Historie

kilde kritik af artikel

26. juni 2018 af emilie99 (Slettet) - Niveau: A-niveau

jeg skal op til mundtligt historie imorgen som min sidste eksamen... mit emne er "The great depression" jeg sidder med en kilde der er trykket dagen efter børskrakket 1929, det er en artikel af New york times.... var desperat brug for hjælp til noget jeg kan sige om den, nogen der kan hjælpe?

mvh en desperat studerende der gerne vil have hue på.


Brugbart svar (0)

Svar #1
26. juni 2018 af Moderatoren

Det kommer helt an på, hvad den handler om. Hvad har du problemer med?


Svar #2
26. juni 2018 af emilie99 (Slettet)

dette er kilden... den er som sagt om børskrakket... er bare utrolig dårlig til kildekritik så ville vide hvad jeg eventuelt kan sige om den

Vedhæftet fil:image1.jpeg

Brugbart svar (0)

Svar #3
26. juni 2018 af Soeffi

#0 Hvad spørges der konkret om?

Svar #4
26. juni 2018 af emilie99 (Slettet)

der spørges ikke om noget konkret... jeg skal selv danne tre problemstillinger på baggrund af mine 10 kilder...

skal bare kunne sige noget om dens troværdighed, tendens, og om den er aktuel, og noget med afsender og modtager


Brugbart svar (0)

Svar #5
26. juni 2018 af Soeffi

#4 Hvad menes med problemstillinger?

Svar #6
26. juni 2018 af emilie99 (Slettet)

jeg skal på baggrund af mine kilder selv danne 3 arbejdsspørgsmål, et redegørende, analyserende og diskussions spørgsmål...


Brugbart svar (0)

Svar #7
05. juli 2018 af HFNU (Slettet)

Håber din eksamen er gået godt.

Hvis det vil jeg gerne spørger dig emilie99 , du skriver at du skulle lave en overordnet problemformulering udefra IALT 10 kilder...'

Er omfanget af kilder også så bredt, når det er på b niveau og man har KUN har 90 min. forberedelsestid og 30 times eksamination, ved du noget om det?


Skriv et svar til: kilde kritik af artikel

Du skal være logget ind, for at skrive et svar til dette spørgsmål. Klik her for at logge ind.
Har du ikke en bruger på Studieportalen.dk? Klik her for at oprette en bruger.