Søgning på: analyse william. Resultater: 18561 til 18580 af 24034
-
Stofmængde
ForumindlægHej har en en opgave der lyder sådan: En analyse af en kemisk stof viser, at stoffet indeholder Na, S og O i de angivne masseprocenter: Na: 19,31 % S: 26,94 % O: 53,75 % a) beregn stofmængden i 100,0 g a stoffet skal jeg ikke bare dividere 100 med tallene? -
Kemi
ForumindlægHej har en en opgave der lyder sådan: En analyse af en kemisk stof viser, at stoffet indeholder Na, S og O i de angivne masseprocenter: Na: 19,31 % S: 26,94 % O: 53,75 % a) beregn stofmængden i 100,0 g a stoffet skal jeg ikke bare dividere 100 med tallene? -
Emne i dansk - Matematik
ForumindlægHej alle jeg er træt af at skrive fysik SSO og orker derfor ikke skrive mere af det. Dog føler jeg mig utrolig frisk til at starte med noget dansk (evt. analyse i film) og noget matematik. Så er der nogen som kan hjælpe med emner? Plz hurtige svar, da fagene skal vælges imorgen Mvh Marc -
Relevant teori til kulturforskelle?
ForumindlægDer står i min opgave at jeg skal analyserer ved hjælp af relevant teori de kulturforskelle der er mellem dansk og engelsk kultur.. Hvor kan jeg finde noget om dette på Internettet? I bøger har jeg tænkt på Cross Cultural Business Behaviour med Gesteland.. Kom gerne med inputs/kommentarer, mange... -
Hr. Jesper
ForumindlægHejsa. Jeg står og skal skrive en stil om historien: Hr. Jesper skrevet af Johennes V. Jensen. Desværre forstår jeg ikke teksten særlig godt, og har derfor probelmer med min analyse og fortolkning af historien. Derfor ville jeg hører om der var nogen der kunne give mig et skub i den rigtige retn... -
Vurdering af Malcolm X og Martin Luther king
ForumindlægHej Jeg sidder og knokler med min SRP opgave og skal lave en vurdering. Mit spørgsmål lyder således: Vurder årsagen til de to fortalere(Malcolm X og Martin Luther Kings) for sortes rettigheders forskellige holdninger. Skal jeg gennem det jeg har skrevet i min redegørelse og analyse, hj... -
Omkostninger? hjælp modtages :-)
ForumindlægHej, jeg er i gang med at analysere følgende regnskab fra Eli Lilly. http://files.shareholder.com/downloads/LLY/792432677x0x296463/611E167A-61C9-4C03-8866-ACF5FA7C8953/English.PDF Jeg har svært ved at finde deres produktions og administrative omkostninger? Jeg har desuden svært ved at finde deres... -
Dutchman og racespørgsmålet i USA omkring 1960'erne
ForumindlægJeg står og skal skrive SRP omkring racespørgsmålet i USA omkring 1960'erne. Jeg skal derfor arbejde med skuespillet af LeRoi Jones, martin Luther Kings tale I have A Dream og BPP's parti-program. Der hvor jeg mangler mest hjælp er til Dutchman. Så spørgsmålet lyder på om nogen har analys... -
2. ordens differentialligninger, svingning.
ForumindlægMin lærer har bedt mig analysere "den harmoniske svingning" udtrykt som: ( y" = - k y). Bagefter vil han have at jeg også gør det med "den Dæmpede harmoniske svingninger" udtryk som: y" + ay' + by = 0. Dette synes jeg er rimelig uoverskueligt, fordi jeg ved hv... -
SICKO, HASTER !!
ForumindlægHi folkens. Jeg vil gerne spørge om, der er nogen, der har lavet en analyse af dokumtarfilme "Sicko" ( amerikansk velfærd). Men det skal jeg, med fokus på opbygning, argumenter og retoriske virkemidler !! Jeg har lidt svær ved argumenter ???? og retoriske virkemidler .. er hele filmen i... -
1.g billedanalyse
Forumindlæghaj. jeg går i første g og er igang med at skrive en skriftlig aflevering i faget engelsk jeg skal skrive hvordan jeg finder frem til fortolkning af to billeder "Et metode afsnit af en art" hvordan formulere man såen en sætning (altså at jeg vil benytte mig af en helt normal analyse ... -
SRP OM LEGO.. HJÆÆÆLP!
ForumindlægHej Jeg er ved at lave en SRP opgave om LEGO Koncernen. I min problemformulering står der at jeg skal analysere den britiske forbruger adfærd ved køb af legetøj .. Jeg har ledt rigtig længe, men har dog ikk fundet noget desværre.. Er der evt nogen der kan hjælpe med hvor jeg kan finde noget om det? -
SRP/toulmins model
ForumindlægJeg sidder og er ved at skrive min SRP hvor jeg skal analysere en tale. Til dette vil jeg bruge Toulmins agumentationsmodel. Jeg forstår den godt, bare ikke hvordan den faktisk bruges i praksis. Nogen der har nogle gamle opgaver hvor denne model er brugt, eller har set et sted hvordan man faktisk... -
DANSK OPGAVE - 1.G .. (Den kroniske uskyld, haster)
ForumindlægGo aften alle på sitet. Er netop blevet færdig med min analyse, fortolkning m.m af romanen, "Den Kroniske Uskyld", og ville meget gerne have en til at læse den igennem.. Det er faktisk rimelig vigtigt, da mine karaktere afhænger af denne opgave, så ville jeg virkelig sætte stor pris på ... -
Jeg har brug forhjælp :(
ForumindlægHej, Jeg skal lave en analyse af den her konklusion , Jeg skal finde ud af om den er dårligt i forhold til sprog og / eller indhold eller godt i forhold til sprog og / eller indhold. Problemet er at jeg har faktisk læst den mange gang men jeg kan ikke finde ud af om den er godt eller dårligt. ... -
Helge Hoffmann - oplysninger! Haster!!
ForumindlægHej. Jeg er i gang med dansk opgave hvor det er et selvvalgt værk jeg skal analysere og fortolke. Det er sci-fi romanen "Dragedræber" af Helge Hoffmann. Jeg mangler info om Helge Hoffmann som person. Hvis der er en der kender nogle godt steder man kan søge oplysninger eller ved noget, s... -
EDUCATING RITA, ER DER NOGEN DER KAN HJÆLPE? (TAK PÅ FORHÅND)
ForumindlægEr igang med at skrive en stil om EDUCATING RITA og skal lave følgende analyser: - Characterization of Frank and Rita - How does their relationship develop throughout the play? - Comment on the way the play deals with the theme of education. Tak på forhånd. -
Precious
ForumindlægHej med jer, Er der nogle af jer, der har set filmen Precious af Sapphire, og evt. kan hjælpe med min srp-opgave? Jeg har valgt de scener, jeg vil analysere, mit problem lige nu er bare, at jeg er i tvivl om, hvor Point Of No Return er. Jeg skal skrive i Dansk og Engelsk på A-niveau Håb... -
ROMAN? HJÆLP
Forumindlægjeg skal finde en bog. og skal analysere den. men jeg ved ikke hvad det skal være. og jeg vil ikke have den skal være langt. helst 60 sider. da jeg ikke har så meget tid til at læse. jeg arbejdet fuldtid om aften.derfor. har i nogen forslag.. P*S Det må meget gerne være en børneroman og er... -
Dansk oversættelse af Wilsons tale 1917
ForumindlægHej :) Jeg skal i min opgave analyser præsident Woodrow Wilsons tale til kongressen d. 2. april 1917, der hvor han erklærer Tyskland krig under 1. Verdenskrig? Er der nogen som ved, hvor man kan finde en dansk oversættelse af talen? Hvis der overhovedet findes en sådan oversættelse?
