Søgning på: geografi c eksamen. Resultater: 18561 til 18580 af 89924
-
Ekamensplan
ForumindlægJeg skal op i 7 ekamener i år 3 skriftlige og mundlige. Men mine mundtlige eksamner ligger ret tæt op ad hinannden og jeg kan ikke nå at læse til en eksamen af gangen. Derfor: Hvordan er jeres erfaringer med at læse til fire mundtlige eksamener på en gang og har i nogle gåde råd til hvordan man ... -
Hvem ellers?
Forumindlægend mig skal op i skriftlig matematik A-niveau den 2. juni?Jeg har gået til mat-A på halvårs-kursus og skal op i skriftlig den 2. juni. Desværre har jeg forlagt min skriftlige pensumsopgivelse, men er der nogen der ved hvilke emner som bliver opgivet?Eller nogen der blot ved hvilke emner der opgi... -
Hvordan?
ForumindlægJeg skal til tysk eksamen (gymnasie, og vil gerne vide hvordan jeg skal starte, vil nemlig gerne score en god karakter.Skal jeg starte med først at sige at jeg vil oversætte en tysk tekst, så læse en tekst og og derefter snakke om hvad teksten handler om... Eller er det alt for besværligt, hvorda... -
Statistik
ForumindlægJeg skal til mundtlig eksamen i morgen, og 2 af opgaverne som jeg kan trække lyder således:"Redegør for begreberne middelværdi, varians og standardafvigelse, sumkurve og boxplots i forhold til grupperede observationer.""Redegør for begreberne middelværdi, varians og standardafvigel... -
Eksamensspørgsmål - Eksponential funktioner 2
ForumindlægHej, har fået dette spørgsmål jeg kan trække til eksamen. Har brug for al den hjælp jeg kan få! Gør rede for sammenhængen y=b·a^x og dens graf, og forklar betydningen af a og b. Forklar begreberne fremskrivningsfaktor og halverings- og fordoblingskonstant. Vis hvordan man kan bestemme halveri... -
Lighed & Ulighed
ForumindlægPænt goddag, jeg skal snart op skriftlig eksamen i samfundsfag. Har fået af vide at vi højst sandsynligt kommer op, noget med lighed og ulighed. Derfor kunne det være rart at have selve opgaven "Lighed & ulighed", så man var forberedt på forhånd. Nogen der har den opgave liggende? Ta... -
Hjælp til tysk mundtlig
Forumindlæghej jeg er igang med at øve min tysk mundtlig eksamen (9.klasse) og jeg fandt ud af at den næsten varer 10min! selvom den kun skal være 5 min også skal man snakke med lærerne om et spørgsmål de stiller og der skal man snakke i 8min. og de sidste minutter går til bedømmelse og karaktergivning,... -
Hvordan læser man op i old?
ForumindlægHej Jeg skal op i old d. 11 og har først læsedag i dag pga. eksamen d.7! Men er virkelig i tvivl om hvordan man læser op, tror måske jeg skriver for mange noter. Sidder med den skænne Ødipus nu.. åhh.. Men gode råd om eksamenslæsning i old, modtages med glæde.. Tak - Og held og lykke med jeres ... -
Mundtlig engelsk - folkeskolen
ForumindlægHvordan foregår en mundtlig eksamen i engelsk efter 9. kl. ? Jeg har forstået det således, at jeg skal gennemgå, den tekst jeg selv har valgt i ca. 5 minutter. Derefter søger vores lærer til et eller andet i det opgivne pensum. Er det korrekt ? Skal jeg ikke læse en fremmed tekst op ? -
Haster MEGET!
ForumindlægJeg sidder og forbedreder mig til min mundtlige eksamen i fysik, som jeg skal op i imorgen! Men min hjerne er gået i stå, efter at have siddet hele dagen.. Og jeg mangler stadig meget. Så er der nogen der kan give nogle stikord til: - Videnskabelig revolution - vandrestjerner og en formel som... -
uden hjælpemidler..
Forumindlæghej hvorn kan man bedst muligt øve til prøven uden hjælpemidler til skr. mat eksamen på A niveau? er der ikke nogen der har nogle papirer på hvad man kan komme op i osv? jeg ved ikke hvorn jeg skal forberede mig, jeg har dog lavet de to sæt vejledende opgaver på uvm ! -
Overførelse af årskarakterer
ForumindlægHej, Der er lige en ting, som jeg er i tvivl om, og håber i lige kan hjælpe mig ved at besvare mit spørgsmål. Hvis jeg nu har fået et 10 tal, som årskarakter i samfundsfag (afsluttende fag), og jeg finder ud af, at jeg skal til eksamen i det fag, kommer min årskarakter så til at tælle noget - og... -
fagenes samspil
ForumindlægHej, Jeg skal som så mange andre op til AT eksamen. Jeg har fået at vide, at man skal sige hvordan fagene/hovedområderne spiller sammen. Jeg har enmet dystopi i humaniora og samfundsvidenskab (eng og samf), men jeg er meget i tvivl om hvordan/hvad man skal sige om fagenes samspil eller fx hvad s... -
hjælp til synopsis REKLAME FAST!!
ForumindlægHej er der nogen som kender en god fast reklame jeg kunne snakke om til min eksame, for jeg har nemlig virkelig svært ved at finde en selv det skal være en jeg meget kan snakke om for jeg skal nemlig ha lavet min synops men har stadig ikke fundet en fast reklame. Jeg har virkelig brug for hjælp!! -
HJÆLP!!!
Forumindlæghej, jeg går i 9. klasse og skal snart op til eksamen.. jeg skal selvføgelig skrive en synopse.. Jeg har trukket ; " At være anderledes"... Jeg leder efter en god og spændende tekst, noget der har med daglig dagen at gøre.. -jeg ville helst ikke have tekster med seksualitet, det intrers... -
AKUT HJÆLP TIL STATISTIK SØGES - GOD BETALING TILBYDES
ForumindlægAKUT - I forbindelse med min 48 timers eksamen i statistik på HA 2. semester har jeg et par spørgsmål og brug for assistance til at komme i mål med opgaveløsningen. Der tilbydes attraktiv betaling for hjælpen - Skriv til mig hurtigst muligt på: [email protected] så kan vi aftale nærmere. ... -
Tæller årskarakterer med på endelige snit?
ForumindlægHejsa, jeg har lige været op i matematik eksamen på B niveau i 2g, jeg fik dsv 4 hvilket jeg var sårn temmeligt skuffet over. Jeg undrer mig over om min årskarakter som lå på 10 ville tælle med i mit endelige snit når jeg går ud i 3g, eller om det kun er det 4 tal der. -
Varmeenergi
ForumindlægHej. Nogle der kan hjælpe med denne opgave? -------------- 40ºC is ved -20ºC skal opvarmes til 10ºC. - Hvor meget vand skal der tilføres? mit forslag er: 1. E=(0,040 kg)*(2100kJ/kg*K)*20ºC= E=1680 kJ 2. E=m*Ls E=(0,040 kg)*(334kJ/kg)= E=13,36 kJ 3. E=(0,... -
Kan man "downloade" textanalyse.dk?
ForumindlægHej alle sammen! Jeg skal til danskeksamen om en uge og er i den forbindelse løbet ind i et problem. Tidligere har jeg brugt www.textanalyse.dk til at finde guldkornene, men da man jo selvfølgelig ikke har internetforbindelse til eksamen er det jo lidt svært at komme ind og finde ud af, hvordan m... -
Jeg har eksamensangst!?
ForumindlægJeg er egentlig rigtig klog og får gode årskarakterer Men ligeså snart det er mundtlige eksamen, falder jeg drastisk? Klappen går ned - svarene er akavet Og jeg kan ikke finde mig selv Hvorfor sådan? Det er sket hændt, at jeg får 10 i års også går jeg hen og får 4 eller 2 til eksamen? HVOR...
