Søgning på: Almen Studieforberedelse (AT). Resultater: 18461 til 18480 af 325233
-
vinkel i firkant
Forumindlæghej alle. - er der nogen der kan hjælpe mig med at finde ud af hvordan jeg kan finde en vinkel i en ikke retvinklet firkant, når jeg allerede har 3 af side længderne. Side AD = 145 Side CD = 170 og BC = 60 -
Grænseværdi
ForumindlægHej Jeg har to lidt lange opgaver der lyder følgende... Jeg forstår ikke hvad det går ud på(hvad de mener) :/ >> OPG1: Lad f betegne en funktion, hvis definitionsmængde omfatter en udprikket omegn om 2. Formuler en definition på, at f(x) ikke konvergerer mod 3 for x gående mod 2. Giv dernæs... -
Kemihjælp, haster
ForumindlægHej vil høre om der er nogle der lige hurtigt kan give mig et svar på dette.hvilken inflydelse får det på forsøgsresultatet hvis opløsningen er lidt overmættet når man måler, fordi et stof ikke er nået at fælde fuldstændigt ud.håber nogle vil hjælpe -
(Ny)hjælp til en lille opgave!
ForumindlægHOV!!! kom til at lave en fejl... Der skal stå: En person haler en spand vand med massen 12 kg op af en brønd, der er 4 m... sorry!! Se på den tidligere indlæg med det samme navn! -
Spansk oversættelse, usikker på et par ting
ForumindlægHola :D Er der nogle, som er gode til spansk og som gider at se mit spansk igennem for fejl? Jeg er usikker på et par ting, der er ikke så mange.. Hvis der, så skriv lige, så sender jeg oversættelsen.. Det drejer sig om 5-6 linjer.. -
funktionsfamilie, redegørelse
ForumindlægOkay,"f(x) = x^3 + 3x^2 + (a+2)x + 2a Gør rede for, at enhver funktion i familien går gennem P(-2, 0)."Hvordan??? Blæk til i morgan, please help! -
"Betinget udvisning" - hvad mener du?
ForumindlægVelovervejede lovforslag fra konservative indenfor retspolitikken hører bestemt til sjældenhederne. Det her forslag om betinget udvisning rummer imidlertid, efter min mening, et stort potentiale: http://www.berlingske.dk/indland/artikel:aid=536306:fid=100100540/ Jeg tror (heldigvis) ikke at loven... -
stereoisomeri
ForumindlægHej.1,2-dichlorcyclopentan har to chiralcentre, og dermed umiddelbart 4 stereoisomere. Er så kommet til at tænke på symmetrien i molekylet og huskede noget om en mesoform. Er der en mesoform af dette molekyle, så der således kun er 3 stereoisomere, eller er symmetrien ikke til en mesoform? -
Tvivl omkring terminsprøver??
Forumindlæghej..går i 2.g og skal snart op i terminsprøve i skriftlig naturfag og engelsk..er bare lidt i tvivl..kommer terminsprøve karakterene til at stå i årskarakter??tæller de overhoved med??hvad sker der, hvis man dumper i dem??og til sidst..hvorfor skal man overhoved op i dem?er det en slags forbered... -
Svær opgave. :(
ForumindlægI en model for udviklingen i verdens befolkningstal antages det, at der er en linær samenhæng mellem vækstraten og tiden. (Målt i antal år efter 1960) Hvornår er vækstraten ifølge modellen nået ned på 0,1 %? -
funktion me tangent
Forumindlægf(x) = e-2-2x A) Bestem ligning for tangent til grafen for f i punktet p(0,f(0)) B) Gøre rede for at f er aftagende Nogen der har en Ide? -
Historieopg.- fagforening
ForumindlægHej Allesammnen..Nogle der tilfældigvis (eller har nogen ide om) hvor meget det kostede at være medlem af en fagforening omkring 1900-tallet.. Kan ik finde noget nogle steder:(Eller evt. en side hvor der kunne stå noget:)?På forhånd tak.. -
Uran-energi
ForumindlægNår der indsættes moderatermateriale for at sænke neutronernes fart i uran, hvorfor gøres det så adskilt? Altså, hvorfor blander man ikke bare uran og moderatoren? Sad lige og overvejede det, og jeg har absolut ingen anelse.. -
SSO
ForumindlægEr i tvivl om hvad jeg skal skrive om i SSO. Jeg har tænkt på at emnet skulle være hjernen, men er der nogen som har skrevet om hjernen i deres større skriftlige opgave og som kan fortælle mig hvordan jeg evt. kan indkredse emnet? Mikro -
engelsk hjææælppp
Forumindlægheysa er der nogen herinde der har lavet oversættelsen "nothern Ireland", fra øvelseshæfte 1 i engelsk... jeg er fuld igang med at skrive den i hånden men er der eventuele nogen som har den her inde for jeg ville gerne sammenligne...???? håber ngn kan hjælp mig -
Spørgsmål angående det politiske og adminstrative
ForumindlægHåber nogle kan hjælpe med eksempler på disse, da jeg ikke helt er sikker på, hvad der søges efter. Giv herunder eksempler på de udfordringer, der kan være i forhold til at skelne mellem det politiske og adminstartive niveau i praksis. Tak på forhånd! -
Chi i anden
ForumindlægHej Jeg håber at der er nogle som vil hjælpe mig omkring chi i anden fordeling. Jeg skal vise graferne for forskellige frihedsgrader, men så skal jeg også hvordan man ud fra q-værdierne grafisk kan aflæse p-værdierne. Hvordan gør man dette? -
problemformulering
ForumindlægHej studieportalen. Jeg står med et problem. Jeg skal lave en problemformulering angående den nye skolereform, men den/dem jeg har lavet er (syntes jeg selv) virkelig dårlig. jeg ville høre om der er nogle af jer erfarene mennesker, som kan hjælpe mig med at komme i gang. -
Reaktionstype hos enzymer?
ForumindlægHey alle! Er der evt nogen der kan hjælpe mig med at besvare opgave 1b) i den følgende opgave som jeg har vedhæftet. Evt nogen der kan hjælpe og forklare mig kort hvorfor de er netop de forskellige reaktionstyper? -
sso, Romerriget
ForumindlægHej! jeg skriver sso om romerriget. Men jeg har et problem da jeg skal lave en diskussion der har noget at gøre med hærens betydning. Men hvordan laver man helt præcis en diskussion i historie? det er vel ik det samme som dansk?
