Søgning på: dansk reportage. Resultater: 18501 til 18520 af 41162
-
gram.....
ForumindlægHejsa. En der kan forklarer mig hvornår man bruger "samtidig eller samtidigt. hvornår skal der tilføjes t til sidst? mvh, Camz -
(U)hyggeligt med både skr. og mdt. tyskeksamen!
ForumindlægMine gymnasiedage er nu talte... Inden jeg skulle have min eksamensplan udleveret sagde jeg: "Bare jeg ikke skal op i tysk og geografi, så er jeg lykkelig." - Karakterene der skulle forbedres eller bibeholdes er hhv. 10 og 11, hvilket umiddelbart virker som et uoverskueligt projekt?! Me... -
Kilder til jødeudryddelsen
ForumindlægHej! I AT skal jeg skrive om jødeforfølgelsen i Tyskland med fagene historie og tysk. Til det skal jeg bruge nogle historiske kilder på tysk (fx. en jøde der beretter om livet i Tyskland under krigen). Er der nogen der har et link til sådan nogle kilder? :) -
holdte/holdt
ForumindlægHej.. Jeg har ofte været i tvivl om det hedder holdte el. holdt? har set min lærer tit skriver holdt... -
Nogen der kan give deres mening ift. min tale?
ForumindlægJeg vil gerne have hjælp til at se om det jeg har skrevet indtil vider overhovedet giver mening. Tak på forhånd! Selve opgavebeskrivelsen: Skriv en tale til et middagsselskab i 1885 om mandens og kvindens rolle i hjemmet og i ægteskabet. (En tale, som Constances tante kunne holde ved Constances ... -
Hjælp til latinsk indgravering (oversættelse TIL latin)
ForumindlægHej med alle jer latin-kyndige mennesker :-) Jeg skulle gerne have oversat sætningerne "Enjoy the silence" og "Enjoy the moments of silence" til latin. Jeg har absolut INTET kendskab til latin, så derfor spørger jeg herinde. Da det skal bruges til en indgravering vil jeg ge... -
betydning af metafor
Forumindlæg"the sun shall never set on so glorious a human a human achievement" hvad er betydningen for Nelson Mandelas metaphor her ??? -
tid
Forumindlæghvordan siger man jeg deltog på tysk ? ich teilgenomte ? -
Haster
Forumindlæghej, jeg står og skal til eksamen i EU-faget på handlesskolen. Dertil er jeg blevet lidt i tvivl om foreskellen mellem: overstatslig, mellemstatslig osv. håber der sidder en derude somkan hjælpe mig. -
FSA FYSIK ?
ForumindlægHej FSA Fysik mundtlig er i sig selv ret let, men alligevel kan jeg ikke finde ud af hvordan man kan lave en ordentlig disposition. Hvis jeg fx trækker emnet magnetisme, er der så nogle der kan give et eksempel på hvordan en god dispostion ser ud? Jeg har virkelig brug for den, skal til eksamen... -
co2
Forumindlæghej vil lige spørge jeg har læst en artikel om hvorfor der er varm og der står at "de stigende temperatur siden 1981 forårsagede en effektivt tilbagegang i produktionen af hvede,majs og humle der svarer til 40000 ton per år eller 283 millarder kr. " mener de at grunden... -
Beviser på nettet (HH 1. og 2. år)
ForumindlægHej, da vi er kommet op i mundtlig mat. leder jeg efter nogle beviser på nettet, gerne med tilhørende forklaringer til. Har fundet nogle beviser som cosinus og sinus, men hvis der findes en eller flere sider, hvor der gennemgåes alverdens relevante beviser, vil jeg meget gerne høre mere, Ole -
Hunds regel
ForumindlægEvt. nogen, der kan hjælpe mig med at oversætte det jeg har markeret med ( ) : Hund’s (first) rule: “in a set of orbitals with equal energy (degenerate orbitals), electrons may not be spin-paired in an orbital until each orbital in the set contains one electron; (electrons singl... -
Engelsk grammatik forklaring
ForumindlægHej alle. jeg har brug for lidt hjælp til at forklare hvorfor verbet "seemed" erstattes af "seem". Har brug for et hurtigt svar :-) tak på forhånd. 1. It did not seemed like he cared, but the truth was that he were devastated at the news. → It did not seem like h... -
in all probability - Hjælp
ForumindlægHej, kan man skrive dette, eller er det ukorrekt? "It's a boy, who in all probability tries to manipulate Emma" -
SRP Emner
ForumindlægHej Jeg er i en lidt presset situation at jeg mangler et emne til min SRP opgave. Jeg regner stærkt med at skrive i fysik, og så et hvilkårligt fag. Har tænkt på om man kan skrive SRP i Fysik og Historie. Men mangler lidt et emne. Ville høre om der er nogen som har erfaring med at skrive i fysi... -
Eksamen
ForumindlægSkal op til skriftlig eksamen i morgen, og er lidt i tvivl om hvad jeg skal tage med ind til selve eksaminationen. Har tænkt mig at tage gamle opgaver med, og samfundsfag leksikon, dog ville jeg høre om det er nødvendigt at tage bøgerne og andre hjælpe-midler med? Ligeledes ville det være rart ... -
Super-toys
ForumindlægHej allesammen . Jeg skal lave en stil om supertoys hvori jeg skal skrive ligheder og forskællene på super-toys og filmen A.I. .. er der nogen der kan hjælpe mig på nogle punkter ??? -
gensplesning
Forumindlæghej der står i min bog at knoldbakterie kan så levere N forbindelser til bælgplanter der tilgengæld kan forsyne bakterien med fotosynteseprodukter. man håber at kunne isolere de gener i bælgplanten og i knoldbakterien der i forening gør bakterien i stand til at optage luftens kvælstof. ma... -
hvad vil det sige "new Jounalism"
Forumindlægjeg har en avis-artikel der er skrevet i genren new journalism new jounalism beskriver virkelige begivenheder-fakta stof-men brugen teknikker (dialog, registrering af uvæsentlige detaljer, scenisk opbygning) der hører til fiktionens verden!! vil det sige at teksten er 100% fakta, men at man blot...
