Søgning på: eksamensprojekt emner. Resultater: 18461 til 18480 af 27879
-
Fysik og farver - elektromagnetisk stråling, additiv og subtraktiv farvedannelse og absorptionsspekterum
ForumindlægHej SP Jeg overvejer at skrive SRP i kemi A og fysik B med farver og farvestoffer som emne (intet er dog fast belusttet). Mine noter fra 1.G er dog meget mangelbare på det fysiske aspekt af farver. Er der nogen bøger og/eller websider, som er pålidelige og læse-venlige? Mange tak for hjælpe... -
Determintantmetoden og lige store koefficientersmetoden
ForumindlægHej.Jeg er så (u)heldig at skulle have prøve i morgen og vil derfor gerne lige genopfriske hukommelsen, da mine noter til dette emne er væk.Er der en venlig sjæl der har lyst til lige kort at opridse determinantmetoden og lige store koefficientersmetoden?det er mht hvordan man finder s og t i føl... -
Søger ideer..
ForumindlægHej med jer Jeg har lige afleveret eksamenprojektet på HF. Jeg har valgt emnet atomvåben med fokus på Hiroshima og Nakasaki i fagene samfundsfag og historie. Jeg skal komme med en lille "overraskelse" til min fremlæggelse.. Jeg ved bare ikke lige, hvad "overraskelsen" skal vær... -
Livssyn i Odyseen
ForumindlægHej alle,\n\nJeg sidder og roder med en opgave ang. livs- og menneskenesynet i odyseen, men jeg er desværre gået lidt i stå. Ved ikke helt hvordan jeg skal behandle emnet.\n\nHvis der er nogle, der kunne være lidt behjælpsomme og måske give mig nogle stikord eller lidt forklaring, så jeg kunne sk... -
Oprøret i Frankrig
ForumindlægHej....\n\nNæste historietime skal vi diskutere "oprøret i Frankrig". Jeg er helt lost i det emne. Er der nogle der kunne give mig en lille bitte forklaring på hvordan den egentlig opstod og hvad det i grunden er for noget?\n\nHejhej\n\n\n -
Tog i 1800-tallet
ForumindlægDet er sådan at jeg skal skrive om tog(e) i 1800-tallet, men desværre har jeg ikke fået nogle gode bøger, ej link til sider som jeg kan få lidt gavn af. Mon nogen herinde har skrevet om emnet før, el. evt. kan give mig link til sider jeg muligvis kan få lidt hjælp/viden fra. Tak -
Andengradspolynomier
ForumindlægHej Jeg har i en fart skrevet dette ned, og nu ved jeg ikke helt, hvad det er jeg har lavet. Det eneste jeg ved, er at vi var i gang med emnet faktorisering - andengradsligning. Jeg håber, at der er en derude, der kan fortælle mig, hvad jeg har beviser for, og evt. hvad der sker mellem hvert t... -
Stil
ForumindlægHeej kloge mennesker her paa studieportalen.dk !\n\njeg soeger hjaelp til stilemner. Da jeg er maegtig god til engelsk, ville jeg gerne hoere om der er nogle af jer der har haft nogle skide gode stil emner i gerne vil dele med mig. ?\n\npaa forhaand tak -
Hjælp til opgaverskrivning
Forumindlæghej er er der en der gerne vil tjene lidt penge, på hjælp til en en opgaveskriving på omkring 15 sider.. emnet skal hanlde om konkurrence.. jeg har gjort mig nogle ovejselser om hvad 3 undersprpøgsmål det ku lyde på. Du må meget gerne kontakte mig på 50 46 77 47 ville gerne få det lavet her ... -
Hjælp søges hurtig,muligt til opgave skrivning. seminar i marketing
Forumindlæghej er er der en der gerne vil tjene lidt penge, på hjælp til en en opgaveskriving på omkring 15 sider.. emnet skal hanlde om konkurrence.. jeg har gjort mig nogle ovejselser om hvad 3 undersprpøgsmål det ku lyde på. Du må meget gerne kontakte mig på 50 46 77 47 ville gerne få det lavet her ... -
Brydning i prisme
ForumindlægHej\n\nVi er en gruppe der skal lave et fysik projekt om lys brydning i prisme.\n\nMen vi kan ikke rigtigt finde info om emnet.\n\nEr der nogle der har gode kilder eller hjemmesider der fortæller om teorien bag dette?\n\nMvh Anders -
AT HUngersnød???
ForumindlægAT vores overordnet emne er katastrofe. Jeg har valgt historie A og biologi C om hungersnød hvad kan man komme ind i biologien delen? i historie delen ved jeg godt hvordan beskriver de mennesker som lide af hungersnød men biologi er jeg lidt forvirret, hvad kan jeg komme ind på? -
Apartheid
ForumindlægHej, jeg søger nogle problemstillinger indefor Apartheid .. Og kilder på ENGELSK, som evt. kan opgives som kilder til min opgave. (Alt andet end wikipedia, tak!) Problemstillinger er diffrent kinds of of problems, indenfor emnet. Nogle som har haft en masse om Apartheid? -
ENGELSK HASTER
ForumindlægHej, jeg søger nogle problemstillinger indefor Apartheid .. Og kilder på ENGELSK, som evt. kan opgives som kilder til min opgave. (Alt andet end wikipedia, tak!) Problemstillinger er diffrent kinds of of problems, indenfor emnet. Nogle som har haft en masse om Apartheid? Da det haster så ville de... -
Hvad er capsomers?
ForumindlægEt enkel virion kan have et stort antal "capsomers".\nHvad er capsomers? Findes der et dansk ord for det - vi havde om HIV-virus sidste år - måske har jeg bare glemt hvad det er.\n\nOrdet står i introduktion til emnet virus.\n\nKath. -
Kvinden Og Aben - Spørgsmål
ForumindlægHej SP, Jeg skal skrive et essay, hvor jeg tager udgangspunkt i bogen "Kvinden og aben" af Peter Høeg. Jeg vil gerne skrive om dyremishandling, og dyrenes rolle i "menneskeverdenen", men jeg er ikke helt sikker på, om dette er et centralt emne for romanens handling. Synes I... -
Landsbyernes betydning
ForumindlægHej allesammen!\n\nJeg er i fuld gang med at skrive et essay om landsbyernes betydning i det danske samfund. Jeg har skrevet omkring 2 sider, men mine ideer er ved at ebbe ud. Nogen som har nogen forslag? Eller blot en henvisning til nogle interessante hjemmesider der vedrører emnet...\n\nPå forh... -
Transpotens historie hjælp
ForumindlægHej. Jeg er 15 år gammel og har fået fremlæggelse for hvor jeg skal fortælle om et overordnet emne der er forandring. Jeg har så valgt at fortælle lidt om forandringen af transporten og jeg kunne virkelig godt bruge en side som fortæller mig hvad der er sket af forandringer indenfor transport da... -
3årsopgaven...
Forumindlæghejzan...\n\nStår og skal bruge 2 kilder, det kan være skriftlige el. ikke skriftlige.\nSkal skrive den større skriftlige opgave i historie...emne: Vikingernes ekspansioner. dvs. togterne, plyndringerne og hvordan skibene så ud osv....\n\n Hvis nogen kunne komme med nogle gode ideer, kunne d... -
SSO - Leukæmi
ForumindlægJeg over at skrive opgave om leukæmi, og ville så høre, om der er nogle som har skrvete om emnet eller ved en del, og derfor kan henvise til nogle gode bøger, links eller forsøg? Evt. hvilke mere specifikke områder man kan komme ind på :)\n\nPå forhånd MANGE tak.
