Bang, som jeg skal have lavet til imorgen. Indtil videre går det fint, men har blot et spørgsmål som der måske var nogen af jer der kunne hjælpe mig med. Nemlig: Hvornår bliver Katinka bevidst om sine følelser for Huus? Er der nogen af jer der ved hvilket s... -
Novelle komposition
ForumindlægHej alle! Jeg har lidt problemer med analyse af novelle. Min novelle hedder Malene, og mit problem er, at jeg ikke føler den passer ind i berettermodellen. Så, passer alle noveller ind i berettermodellen, også selvom det ikke fremgår så tydeligt? Og er der andre måder hvorpå jeg kan forklarer ... -
Oversættelse
ForumindlægNogle som kan hjælpe..? Læs Fabula p. 71-72. Analyser, så det passer med den form, ordene står i og oversæt 1. Puella pulcherrima est. 2. Erat nox perpetua. 3. Facio te amantem meum. 4. Si velim, te consulem eligam. 5. Caligula enim equum suum consulem fecit. -
Buffalo Soldier -Bob Marley
ForumindlægHej allesammen Jeg skal lave en analyse af nummeret Buffalo Soldier skrevet af Bob Marley. Her sidder jeg desværre fast i spørgsmålet: Hvorledes placerer nummeret sig i forhold til det musikalske landskab i perioden/det tiår, hvor nummeret ligger? Det vil jeg gerne have hjælp til. Det vill...
