Søgning på: eksamensprojekt emner. Resultater: 18501 til 18520 af 27879
-
Hjælp
ForumindlægHej alle. Jeg trak her forleden, mit emne til min 9. klasse afgangsprøve- Det moderne gennembrud den sociale virkelig. Jeg søger noget hjælp til nogle analyser, eller gode idéer til noveller eller andre guldkorn. :P Jeg har kiggget lidt på en novelle - Nådsensbrød Det ville heller ikke være dårli... -
Jan Sonnergaard - William
ForumindlægHej alle! I min mundtlig dansk afgangseksamen, har jeg trukket emnet "Den nye novelle - individ og fællesskab". Jeg har derfor valgt novellen "William" af Jan Sonnergaard. Vil derfor lige høre, om der er nogle af jer, der ligger inde med nogle gode analyser af den. Er meget in... -
biologi - brug af metode
ForumindlægHej, jeg har valgt emnet opdagelsesrejser i fagene historie A og Biologi C. inden for biologi, fokusere jeg på tre ekspeditioner; Danmarksekspeditionen, opdagelsen af bæringsstrædet, og Stanley og dr. Livinstone. jeg skal så se på de sygdomme de blev udsat for; infektioner, skørbug og parasitter.... -
SSO-Verdensbilledet (Ellipser, kopernikus, tycho osv)
ForumindlægHejsa,\njeg skriver SSO i fysik med emnet VERDENSBILLEDETS HISTORIE, hvor jeg vil komme ind på kopernikus, Kepler, tycho brahe, Newton, ellipsebaner, og så videre. \n\nEr her så nogen som har nogen gode tips til disse ting? Altså nogen gode hjemmesider eller lignende.\n\nTak på forhånd -
Problemformulering til Projektopgave
ForumindlægHej Studieportalen. Jeg skal fremlægge om programmering. - Jeg mangler stadig at skrive en endelig problemformulering, men jeg mangler idéer. Hvilken problemstilling kunne man lave til dette emne? Jeg havde tænkt mig at få noget hacking/cracking ind i det, og noget anon og ACTA. Skriv g... -
SSO - Komplekse tal
ForumindlægHej... sidder og bakser med SSO nu... har valgt emnet komplekse tal... men er lidt på bar bund med en af de opgaver jeg fik stillet:\n\nLøs ligningen \n\n(z+i2)^3=(z+i2)^-3 - nogen der bare kan give et lille hint til hvad jeg skal bruge af formler ?? -
haster please hjæp mig
ForumindlægHej alle sammen håber at nogen af jer vil hjælpe mig for er lidt, faktisk meget forvirret mht. det med teorier og metoder. ??? Jeg er i gang med noget AT. og her lavet et interview med nogle mennesker, de fag jeg har brugt er samfundsfag og naturgeografi... er der ikke nok nogen der vil hjælpe mi... -
Prøve i kemiskeligevægte og reaktionshastighed
ForumindlægHej Jeg skal snart have prøve i reaktions hastighed og kemisk ligevægt. Er der nogle der har noegn gode tips, eller dokumenter med noter. Jeg synes generelt at emnet er lidt svært bl.a. med at finde ud af om reaktion forløber mod venstre eller højre og hvordan man kan se det, samt om den forløbe... -
SSO -"mississippi burning mordene"
ForumindlægJeg skal skrive SSO i engelsk om mordene på de tre borgerretsforkæmperer i Mississippi. --Michael Schwerner, James Chaney, og Andrew Goodman. Jeg mangler dog lidt sekundær litteratur så hvis nogle kender nogle engelske bøger, som omhandler emnerne, ku klux klan, rasicme og sortes forhold i usa i ... -
Styr på stoffet til skriftlig samf
ForumindlægHej Jeg skal op i skriftlig samfundsfag A i morgen.. Jeg tænkte på om der var nogle som vidste en god politisk side der forklarer problemerne feks mellem georgien og Rusland. Eller skriver noget generelt om bankpakken og finanskrisen. Betydningen af Fogh i Nato osv og præsidentvalget i USA. Altså... -
Økonomi
ForumindlægJeg skal i min større skriftlige opgave diskutere, i hvilket omfang de økonomiske politikker virker efter hensigt.\n\nEr der en herinde der kan komme med nogle gode råd, og evt. et link til en hjemmeside hvor dette emne er beskrevet?\n\nPå forhånd tak! -
AT 2012 - Aids?
ForumindlægHejsa. Jeg skal til at lave AT synopsis og vores over emne er katastrofer. Jeg tænkte på om man godt kan have om aids/HIV og hvilke fag evt. problemstillinger i vil foreslå så. Jeg syntes selv det er en stor katestrofe, da man ikke kan rede dem der får den, kun nedsætte sygdomstempoet. Håbe... -
Hjælp til problemformulering
Forumindlæghej.\nVi er to drenge der har valgt advokat som emne i vores OSO og mangler en god problemformulering.\n\nProblemformuleringen skal omhandle en undren omkring selve erhvervet - altså ikke uddannelsen. \n\nrart hvis vi ku' få lidt hjælp her! -
hvad har I om?
ForumindlægNu har vi haft om bølger i hele grundforløbet (okay, undtagen lige i starten, hvor vi repeterede en smule)... og jeg ved ikke om vi også skal have det efter grundforløbet, men det er så træls at have om det samme hele tiden. \n\njeg vil bare vide om der også er andre 1.g'ere der har haft om d... -
pest og lopper
ForumindlægHej Jeg sidder med emnet pest. og har læst i en bog, at da rotten døde af pest, flyttede lopperne på mennesker i stedet for, og overførte bakterien til menneske. Men mit spørgsmål er, at døde lopperne ikke af pest, eller deres krop var i stand til at tåle denne bakterie. for i bogen står der oss... -
Engelsk Synopse
ForumindlægHej studieportalen. Jeg skal til at lave min engelsk synopse om emnet "Teenagers Life". Jeg har valgt at ligge vægt på "Dviorce", men står her og nu og mangler nogle tekster, der beskriver en skismisse. Hvis i kender til følgende er i velkomne til at smide et link eller lignen... -
OSO Farmakonom
ForumindlægHej Folkens Jeg skal lave min problemformulinger færdige til næste uge. Min over emne er farmakonom MIn underemne er medicin Jeg ved bare ikke hvad min problemformulingen skal være. Tænkte noget med at hvorfor voksende for så meget medicin osv. Håber nogen kan hjælpe mig med ... -
Kommunalreform analyse?
ForumindlægJeg har fået stillet til opgave i Samfundsfag B at redegøre for den kommende kommunalreform samt analysere den igennem en af følgende teorier:- Managementteorien.- Politikens implosions teori.- Politikens eksplosion teori.Jeg har taget notater til det i skolen men jeg sider med en følelse af at d... -
Historie opgave om hvordan Hitler kom til magten...
ForumindlægHej Jeg skal til at skrive historie opgave om hvordan Hitler kom til magten, det jeg så håber at høre fra dig/jer er, om i har nogen gode hjemmesider, bøger eller noget god viden om dette emne, alt er velkomment, har nemlig ikke så meget viden om det endnu...Venlig Hilsen Maria -
Hvor lang tid er maskinarbejderens effektive arbejdstid?
ForumindlægEn maskinarbejder arbejder otte timer om dagen. Et emne har en køretid på fire minutter og 30 sekunder. Derefter gør han noget ved maskinen i 30 sekunder. Sådan fortsætter han i de otte timer. Hvor lang tid er maskinarbejderens effektive arbejdstid på en dag?
