Søgning på: Engelsk. Resultater: 18581 til 18600 af 23967
-
Kønsidentitet/transgender - Eng/psyk
ForumindlægHej Jeg håber virkelig der er nogle der kan komme med nogle gode input :) Jeg skriver om kønsidentitet i SRP i fagene Engelsk og Pyskologi og vil gerne fokusere på den her sag i North Carolina om toiletterne (der blevet lavet en lov om at man kun må gå ind på det toilet, som anviser det køn ma... -
Lektiehjælp tilbydes!
ForumindlægHar du problemer med de tyske verber? Synes du stavning er svært? - eller er den engelske eller tyske oversættelse (for ikke at tale om stil) svær at komme igennem? Så er jeg her for at hjælpe:) Nu da jeg efter at have afsluttet en sproglig studentereksamen med 10,5 starter på en videregående u... -
"Haster"
ForumindlægHvem kan hjælpe mig med at oversætte sætningerne til engelsk, men det er noget med passiv at gøre. Jeg har lavet en anden opgave med at omskrive sætninger til passiv, igen skal de oversættes til engelsk og der skal være noget med passiv. Manden er endelig fundet. Bob Marley er født i Vestindien... -
Dansk A - Selvstudium
ForumindlægHejsa, Jeg har i de sidste år været i gang med at afslutte en HF på flex-ordningen. Det er gået fint nok indtil i år, hvor jeg kun manglede Dansk A og Engelsk B. Jeg fik afsluttet Engelsk B, men kom bagud med Dansk A og fik det aldrig indhentet. Det betød at jeg aldrig fik Dansk A afsluttet. De... -
Srp opgave om apartheid
ForumindlægHej alle Jeg skriver studieretningsopgave i engelsk og historie og mit emne er apartheid i Sydafrika. I min analyse del skal jeg analysere Andrè Brinks, "A Dry White Season", og dertil har jeg brug for nogle sekundære kilder, der kan underbygge min analyse af romanen. Kilderne sk... -
HÆLP ER I KNIBE :'(
ForumindlægHEJ LÆSER.! JEG HAR VIRKELIG BRUG FOR DIN HJÆLP. JEG VED IKKE OM DET ER DEN HELT RIGTIGE KATEGORI, SOM EJG HAR VALGT, MEN DET HÅBER JEG, AT DET ER. JEG ER GYMNASIEELEV STX. DETTE ER MIT ANDET ÅR OG JEG HAR EN SAMFUNDSVIDENSKABELIGE LINJE, DVS ENGELSK PÅ A. JEG ER SÅ UHELDIG AT JEG HAR FÅE... -
STX eller HF?
ForumindlægHej :) Jeg skal vælge i mellem STX og HF, men jeg er virkelig usikker. Planen var at, jeg skulle søge ind på STX. Jeg vil gerne have matematik på C niveau (det går dårligt i matematik), og min vejleder fortalte mig at, jeg ikke kan have det på C niveau, medmindre at jeg vælger to fremmede sprog,... -
FIGHT CLUB - ROMAN
ForumindlægHej til jer derude, som har læst eller kender til romanen "Fight Club" :) Jeg sidder og skal skrive SRP, og skal skrive i faget Engelsk A, også enten Dansk A, eller Samfundsfag B. Jeg vil høre, hvilke erfaringer har I med at analysere bogen "Fight Club"? Er der nogl... -
Perspektivering til det 20. århundredes litterære krimi-genre
ForumindlægHej derude. Jeg sidder nok ikke som den eneste derude og stresser med SRP'en, men jeg håber alligevel, at jeg kan få nogle svar på mit spørgsmål. Jeg skriver om filmen Sin City i mediefag og engelsk. Jeg er blevet bedt om, at perspektivere filmen og dens hovedtemaer til film noir (ikke det st... -
Hvilket niveau skal jeg vælge ?
ForumindlægHej. Jeg er en "yngre" mand på 43 år som er startet på uddannelse. Som I nok kan se af alderen er det et stykke tid siden jeg forlod folkeskolen, så det er en del år siden jeg sidst fik en karaktér i engelsk som jeg selv mener jeg kan bruge til noget. Mit engelsk er egentlig ret godt al... -
Srp problemformulering
ForumindlægHej alle, jeg skal til på onsdag finde en problemformulering, som jeg gerne vil have, at mine lærer skal prøve og finde en som ligner den meget. -Jeg skriver i samfundsfag og engelsk. Mit emne er : kulturmøde. -Jeg tager udgangspunkt i bogen : Brick Lane. Den handler om tvangsægteskab, ide... -
STX, Mundtlig eksamen
ForumindlægHejsa! Jeg skal op i mundtlig engelsk i morgen (STX, A-niveau), som sidste eksamen - jeg har forberedt alt, men kom lige til at tænke på: Hvor lang tid skal jeg holde det selvstændige oplæg? Jeg har 1 times forberedelse, og selve eksaminationen varer 30 minutter (inkl. karaktergivning). Hvor m... -
Hjælp til SRP.
ForumindlægHåber der er nogen der kan hjælpe mig lidt.. Skal skrive i Afsætning A og Engelsk A. Hvis der er nogen der har forslag til modeller jeg kan bruge eller nogen der har skrevet om noget der minder om det.. tager jeg gerne imod det :-) Opgavetitel: Markedsføring af OL i London som en opl... -
SRP - Noveller om apartheid
ForumindlægHej alle. Jeg skal skrive SRP om Apartheid i fagene Engelsk A og Historie A. Mit fokus er på lovgivningerne og den individuelle modstandskamp overfor eks. jordloven og paslovgivningen. I den forbindelse skal jeg i engelsk analysere 2-3 noveller, der viser litteraturens bud på undertrykkelsen af... -
AT-emne
ForumindlægHej Studi, Jeg sidder og tænker over, hvad jeg skal vælge af emne og fag til AT-eksamen, og jeg har måske tænkt på at vælge "Borgerrettighedsforkæmperne i USA", da jeg synes det ville være et veloplagt emne mht. "Kampen for det gode liv". Havde tænkt på at bruge engelsk og... -
Hjælp til AT
ForumindlægHej Studi, Har nu fundet ud af, at emnet i årets AT-eksamen er "Kampen for det gode live", og jeg sidder og tænker over, hvad jeg skal vælge af emne og fag til AT-eksamen. Jeg har måske tænkt på at vælge "Borgerrettighedsforkæmperne i USA", da jeg synes det ville være et v... -
hjælp til et godt emne
ForumindlægHej alle. Jeg skal aflevere problemformulering i morgen. Jeg skal skrive i engelsk og international økonomi. Mit problem er ikke, at skrive en problemformulering, det er mere at finde et godt emne og en enkelt god tekst til emnet til at lave problemformuleringen ud fra. Det overordnede emne i min... -
Oversættelse hjælp!
ForumindlægEr der nogle der kan finde evt. fejl i følgende oversættelse fra Dansk til Engelsk! Den russiske teoretiker Mikhail Bakhtin skal have sagt, at sprog ikke er et neutralt medium, men altid besat af andres interesser. Dette er i høj grad den følelse, mange mennesker har i de tidligere britiske kolon... -
EP - hjælp til emneideer?
ForumindlægHej. Jeg sidder og skal skrive et eksamensprojekt i biologi og engelsk. I biologi vil jeg gerne skrive om stoffers (LSD,hash osv.) påvirkning på individet og er lidt itvivl om, hvordan man skal kople det på noget engelsk materiale. Jeg havde selv gjort mig en overvejelse om man ville kunne analys... -
AT 3.3 problemstillinger
ForumindlægHej jeg skriver om industrialiseringen i England i AT 3.3 - "kampen for det gode liv",i Engelsk/Historie hvor jeg har følgende problemformulering: Var industrialiseringen i England vejen til det gode liv? og problemstillinger: • Hvilken indflydelse havde industrialiseringen...
