Søgning på: historien om en ung mand. Resultater: 18501 til 18520 af 25375
-
Det arabiske forår - AT
ForumindlægHej jeg skal skrive en problemformulering i AT, kampen for det gode liv. Jeg har valgt samfundsfag og historie. Lige nu er mit udkast: Hvilke konsekvenser kan det arabiske forår få for både den arabiske verden men også den vestlige Analyser hvordan vesten håndterer det arabiske forår. Indd... -
dansk hist opgave, hjælp
ForumindlægHej, jeg sidder med en diskussion til dansk-historie opgave,. Er der nogen der kan hjælpe: Hvordan passer ludvig holberg ind i deismen? Og hvilke konsekvenser har deismen givet? Evt. en ide til hvordan jeg kan perspektivere holberg til troen(kirken) og fornuften. Håber jeg kan få lidt hjælp. Tak. -
Forklaring på kærlighedsrevolutionen?
ForumindlægHej alle. Jeg sidder her og skriver til historie eksamen, og jeg har om yuppies og hippies. Men er gået lidt i stå i en ting. Nemlig kærlighedsrevolutionen og så hippierne? Altså hvad var kærlighedsrevolutionen og hvad gik hippierne ''indfor'' under kærlighedsrevolutionen? Håber i... -
Problemstillinger
ForumindlægVi har AT-uge, og vores overemne er renæssancen. Vi har fangene historie, engelsk og matematik/fysik. Vi har i engleks tænkt os at skrive nogle problemstillinger omkring Shakespeare, men vi ved ikke helt, hvad vi skal skrive om i mat/fys. Nogle forslag? Vi skal formulere to spørgsmål til hvert ... -
hjælp med borgerkrigen!!
ForumindlægHejsa.. Skal til at skrive SRP om den amerikanske borgerkrig og skal skrive i Historie og Engelsk.. Og det er nemlig lige det at jeg har svært ved at få Engelsk ind over.. Nogen forslag? Havde tænkt mig noget om nogen taler men kan bare ikke helt finde et fokuspunkt så og det virker også hurtigt... -
Hvad har imperialismen haft af betydning for det koloniserede Afrika?
ForumindlægHej, jeg jeg har formuleret en problemformulering "Hvad har imperialismen haft af betydning for det koloniserede Afrika?" hvor jeg skal bruge fagene naturgeografi og historie... jeg kunne godt tænkle mig at høre om: 1. er problemformuleringen "rimelig" 2. forslag til... -
H.C. Andersen
ForumindlægHej folkens, Har i nogle ideer til, hvor jeg kan finde nogle læselige kilder omkring H.c.a. historier? Opgaven går ud på, at jeg skal redegøre om vigtige temaer HC andersens eventyr. Nogle som kan sige om hvilke temaer hans eventyr indebærer osv? Tak på forhånd. -
Robert Koch og hans metoder..
ForumindlægHeej sidder med AT :( Skriver AT i biologi og historie om kolerabakterien Er kørt lidt fast i metoder.. har fundet ud af, at robert koch opdyrkede bakterierne, og fulgte hans postulater for at tjekke, om bakterien var sygedomsfremkaldende,men kan ikke finde ud af, om hans undersøgelser var labora... -
AT-Terrorisme om OL i München i 72
ForumindlægHej SP :) jeg har om terrorisme i AT, og har valgt at fokusere på palæstina-israel-konflikten samt terrorhandlingen ved OL i München i 1972. Til det skal jeg have fundet en kilde, som jeg kan analysere på, men det er netop det jeg skulle have hjælp til ?!?!?!? :) (Mine AT-fag er historie og s... -
Den kolde krig - Berlinmurens fald
ForumindlægHEJ SØDE MENNESKER! Jeg har trukket historie mundtligt, og jeg lidt blank. Jeg har om den kolde krig - murens fald. Jeg har et spørgsmål der lyder: Hvordan blev Danmark påvirket af murens fald og delingen af tyskland? I må meget gerne skrive hvis i ved noget om det, ELLER hvis i har links;)) -
en lille "godbid" til læseren (indledning)
ForumindlægHej alle! Jeg skal til og skrive dansk-historie opgave, og har valgt dansk. Jeg skal skrive om folkeeventyr og deres pyskologiske virkning på os mennesker. Jeg er igang med min problemformulering, og er i tvivl/er blank for ideer til hvad man kan skrive i sin lille indledning i problemformulering... -
Rumkapløb
ForumindlægHalløj Jeg skal til at skrive mit SRP i fysik og historie i næste uge. Jeg skal bl.a. skal skildre nogle specfikke hændelser relateret til raketter/rumfart under den kolde krig og redegøre for fyskikken bag raketters drift. Hvis der er nogen, som har lavet en lignende opgave må de gerne skrive/m... -
kilde kritik af artikel
Forumindlægjeg skal op til mundtligt historie imorgen som min sidste eksamen... mit emne er "The great depression" jeg sidder med en kilde der er trykket dagen efter børskrakket 1929, det er en artikel af New york times.... var desperat brug for hjælp til noget jeg kan sige om den, nogen der kan h... -
HJÆLP til mundligt dansk
ForumindlægHjælp Jeg har mundligt prøve imorgen i dansk og jeg har trukket noveller jeg har hørt man ikke skal fortælle resume ellers kan man ikke få højere end 4 og jeg har valgt at fortælle historien i berettermodellen F.eks Anslag de snakker sammen og man ved han kan lide hende Er det en DUM ide? -
har brug for en hjælp!!!!!
Forumindlæghej. jeg skal skrive en historie-opgave. og vores store emne er "Mellemkrigstid" og mit emne er: "den nazistiske ungdomsopdragelse". og jeg skal redegøre for: "nazistiske ideologi". så mit spørgsmål er hvordan og hvad er det jeg skal skrive under "nazistiske ide... -
Har i nogle råd?
ForumindlægHej folkens, håber der er nogen af jer som kan hjælpe mig med et lille spørgsmål. Jeg har ganske selv lavet nogle overvejelser men har svært med at besvare spørgsmålet - når det lyder således? Hvorfor Renæssancen og Reformationen er vigtige begivenheder i europæisk historie: Hvilke nyskabend... -
Persien
ForumindlægHej Jeg tænkte på om der er nogen der ved eller kender nogen gode bøger eller hjemmmesider omkring religionsskiftet der foregik i persien, fra Zarathustrianisme til islam. Hvordan det skete, og hvad var grundlaget for det? Skal skrive en historie opgave omkring emnet. Har været på wikipedia, men... -
Fysik - effektivitetsudregning, evne og forbrug (AT-eksamen)
ForumindlægHej (: Jeg skal til AT-eksamen på mandag (d. 31.05.10) i historie og fysik. Jeg skriver om damplokomotivet og skal udregne effekten af maskine vs. effekten af skibsfart og dyretransport (heste og okser).. Hjælp?! Hvordan udregner jeg det og hvilke tal skal jeg have om damplokomotivet, skibsfart ... -
HJÆLP til AT om coca cola /:
ForumindlægHej allesammen (: Jeg skal snart op og forsvare min synopsis til AT eksamen i 3.g, hvor jeg skriver i historie og psykologi. Min psykologivejleder har bedt mig om at finde noget om Maslows behovspyramide i forhold til afhængighed af coca cola, og det er her jeg er gået død. Nogen der kender no... -
Analyse og fortolkning Rødstrømper
ForumindlægHej, jeg er igang med at skrive min dansk/historie opgave. Jeg har fundet et digt / en sang som jeg skal analysere og fortolke. Problemet er bare at det er jeg utroligt dårlig til er der nogen som kan hjælpe mig? PS: Ved ikke hvad digtet / sangen hedder :P
