Matematik

Hjælp!

29. maj 2014 af simonsen1992 (Slettet) - Niveau: B-niveau

Jeg står i den situation, at jeg desværre har dumpet i matematik i årskarakter.. havde nok heller ikke regnet med at bestå. Nå, men sagen er den at jeg har fået 00 i både mundtlig og skriftlig, men jeg har fået 4 til eksamen i skriftlig og 02 til den mundtlig eksamen. Har jeg så bestået faget eller er faget dumpet? 

Tak på forhånd!

Brugbart svar (0)

Svar #1
29. maj 2014 af Heptan

Hvis du har Matematik på B-niveau, så vægter faget 1,5, og den skriftlige, hhv. den mundtlige karakter vægter 0,75 hver, og det samme gælder til eksamen, så du har ifølge mine beregner et snit på 1,5 i faget.

Svar #2
29. maj 2014 af simonsen1992 (Slettet)

så den er ikke bestået?

Brugbart svar (0)

Svar #3
29. maj 2014 af Heptan

Ikke bestået desværre

Brugbart svar (0)

Svar #4
29. maj 2014 af Andersen11 (Slettet)

Gennemsnittet af et fags karakterer er gennemsnittet af de afgivne karakterer i det pågældende fag. Hver karakter indgr med samme vægt, og fagets niveau har ingen indflydelse på gennemsnitskarakteren for faget. Gennemsnittet af de fire karakter 00, 00, 02 og 4 er derfor 6/4 = 1,5 .

Svar #5
29. maj 2014 af simonsen1992 (Slettet)

Tak for jeres svar, men for at bestå et fag skal man vel have 2, så du siger også at den ikke er bestået ik?

Brugbart svar (0)

Svar #6
29. maj 2014 af Andersen11 (Slettet)

Ja, som det fremgår af de ovenstående svar.

Skriv et svar til: Hjælp!

Du skal være logget ind, for at skrive et svar til dette spørgsmål. Klik her for at logge ind.
Har du ikke en bruger på Studieportalen.dk? Klik her for at oprette en bruger.