Søgning på: fysik eksamen htx. Resultater: 18581 til 18600 af 47925
-
Skal alle op i dansk Termins stil i 3g?
ForumindlægSkal alle op i Dansk termins stil i 3g? Jeg ved at alle ikke skal op til eksamen men hvad med terminsprøver i slutningen af 3g? Tak -
Kemi A under reformen
ForumindlægEr der nogen, der har kemi A under reformen og vil sige et par ord om faget? Jeg overvejer at vælge det, men vil gerne lige høre lidt om det. -
SRP - Fys/His...????
ForumindlægHej derude.. Som mange andre 3.g'er skal jeg til at skrivestudieretningsprojekt. Jeg har overvejet fagkombinationen Fys/His. Er der nogle som har nogle gode ideer til et emne? Håber I kan give mig lidt inspiration... -
fødselspsykoser
Forumindlæghej alle..jeg regner med at skrive sso i psykologi om fødselspsykoser.. er der nogen der har nogle erfaringer, gode litteratur henvisninger eller nogle internetadresser, er i velkommen til at skrive... på forhånd tak... -
Benzindunk og ild - eksplotionsfaren?
ForumindlægDette er nok et spørgsmål lidt ud over de sædvanlige, men her kommer det.. Her for et par dage siden afholdte vi på min skole et festudvalgs show, hvor kandidater til pladserne i festudvalget på skolen, skulle vise hvilke tricks de kunne.. Der var så et par stykker, der havde fundet på at overhæl... -
Hvad indeholder en journal?
ForumindlægSom 2.g'er ved man efterhånden godt hvad en god rapport skal indeholde, men vi har aldrig været så heldige at kunne slippe med at skrive en journal - før nu. Hvilke punkter skal en journal indeholde? Er det bare ligesom en rapport, blot uden diskussionafsnittet, eller er der andre forskelle? -
smidt ud!
ForumindlægHej!Hvis man skulle være så uheldig at dumpe i sin SSO, hvad er konsekvensen så? -
Trigeometri
ForumindlægJeg har problemer med en trekant, som jeg skal tegne beregne side a, b og c på samt siderne.Jeg har fået følgende informationer:vinkel A = 80 deghøjde a = 45 mmvinkelhalveringslinie a = 50 mmJeg håber, der er nogle, der kan hjælpe mig igang, da jeg ikke lige kan se,... -
karaktergennemsnit
Forumindlæghey,jeg ville bare vide at hvordan kan man regne sit karaktergennemsnit ud? jeg har spurgt nogle af mine klassekammerater og de allesammen har sin egen måde at regne det ud på. so i was just wondering if u guys could help me out with that....thanx...... -
Lærer i folkeskolen - hjælp!
ForumindlægJeg har været inde på lære uddannelsen, og der står at man som lærer skal undervise i 3 fag.. Kan det passe (linket kan du finde nederest)? Jeg vil meget gerne undervise i engelsk og historie, men faget historie kræver at man skal have idéhistorie og samtidshistorie (sådan som jeg har opfattet de... -
Bølger
ForumindlægJeg fatter INTET af emnet bølger (vi har gennemgået længdebølger og tværbølger, frekvens, bølgelængde, udbredelseshastivhed, bølgetop...)Vi har fået kopiark, fordi der ikke står noget om bølger i vores bog, Spektrum. Er der nogle der kan henvise mig til en bog?Jeg har meget svært ved at forstå no... -
Integration af en tredje grads ligning
ForumindlægHejsa\n\nEr der nogen som kan hjælpe mig lidt med hvordan jeg integrarer følge eksempel:\n(ax^3+bx^2+cx+d)^2\n\nJeg er selv løbet fast i den, så håber der er nogen af jer der kan komme med nogle input, så jeg kan komme videre med mit projekt :) -
Forbedre elevernes niveau
ForumindlægHej.Jeg synes generelt at elevernes præstationer/niveau ligger meget lavt på de videregående uddannelser. Der burde da kunne gøres noget for at forbedre niveauet.Kom gerne med dine udførlige forslag. -
Grænseværdi, kontinuitet og differentiabilitet
ForumindlægPrøver lige en sidste gang - kunne virkelig godt bruge lidt hjælp inden imorgenJah jeg kunne godt bruge lidt hjælp til at svare på disse spørgsmål, jeg skal forberede mig på bil imorgen. Hvad jeg har overvejet at sige står i parantes. Hvad er en grænseværdi? (Det er en værdi der nærmer sig et and... -
Skifte studieretning efter grundforløbet er slut?
ForumindlægHej, jeg har været igennem grundforløbet. Men jeg er først kommet til at fortryde mit valg nu da jeg hellere vil have den matematiske linje. Jeg ville lige vide om matematik på A er så hårdt som folk siger, og ville det være for sent at tage 1.g om igen med en anden studieretning nu? -
areal af firkant i koordinatsystem - hjælp
ForumindlægHej, jeg har lidt problemer med en opgave, skal finde arealet af en firkant ABCD, mine punkter er A(4;0;0;0)B(3;5;0)C(0;5;0) og D(0;0;0) Skal jeg dele den op i to trekanter? -
Kommer karakteren på eksamensbeviset ? Teknologi B kontra Teknologi A
ForumindlægHeej Jeg har igennem 1. og 2. haft teknologi på B niveau. I 3. g skiftede det så, således at det blev et a niveau fag. Kommer min afslutningskarakter i teknologi B til at stå på eksamensbeviset eller er det KUN teknologi A ? (Jeg fik nemlig 12 i årskarakter i tek B) På forhånd tak. -
Uvished om valg af videregående uddannelse
ForumindlægHej Studieportalen... Jeg er en dreng på 18 år, og går lige pt. i 2.g på HHX. Jeg har ikke som sådan nogle interesser, jeg går op i, og derfor er det netop svært for mig at gennemskue fremtiden, når jeg ikke kan overskue situationen. Jeg føler mig lidt efterladt i mørket, når det kommer til valg... -
Passer denne linje til en revisor uddanelse?
ForumindlægSamfundsvidenskabelige studieretninger: Matematik A - Samfundsfag B Passer den overstående linje egentlig, hvis jeg gerne vil være revisor. Tak på forhånd -
HF
ForumindlægHey allesammen..!Jeg vil gerne på HF næste år. Adgangskrav: 10. klasse, herunder særlige krav til visse fag, og udfyldt uddannelsesplan.Idag snakkede jeg med min lærer. Jeg spurgte ham om jeg kunne klare HF. Han sagde ja det tror jeg faktisk godt du kan Fassos sagde han. Kan jeg så komme ind uden...
