Søgning på: det blomstrende slagsmål analyse. Resultater: 18501 til 18520 af 23877
-
Videnskabsteori og metode - Kan man bruge observation som validitet?
ForumindlægHej allesammen. Vi sidder midt i en eksamensopgave, hvor vi skal lave et fuldt undersøgelsesdesign med tilhørende analyse og konklusion. Vi har valgt at benytte os af en undersøgelse hvor vi har gennemgået et face2face interview (semi-struktureret interview). Ville her høre om vi kan skrive at v... -
Hjælp til min diskussion!!
ForumindlægVil I ikke nok hjælpe mig med dette spørgsmål, har indtil videre skrevet 50% om hvordan man kan undgå terrorisme i Danmark. Diskute´r om det er muligt for alle mennesker at bega° onde handlinger – herunder udføre terrorgerninger – og hvad man fra politisk side kan gøre for at for... -
HMM!!!
ForumindlægNogen der har lyst til at dele sine holdninger til engelske eksamen der var i dag på Aniveau? skriftlig.. Hvad fik i budskabet til at være går og er lidt nervøs over om jeg egentlig forstod den historie 100% eller om jeg bare gøre den mere indviklet end hvad den egentlig er! For egentlig syns je... -
Hjælp meget gerne!!!
ForumindlægNogle der kunne hjælpe mig med delen om det er muligt for alle mennesker at begå onde handlinger herunder terrorgerninger? sidder virkelig meget fast på det!! Diskute´r om det er muligt for alle mennesker at bega° onde handlinger – herunder udføre terrorgerninger – og hvad man fr... -
Analysemetoder
ForumindlægHJÆLP- nogen der kan give input i form af evt litteratur eller ideer til min historie/dansk opg. jeg skal analysere "de blaa undulater" af H.C. Branner på 3 af følgende måder: biografisk nykritisk psykoanalytisk ideologikritisk eksitentialistisk hvad ligger lige for? udenover psykoanaly... -
Ændring af problemstilling, tilladt?
ForumindlægHej.. Jeg har fundet ud af at en af mine problemstillinger i synopsen er fuldkomen irrelevant, og der istedet er en andet problemstilling(underspørgsmål) der passer meget bedre ind under min problemformulering, og er en meget bedre naturlig fortsættelse af min analyse... så DERFOR: Er det tilladt... -
"Tag ordet, tag sproget tilbage" af Uffe Harder
ForumindlægHej :) er der nogle der har analyseret digtet "tag ordet, tag sproget tilbage" af Uffe Harder som vil hjælpe mig med at gøre det? Har nu siddet i flere timer og kan simpelhent ikke finde ud af hvad jeg skal skrive eftersom jeg hverken kan finde rim, meteforer, sammenligninger eller no... -
Samfundsfaglige metoder - Kvantitativt/Kvalitativt
ForumindlægJeg kunne også godt bruge lidt hjælp her :) Jeg har hovedsageligt, inden for samfundsfag, indsamlet oplysninger fra leksika og lovparagraffer - er det den kvalitative metode? Jeg har et udarbejdet spørgeskema - er det kvantitativt? Desuden har jeg i engelsk lavet en romananalyse og derefter bru... -
Patos, etos, logos
ForumindlægJeg er lidt i tvivl om disse 3 begreber. Til min AT eksamen skal jeg analysere to artikler hvor den ene er for fosterdiagnostik og den anden er imod. Den der er for taler af hensyn til samfundet, familien, barnet selv.. Hvilken ville det være af de tre begreber? Den anden indhenter både ekspert, ... -
bio og dansk doping
Forumindlægi biologi har jeg forudset at gendoping er fremtidens doping.. Men hvordan kan man koble metoder, teori og empiri til dette?? Altså jeg har jo ikke brugt nogen form for forsøg eller metode? I dansk har jeg ud fra en bestemt argumentationsmodel brugt den til at analysere 2 forskellige personers... -
Hvis jeg finder og definerer centrale begreber i en tekst
ForumindlægHvis jeg har et videnskabeligt essay, hvori jeg finder nogle centrale begreber og definerer dem ud fra teksten, for så at bruge disse begreber til at analysere en anden tekst, hvad kaldes så denne metode? Jeg kunne forstå, at det måske kunne kaldes kritisk rationalisme, men jeg er hverken sikker ... -
Biologi og dansk- gendoping
Forumindlægi biologi har jeg forudset at gendoping er fremtidens doping.. Men hvordan kan man koble metoder, teori og empiri til dette?? Altså jeg har jo ikke brugt nogen form for forsøg eller metode? I dansk har jeg ud fra en bestemt argumentationsmodel brugt den til at analysere 2 forskellige personers s... -
Musik A skriftlig eksamen
Forumindlægjeg skal til skriftlig musik i morgen, men har lige fundet ud af, at jeg har smidt min oversigt over de ting, man skal komme ind på i en-timesprøven under melodisk analyse. det er ting som fx brudte akkorder, skalatrin, vippe/dreje-bevægelser osv. er der nogen, der ligger inde med en oversigt ell... -
Ideer til gode spørgsmål
ForumindlægHej Jeg skal lave 3 spørgsmål til teksten "Maskinerne" skrevet af Johannes V. Jensen. Spørgsmålene skal helst følge de taksonomiske niveauer, altså de skal være 1. redegørende, 2. analyserede og 3. diskuterende. Jeg ville bare høre om i havde nogle ideer til spørgsmål til denne tekst? M... -
SSO om Enigma under 2. verdenskrig
ForumindlægHej alle,,,, jeg går i hf og skal snart lave en sso opgave i historie B og matematik B, jeg forstår ikke matematik delen, jeg har styr på historie delen, men det går galt i matematik.. Hvordan kan man bryde forskellige koder udfra frekvens analyse osv. er der nogen der kan hjælpe mig med alle d... -
Teori i historie
ForumindlægJeg skriver om beslutningsprocessen bag atom-bomben over Hiroshima og Nagasaki. Jeg har brugt metoden i humaniora 'kildekritik' til at analysere bl.a. Trumans dagbog og radiotale. Hvilken teori benytter jeg mig heraf? og hvilke teorier kan jeg endvidere tilføje/perspektivere til ? -
Hjælp :O
ForumindlægHeeeeeeeeeeeej Som aflevering i tysk skulle man skrive om hvad demokrati betyder for en og dermed analysere teksten, hvor man skal fokusere og farve subjekt, verballed og præpositionsforbindelser, men jeg usikker på hvilke ord jeg skal farvelægge når det kommer til subjektsprædikat, akkusativ o... -
Empiri
ForumindlægKan man godt sige noget lignende "mit empiri består af 3 etiske tekster"? "jeg vil analysere teksterne på grundlag af jeremy benthams teori om nytteetik og Immanuel Kants teori om pligtetik" er ikke lige udtryk jeg normalt bruger og derfor vil jeg lige hører om det er sagt p... -
Fremskrivningsmodeller
ForumindlægHej :-) Jeg er ved, at skrive SRP i samfundsfag og matematik. Her skal jeg analysere nogle fremskrivningsmodeller i samfundsfag omkring indvandring. Men jeg kan ikke helt finde frem til, hvordan en fremskrivningsmodel bliver til, hvilken form for matematik der ligger til grund, samt hvem,... -
Vækstmodeller
ForumindlægHey gutter og gut-inder. Jeg har lige et mundtlig eksamens spørgsmål til matematik C igen: "Gør rede for, hvordan man kan analysere et datasæt for om det passer på en bestemt vækstmodel. - og gør rede for, hvordan man kan bestemme variabelsammenhæng." Jeg er blank!!!:S nogle der kan ...
