Søgning på: historien om en ung mand. Resultater: 18421 til 18440 af 25375
-
Analysemetoder
ForumindlægHJÆLP- nogen der kan give input i form af evt litteratur eller ideer til min historie/dansk opg. jeg skal analysere "de blaa undulater" af H.C. Branner på 3 af følgende måder: biografisk nykritisk psykoanalytisk ideologikritisk eksitentialistisk hvad ligger lige for? udenover psykoanaly... -
kilde
Forumindlæghej jeg skriver SRP 1.verdenskrig i historie og matematik og jeg har nogle kilder til historiedelen. jeg er bare i tvivl om hvordan kilden skal indgå i opgaven skal jeg bare vedlægge kilden i litteraturlisten og så i historiedelen skrive noget alla: "det fremgår i kilden .... at omstændigh... -
AT - New yorks metro HJÆLP!!
ForumindlægHey! Jeg har valgt historie og naturgeografi og er blevet presset ud i noget med New Yorks metro og infrastruktur. Og er HELT på bar bund. Så hvis nogen ligger inde med noget viden så er alt hjælp er kærkommen: links, råd, idéer, idéer til problemstillinger. Håber i kan hjælpe lidt :) -
Nogle gode problemstillinger?
ForumindlægJeg er i gang med min 24-timers historie eksame (skal lave en synopsis - og skal fremlægges i morgen) og jeg kan virkelig bare ikke finde på en ordentlig problemformulering. Jeg trak nazisme ... nogen der har nogle anderledes ideer istedet for det samme pjat? Alle foreslag er velkomme :> ... -
Problemstilling til Slaget ved Dybbøl 1864
ForumindlægHej :-) Skal aflevere en problemstilling omkring min AT-opgave (3.g) i morgen. FAG: Fysik og Historie Det overordnede emne er: Videnskabelige gennembrud og teknologiske landvindinger 1851-1914 Jeg vil skrive om bagladegeværets betyding for krigen i Dybbøl 1864, og derved inddrage fysikdelen omkr... -
Hjælp - Telegrafi
ForumindlægHej jeg skriver om telegrafen, dens udvikling og den betydningen den havde for globalisering o.lign. Er der andre der skriver i det samme emne der har lyst til at sammenligne problemformulering? Jeg føler mig ikke helt tryg ved min og det ville være rart at få et andet syn på opgaven. Jeg skrive... -
Problemfomulering til urbanisering
ForumindlægHej, jeg mangler en problemformulering til AT. jeg skriver i fagene Historie A og Samfundsfag B. mit emne er urbaniseringen, hvor jeg bla. i samfundsfag lægger tager udgangspunkt i Georg Simmel (1858 - 1918) og han socoligiske syn på landbrugslivet og storbyslivet. Jeg håber nogen af jer vil komm... -
eksamen - kærlighed;
Forumindlæghej. jeg skal om ikke længe op i mundtlig eksamen om kærlighed, så vil jeg ind under emnet "fatima & saret" da jeg har om kærlighed i islam, osv. hvordan kan jeg fortælle det? jeg er meget nærvøs. jeg aner bare ikke hvad jeg skal starte med at sige, når jeg skal begynde med at fortæll... -
flyvernes historíe
Forumindlæghej har et spørgsmål i AT med hva den historiske baggrund var for brødrene Wrights flyvning. og så blev jeg i tvivl om, om der skal stå sådan noget med, hvordan landenes situation var overfor hinanden, og sådan noget med krig og politik eller skal der stå sådan noget med hvem der havde lavet flyv... -
AT: Teorier og metoder?
ForumindlægJeg er begyndt at forberede mig til AT med emnet menneskerettigheder (historie/humaniora og samfundsfag/samfundsvidenskab), og der er lige dukket et par indledende spørgsmål op. Først og fremmest er jeg lidt i tvivl om kvantitativ og kvalitativ metode. Stort set alle steder jeg kigger kommer def... -
doping hjælp!
ForumindlægHej. jeg har en AT opgave, jeg skriver i biologi og historie, og ved ikke hvad metoden og teorien er, min problemformulering lyder: - Hvilken rolle har doping spillet i sportensverden - Hvad er EPO's fremtid (mht. blodpas) - Hvad gør man for at bekæmpe doping, og skabe en ren cykel sport.... -
Filosofi metode??
ForumindlægJeg skal op i AT i morgen og mit emne er utopi og mine fag er filosofi og historie. Jeg har aldrig lært metode i filosofi, så er der ikke nogle der vil forklare dem hvis i kan? "Teori" er vel bare alle filosoffernes teorier ikke? Jeg har virkelig brug for at få et overblik. -
perspektivering
Forumindlæghellow. i perspekiveringen i AT synopsen, skal man så også komme med eksempler på andre fakulteter / fag man kunne have brugt til at løse opgaven? hvis ja, nogen der så har en ide til hvad jeg kan skrive? min opgave handler om eugenik i danmark (biologi historie), nogen med ide til hvilket andet ... -
hvad hedder min metode? hjælp!!
ForumindlægHej. jeg har en AT opgave, jeg skriver i biologi og historie, og ved ikke hvad metoden og teorien er, min problemformulering lyder: - Hvilken rolle har doping spillet i sportensverden - Hvad er EPO's fremtid (mht. blodpas) - Hvad gør man for at bekæmpe doping, og skabe en ren cykel sport. ... -
Hvad skal man sige til eksamen?
ForumindlægGår i 3.g, og skal op i historie og har trukket emnet: Antikkens styreformer - opfattelsr af demokratiet - kvindeopfattelser Der indgår 2 overordnede tekster om perioden og to kilder fra Aristoteles "Politika" og Sokrates forsvarstale. Jeg er ikke sikker på hvad man skal fortælle, og ... -
Nogle der har haft ??
ForumindlægEr der nogle der går i 9 klasse der har haft disse diktater : Historien bygget i sand Familier, tv og seertal Frimærker og ansigter Bæveren vender tilbage Dyrskue Hjælp! Der er mider i min seng En cykel er ikke bare en cykel Geniet Mozart Har du været fuld? Danskerne vil have andet end sol... -
AT hjælp
ForumindlægHej allesammen. Jeg sidder og arbejder med mit AT projekt i historie og samfundsfag, hvor jeg har arbejdet med Anders Foghs vision for fremtiden da han bakkede USA op. Mit spørgsmål er: Historiefagligt har jeg mest arbejdet med at danne baggrund for problemet. Samfundsfagligt har jeg arbejdet... -
Studeeksport
ForumindlægStudeeksport i 1500-tallet?? Hvad skal jeg bemærke hér? - udover at den er omfattende, og det er rimelig mange penge vi tilsyneladende snakker om. ¨ Hvad handler det helt konkret om?? _ synes det er lidt svært, at finde ud af via en inkompetent historie bog samt evig og altid diffuse "goo... -
Nogen der ved noget ??
ForumindlægJeg skal til kultur- og samfundsfags eksamen på HF d. 23/6. Ville hører om der er nogle af jer der allerede har været oppe til denne eksamen. Er lidt nervøs eftersom det er både historie, samfundsfag og religion i en, og det er ikke mine stærkeste fag. Hvordan kommer eksamen helt til at foregå ... -
Omstændigheder
ForumindlægHej jeg har lige læst novelle Omstændighedder af Naja Marie Aidt. Jeg skal svarer på nogle spørgsmål men kan ikke helt finde ud af det. Er der nogle der kan hjælpe mig? Hvilken funktion har Karens historie? Hvornår i handlingen bliver du klar over temaet er? Find lighedspunkter mel...
