Søgning på: Almen Studieforberedelse (AT). Resultater: 18601 til 18620 af 325233
-
Htx vs. Stx
ForumindlægHej alle! Skal i morgen starte på stx, men er blevet vildt i tvivl om jeg egentlig hellere vil på htx. Samtidig skræmmer htx mig lidt, fordi jeg har hørt at det skulle være ekstremt svært. Kan man godt skifte? -
Optagelse - besked i nat
ForumindlægKl. 00.01 offentliggøres adgangskravene til de videregående uddannelser. Har du lyst til at lade TV 2 Nyhederne være med, når du tjekker om du er kommet ind på drømmestudien´t nat? Så ring til Søren Juhler på 30100017 eller skriv på [email protected] vh Søren Juhle -
hvad betyder dette udryk?
Forumindlægbetyder det at f er afhængig af både Re og epsilon/D? f aflæses i en graf, hvor der i x-aksen er Re og af y-aksen epsilon/D jeg er i tvivl om hvordan udtrykket skal forstås, hvad betyder phi som står foran parantesen? -
Opgave
ForumindlægHej er i gang med at lave en opgave. Skal finde hvor mange procent unge dropper ud fra gym. Så er der en opgave hvor vi skal lade som om hvis vi selv dropper ud. Men forstår ikke helt spørgsmålet: "jeg udmelder mig hermed fra skanderborg gymnasium med virkning fra". Forstår ikke det der... -
Ligevægt mellem vektorer
ForumindlægHej! Sidder med en opgave der lyder: Vektorerne og er givet. Bestem en vektor , der kan holde ligevægt med summen af de to vektorer. Da jeg ikke forstår opgaven fuldstændigt er mit umiddelbare indtryk at du bare skal addere de to vektorer således: Er dette det korrekte svar på opgaven,... -
Projektuge - produkt
ForumindlægHej, vi har projektuge vi har om magt og afmagt men kan ikke finde noget produkt har i nogle forslag? Vores delemne er stofmisbrug (på den enkelte person) altså hvorfor folk hjælper at starte på stoffer, når de ved det er forkert osv. -
Idiomer eller ikke????
ForumindlægJeg har nogle sætninger i min analyse, jeg ikke helt forstår om, de er idiomer eller ikke? Det drejer sig om essayet "En københavner i Jylland" af Dan Turell. Sætningerne er således: "at have en kindmands chance" "ikke helt tabt bag af en vogn" Er det idiomer el... -
Alkener
ForumindlægHej jeg ved ikke rigtigt hvordan jeg skal finde svaret til dette spørgsmål som jeg skal op til mundtlig kemi eksamen Alkener kan brænde, men alligevel vælger man at fjerne dem fra de brændstoffer, vi bruger i vores dagligdag.(feks.benzin). hvilke årsager der kan være til dette? tak på forhånd! -
Forklaring af figur
ForumindlægHejsa. Jeg skal kort beskrive, hvad jeg ser på figuren (er vedhæftet). Hvad jeg lige kan komme i tanke om er, at det er nedbrydelsekæden og jeg skal finde ud af hvilken nedbrydelse dyrene har og rov dyrene? Er virkelig i tvivl? -
Galakser
ForumindlægHej sp jeg har disse to opgaver som jeg har problemer med at løse disse to delopgaver. Jeg har dog løst delopgave a, men jeg skal lige have bekræftet om den er korrekt løst. I må gerne hjælpe mig med opgave b -
Emner
ForumindlægHejj, Jeg har virkelig brug for jeres hjælp til at finde nogle emner, som jeg kan skrive om i SRP. Jeg havde tænkt på fagkombinationen Fransk A/Kemi A, men det er ret svært med emner. Håber I kan hjælpe! -
Dansk Skriftlig fremstilling
ForumindlægHej, jeg skal op i dansk skriftlig fremstilling i morgen. Er der nogen der har været op i termisnprøver og kan godt fortællle mig hvad jeg kommer til at skrive om. PLEASE det vil være et stort hjælpe. Ellers hvis der nogen god tips til det.... -
Skal op i eksamme både skriftlig og mundtligt i hele pensum
ForumindlægPga. af sygdommen har jeg høj procent i fravær. derfor skal jeg hele pensum 12i alt inkludere AT Undskyld mit sprog, Hvad fuck skal jeg gøre ? Hæng mig selv ? haha -
Hjælp Rækkefølge
ForumindlægHej, når jeg ser på de forskellige fortolknings- og analysemodeller er punkterne ikke i samme rækkefølge i dem alle. Er der en bestemt rækkefølge til punkterne i fortolknings-og analyse modeellen? Altså vil det være rigtigt, at nolge punkter skal være der, før andre? (Fortolknings- og analysemode... -
Tilstandsformer
ForumindlægHej. Er der nogen, som ved hvordan nedenstående opgave skal udregnes? Opgaven lyder således: Beregn den tilførte varme der skal tilføres for at smelte 0,010 kg is? Bemærk: isen har temperaturen: 0°C -
HASTER!!! NV Eksamen - fejldata
ForumindlægHej alle Jeg skal til NV eksamen i morgen, og jeg skal bla.a sige noget om fejldata. I rapporteren har jeg skrevet mulige fejldata. Mit sprøgsmåler. Hvad skal man bruge mulig fjeldata til, når man ikke er sikker på at der er fejl i dataerne? -
Handelsteori
ForumindlægHej. Lige nu er jeg i gang med at læse om handelsteorierne. Jeg sidder og bøvler med én handelsteori, som er faktorudrustningsteorien. Hvordan vil man kort (ca. 10-linjer) beskrive faktorudrustningsteorien? Hvor alt det væsentligste er inddraget i forklaringen... Tusind tak skal I have på forhånd. -
Skal man selv finde frem til reaktionsskema?
Forumindlæg"Opskriv reaktionsskemaet for reaktionen mellem saltsyre og calciumcarbonat" HCl+CaCO3 ->? Skal man kende reaktionsskemaet på forhånd, eller kan man finde frem til det bare ved at kigge på de 2 partikler som reagere? -
Matematisk udtrykt, samt forklaring
ForumindlægPå tabellen viser nogle matematiske udregninger m.v. (Udklip) Forklar på, hvad der sker undervejs i det følgende. Forklar, hvad den sidste ligning har at gøre med udgangspunktet. Håber I kan hjælpe, ved virkeligt ikke. -
jyske lov
Forumindlægi gamle dage i den jyske lov gav de hverken en gift kvinde lov til at hævne sig få ægtemanden straffet, hvis hun opdager han er utro. hvad kan grundne til dette være håber virkelig en der kan hjælpe
