Søgning på: Almen Studieforberedelse (AT). Resultater: 18561 til 18580 af 325233
-
reducer
ForumindlægJeg sidder fast i følgende opgave: 8(2a+3b)-6(2a+b) = 16a+24b-12a-6b = 4a+18b Men i min opgave bog står der, at resultatet skal blive 4a-18b?? -
Differentialkoefficient + Væksthastighed
ForumindlægHej. Jeg sidder lige og skriver en rapport. Jeg har så fået til opgave om at gøre rede for Differentialkoefficient + Væksthastighed. Jeg vil bare gerne vide hvad der menes med "Gør rede for" - altså hvad det indebærer. Mvh. :'') -
USA, Danmark og EU
ForumindlægNår Danmark samarbejder med USA, får USA mere indflydelse i Europa. Så har jeg læst, at dette vil ske på bekostning af de europæiske stormagter, men jeg kan ikke lige se hvorfor... Er der muligvis nogen, der kender svaret? :-) -
DNA-chips og etik EKSAMEN PÅ MANDAG!
ForumindlægHej derude Jeg skal til AT-eksamen på mandag og jeg er lige lidt i tvivl om nogle ting. Jeg kan ikke rigtig finde ud af hvordan DNA-chips fungerer(biologi) og så kan jeg ikke finde ud af hvordan teknologietikken vil forholde sig til designerbørn. Håber der er nogen derude der kan hjælpe mig! mv... -
Haster!! Godt råd til mundtlig matematik.
ForumindlægJeg skal op i mundtlig matematik C på mandag og er ufattelig forvirret over hvordan jeg skal håndtere eksamen. Er der nogle der har nogle gode råd til hvad man skal starte med at gøre når man kommer derind osv, har virkelig brug for nogle gode råd! -
Monarki
ForumindlægJeg sidder og lave en engelsk aflevering. I engelsk afleveringen skal jeg skrive fordele og ulemper ved monarki som institution. Er der nogle der kan hjælpe mig ved at give nogle hints til fordele og ulemper ??? Tak på forhånd -
astronomi
ForumindlægJeg får opgivet forskellige måners omløbstid for en planet. Skal udregne hvor lang tid der går, fra de står på linje, til de står på linje igen.. Det er altså noget med, hvor mange omløb, de hver især skal tage for at være tilbage i samme position.. Hvordan gøres dette smart? -
Hvordan afslutter jeg et essay?
ForumindlægJeg skriver et essay om e-sport og jeg kan simpelthen ikke afslutte det mest fordi jeg synes det lyder dumt og det ikke passer ind. Har skrevet om E-sport virkelig er en sport, hvorfor det er så populært og at små børn gambler på hjemmesider -
differentieres?
ForumindlægHvad betyder det i følgende kontekst, at b-cellerne differentieres? "Specifikke B-celler kan aktiveres af T-hjælperceller og differentieres til antistofproducerende plasmaceller, når virus befinder sig udenfor cellerne". Tak for jeres tid. -
et kort og simpelt spørgsmål. (haster)
ForumindlægHej. Jeg skal til prøve i morgen i fransk. Mit spørgsmål er: Når man slår op under et navneord i ordbogen, som fx. 'aborre' står der: sb. perche*. Hvad betyder stjernen? Har det noget med flertal at gøre? -
kritik/rettelse af klumme
Forumindlæghej, jeg har skrevet en klumme og mangler nu kun kritik/rettelse. nogle der ville være super søde at rette min stil :D på forhånd tusind tak ps, hurtigst muligt, da den snart skal afleveres -
Argumentationsmodellen
ForumindlægHej! Jeg er ret i tvivl om dette; når man skal finde påstanden, belægget, hjemlen osv. i en artikel, skal det så være noget der står i artiklen eller behøver det ikke at være det? Dette er artiklen: http://www.dagens.dk/nyheder/hvem-var-han-arkitekten-antoni-gaudi-fylder-161-aar-i-dag -
Hjælp til afleveringsopgave!! Gym - 1g
ForumindlægHej, jeg har virkelig brug for hjælp til en matematik afleveringsopgave som skal aflevere i dag eftermiddag. Er der ikke en der kunne tænke sig at hjælpe mig???? Så kunne i sende jeres e-mail til mig over besked. Den er ret nemt, men er ikke særlig stærk til matematik. Giver gerne noget for det (... -
H.C. Andersen intention
ForumindlægHej, jeg har nu læst en masse og tænk igennem en del - men jeg kan simpelthen ikke finde HCA præcise hensigt med at skrive "Den lille pige med svovlstikkerne" .. er der nogen der kan hjælpe? :-) -
differensligninger (tror jeg)
ForumindlægHej Jeg har et problem med at løse en ligning. Jeg har følgende: f(x)=a*f(x+2)+b*f(x-1) Hvordan kan jeg løse dette? Jeg håber nogen kan hjælpe mig, for jeg er lidt lost! Hilsen Camilla -
Oversættelse latin
ForumindlægHej. Er der nogen, der kan forklare, hvad denne sætning betyder: "Tu, qui necare me, consulem, cupis" Jeg har oversat den til: "Du, som at dræbe mig, konsul, ønsker" Denne oversættelse giver ikke helt mening. Hvad er den rigtige oversættelse? På forhånd tak for hjælpen... -
naturgeografi hjælp
Forumindlæghar brug for hjælp er rimelig stuck... 1. Hvilke processer kan gøre overfladevandet i Nordatlanten så tungt, at det synker? 2. På hvilke måder udveklser Den nordatlantiske Strøm energi med atmosfæren? -
opgaver hentet tidligere?
ForumindlægHej. De opgaver jeg har hentet tidligere, kan jeg fiske dem frem igen? Downloadede en meget relevant opgave her for et par dage siden, men glemte at gemme den? mange tak for dem der gider svare på tråden! -
Analyse af værdikæden
ForumindlægHej Jeg skal analysere værdikæden for Carletti .. Det er en aflevering som er en eksamensopgave hvor vi har fået et kompendium over Carletti... Jeg synes det er ret svært at gøre så meget ud af noget slik... håber på hurtigt svar da den skal afleveres om en uge ! på forhånd tak -
funktioner
ForumindlægFor springhaler gælder, at deres vægt med god tilnærmelse er proportional med længden i 3. potens. a) Indfør passende betegnelser, og opskriv en formel, der angiver vægten af en springhale udtrykt ved længden.
