Søgning på: historie eksamen hf. Resultater: 18501 til 18520 af 48964
-
AT METODE
ForumindlægVil i ikke tjekke min metode. Det er dansk og historie. I historie har jeg en kilde og 2 tabeller I dansk har jeg flere litterær tekster -
Sammenhæng(prinsesse på glasbjerg)
ForumindlægHistorien er opdelt i 2 historier. Hvad er sammenhængen? Har nogle bud? Men det er jo en fantastisk ting at tjekke tankegangen ud her ,)! help! -
Mellemøsten-krigene sammenligning?
ForumindlægHej derude Skal op i historie i morgen, og skal forklare omkring israels grundlæggelse. Er der nogle der kan hjælpe mig med en sammenlignin af Mellemøstkrigene med lignende krige i historien? PÅ FORHÅND TAK -
Narkissos, Budskabet
ForumindlægHej venner, har virkelig brug for hjælp til budskabet i den græske historie om den smukke narkissos og ekko, hvad er budskabet i denne historie? -
Overblik Noter?
ForumindlægJeg vil hører om der er nogen der har noter til Bogen Overblik, som er Historie bogen til Historie C niveau? -
S' eller s...
ForumindlægHvad gør man med ord der allerede ender på s i genitiv? Fx Hammerhus' historie eller Hammerhuses historie Jeg har aldrig fundet ud af det.. -
Induktiv eller deduktiv?
ForumindlægJeg har fagene historie og engelsk. I historie er jeg kritisk overfor en tekst og i engelsk har jeg lavet en lyrikanalyse af en digt.. Er det induktiv eller deduktiv? -
Naturfagsopgave-svar?
ForumindlægNogen der har naturfagseksamens-opgave-svar eller allerede har været til naturfags-eksamen i år og evt. har lyst til at sende mig deres svar?Det ville virkelig være en stor stor hjælp. TakM.v.h Mikala -
Dispositioner i Matematik A
ForumindlægHej derude Jeg ville høre om det betegnes som snyd, hvis jeg deler mine sidste års matematik STX A dispositioner med en ven, som skal op til matematik eksamen til vinter, og har ligende eksamensspørgsmål som min tidligere eksamen sidste år? -
Gennemsnit
ForumindlægHej Jeg har linjen Bioteknlogi A, Matematik A og Fysik B Jeg går i 2.g men jeg er meget, meget bekømret. Jeg klarer mig dårligt i alle tre fag, og allerværst til fysik. Men jeg vil virkelig gerne være læge! Jeg frygter at mit gennemsnit ikke bliver højt nok, men hvad skal jeg så gøre, hvis ik... -
Hvordan man kan forkorte ens studieliv?
ForumindlægHeja Jeg vil gerne studere medicin i fremtiden på universitetet, men problemet er, at der er lang vej til at blive læge. Jeg vil rigtig gerne finde en eller anden måde at forkorte mine år enten på gymnasiet eller universitetet. Jeg kan dog ikke tage en HF, da den ikke opfylder de faglige krav de... -
er bortvisningen okay...???
ForumindlægHejsa.Er i dag blevet bortvist fra mit gymnaium, da min tysk lærer fandt ud af, at jeg havde fået en her inde til at rette min opgave.Synes ikke selv, at det er helt fair, da jeg selv har lavet opgaven, men bare fået en til at se den igennem. Det samme kan ens forældre jo gøre, og det betragtes i... -
Ekstremsport, lad os samarbejde
ForumindlægEkstremsport er vidst et udbredt emne under dette AT-forløb, jeg har personligt kombineret emnet i fagene: Samf og Idræt. Ville det ikke være smart hvis folk samarbejdede lidt og lagde et udkast til synopsisen ud på denne portal, til inspiration og efterfølgende debat? -
Profit i kartel-samarbejde
ForumindlægHar en opgave her som jeg er lidt usikker på: 10 virksomheder indgår i et kartel, hvor de aftaler en fælles mængde og pris De har alle samme identiske omkostninger C(Q)=2q2+5 og markedsefterspørgslen er givet ved: D(p)=100-p Til hvilken pris og mængde vil kartellet optimere virksomhederne... -
Eksamener i 2.g?
ForumindlægHej alle sammen :) Jeg er meget i tvivl ang. hvor mange eksamener man kan riskikere at komme op i her i 2.g I 1.g var jeg oppe i én eksamen, og i 2.g har vi tre afsluttende fag, hvor et af dem både er skriftligt og mundligt. Hvor mange eksamener kan jeg risikere at komme op i, og kan jeg ... -
Noter til 9.klasse kemi?
ForumindlægHej! (: Jeg kunne godt tænke mig, at vide om I ved nogle sider eller steder på nettet hvor man kan finde noter til kemi for en 9.klasse afgangselev, for til sommer skal jeg jo op i det til eksamen. Da jeg har en mega dårlig undervisning, så ville det være rart kunne finde noter om det, for at sel... -
Dumpet/bestået
ForumindlægHeps. Hvordan er det man regner ud, om man har dumpet eller ej? Lad os antage, at man i et fag har fået 12/12 skriftligt og mundtligt, men dumper enten den skriftlige eller mundtlige eksame. Regner man så gennemsnittet ud af de tre fag, altså (12+12+0)/3 eller dumper man faget, idet man har dum... -
Hjælp!
ForumindlægJeg står i den situation, at jeg desværre har dumpet i matematik i årskarakter.. havde nok heller ikke regnet med at bestå. Nå, men sagen er den at jeg har fået 00 i både mundtlig og skriftlig, men jeg har fået 4 til eksamen i skriftlig og 02 til den mundtlig eksamen. Har jeg så bestået faget ell... -
Biologi B
ForumindlægHvor stor krav stilles der på Bio. B mht. eksamen? man har jo trods alt 24 timers forberedelse?? Stiller de store krav til eksamen? Jegg står nemlig og skal til at vælge valgfag og sådan og er helt lost mht. valg af fag og jeg skal bestemme mig inden på mandag! :-S -
Essay om at være teenager
ForumindlægHej :-) Da jeg har været på ferie hele ugen, og jeg skal op til dansk eksamen, har jeg ikke haft tid til at lave min eksamen. Jeg skal op i morgen tidelig, så jeg har et ret stort problem. Så derfor ville jeg høre, om der er en der har et essay om at være teenager jeg kan få? :-) Tak på forhånd....
