Dansk

HJÆLP til mundligt dansk

27. juni 2018 af adam64 - Niveau: 8. klasse

Hjælp

Jeg har mundligt prøve imorgen i dansk og jeg har trukket noveller jeg har hørt man ikke skal fortælle resume ellers kan man ikke få højere end 4 og jeg har valgt at fortælle historien i berettermodellen 

F.eks Anslag de snakker sammen og man ved han kan lide hende 

Er det en DUM ide?


Brugbart svar (0)

Svar #1
27. juni 2018 af 1Help1

Nej, det er ikke en dum idé.
Det er rigtig godt, at du sætter novellen ind i en berettermodel, da du på den måde også fortæller kort om, hvad novellen handler om. :)

Men du kunne også gøre det, at du tilføjede symboler ind på din berettermodel.
Så når du når frem til konfliktoptrapningen i novellen, kan du inddrage, hvad der sker og hvilke symboler der er. :)


Svar #2
27. juni 2018 af adam64

Tak for hjælpen men tror du ikke det tæller som et resume?


Brugbart svar (0)

Svar #3
27. juni 2018 af 1Help1

Nej, det tror jeg ikke.
Du skal bare passe på med at ikke inddrage for meget ind.
Bare sig det, der er det vigtigste. 
Inddrag symboler, og hvis du kommer ind på temaer, så kunne du f.eks. sige: "Og her i anslaget kan man allerede se dette tema/symbol eller her i konflikoptrapningen kan man se dette tema/symbol..."


Svar #4
27. juni 2018 af adam64

Okay tak for hjælpen


Brugbart svar (0)

Svar #5
27. juni 2018 af 1Help1

Til min mundtlige prøve i dansk, der havde jeg inddraget min kortfilm i en berettermodel, hvor jeg også sagde temaerne og symbolerne, mens jeg snakkede om berettermodellen.
Det ville også være super, hvis du kunne perspektivere.
Kom ind på noget, der er f.eks. sket i dit liv, som du kan relatere til novellen (det var netop dette, der gjorde, at de gav mig en topkarakter). :)


Skriv et svar til: HJÆLP til mundligt dansk

Du skal være logget ind, for at skrive et svar til dette spørgsmål. Klik her for at logge ind.
Har du ikke en bruger på Studieportalen.dk? Klik her for at oprette en bruger.