Søgning på: eksamensprojekt emner. Resultater: 18601 til 18620 af 27879
-
SRP - Framing?
ForumindlægHej alle Jeg er i gang med at skrive SRP i samfundsfag og engelsk med emnet "Integrationen i Storbritannien og UKIP" Jeg skal analysere tekster med UKIP som afsenderen, og skal bruge begrebet framing. Men kan ikke finde artikler, hvor Nigel Farage har brugt framing til at frame et pro... -
9. klasse projekt uge, HJÆLP
ForumindlægHej Studieportalen. Vores projektuge er så smådt ved at gå i gang og vi har stadig ikke fundet noget emne. Vores overemne er "Krig og identitet". Vi har været lidt omkring hvordan krig påvirker din identitet, men droppede den igen da den var næsten umulig at finde informationer om... -
Ascorbinsyre
ForumindlægHej, jeg er igang med at skrive min 'extended essay' omkring ascorbinsyre og bestemmelsen af indholdet i c-vitamin tabletter. Jeg ville spørge om der er nogen som har erfaringer med denne øvelse, da jeg ikke synes emnet er bredt nok til at skrive 4000 ord. Jeg har også tænkt på at undersø... -
Prøve-Eksamen i Afstande i rummet - hvad ville i sige og komme ind på... ?
ForumindlægHey...Skal holde en slags prøve eksamen i mat i morgen og emnet er rumgeometri - Afstande i rummet... men ved ikke helt hvad jeg skal...Har tænkt mig at prøve at bevise en eller 2 af følgende:dist(P,l) + dist(P,alfa)+ dist(P1,P2)Men hvad skal jeg mere komme ind på ? - hvad ville i komme ind på ?P... -
kost, fordøjelse og motion.
ForumindlægHej, jeg er igang med en 24 timers eksamen og har trukket emnet kost, fordøjelse og motion.. Jeg har besvær med en af mine problemstillinger der lyder således: Forklar hvad der sker gennem fordøjelseskanalen med de forskellige kulhydrater, der er i en rugbrødsmad med marmelade. Er der nogen der ... -
Engelsk eksamen 10. klasse I MORGEN!
ForumindlægHej derude ;) Er der nogle der kan hjælpe mig lidt og fortælle hvad i syntes det ville være godt at komme ind under til de her emner, (altså noget aktuelt samfundsmæssigt osv) School shootings American Culture Blacks in the USA Afgahnistan culture Sport(Hooligans) British youth – Growing up... -
Tørklædedebat
ForumindlægHej allesammen. Hvordan kan jeg få flettet noget historie ind i emnet omkring tørklædedebatten der er i Danmark. Debatten om hvorvidt politiske instanser som dommere må bære religiøse symboler eller ej. Jeg skal både have historie, religion og samfundfag med i opgaven. På forhånd tak -anne. -
Gode råd til eksamenslæsning?
ForumindlægHej,som overskriften lyder - har I nogle gode råd til hvordan det er mest "hensigtsmæssigt" at læse op til eksamen? Hvad vil I mene, vil være det "bedste": at læse al pensum (overfladisk) igennem, så man når at læse det hele eller læse virkeligt intensivt om hvert emne? (hvilk... -
Nyklassicisme
ForumindlægEr der nogen der kan fortælle mig, hvorfor de nyklassicistiske bygninger valgte at hente deres inspiration fra de gamle græske eller romerske templer? Jeg har søgt lidt på nette og emner som Den Franske Revolution dukker op, men jeg har svært ved at kæde det sammen, er der nogen der kan komme me... -
etik og moral
Forumindlæghej .. Jeg skal snart til eksamen i kristendom og det ville være rart at høre jeres meninger om etik og moral. Det er jo et emne der kan diskuteres. Synes I eutanasi skal være lovligt el. vil det blive som en slags "glidebane". ? el. bare aktivit dødshælp generelt. hvornår synes I man... -
En brok stil...
ForumindlægJeg har en dansk stil til fredag d 10. marts, som jeg har svært ved at komme igang med. Det er et essay, hvor jeg skal finde et emne, som jeg vil brokke mig over.. Det lyder rigtigt nemt, for der er helt vildt mange ting man kan brokke sig over.. Men kan ikke komme på en god idé, så er der no... -
Solceller og Spectrum
ForumindlægHej, jeg kan ikke finde noget omkring emnerne; Forklaring på Halogens spektrum, sammenlign evt. med solens og med den information; Diskuter om man kan bruge halogen lamper til at teste solcelle? Solcellers virkning og effektivitet, her med fokus på hvilket spectrum de virker bedst i og evt. bøl... -
Power point.
ForumindlægHej. Jeg kunne godt tænke mig at se et powerpoint fra nogle andre, det behøver ikke være færdigt, eller handle om samme emne, jeg mangler bare en del inspiration til mit eget, og kunne derfor godt tænke mig at se nogen af jeres. Så hvis i ikke er flove over jeres dias, så lig det da lige op, elle... -
HPLC
ForumindlægHej Hvad er det? Kan jeg få opgaver til emnet som jeg kan prøve at lave? Skal bruge dem så jeg kan lave d) under "Phenylhydraziner i champignog" http://uvm.dk/Uddannelser-og-dagtilbud/Gymnasiale-uddannelser/Proever-og-eksamen/Skriftlige-opgavesaet/~/media/UVM/Filer/Udd/Gy... -
Statistik ?? HJÆLP
ForumindlægHej! Er ved at læse op til matematik årsprøve. Er kommet til emnet "statistik" og har lige fundet ud af at jeg ikke kan finde hverken noter eller udleverede ark omkring det.Er der nogen der kan fortælle mig hvad man skal kunne om statistik i 1.g?Eller som ligger inde med nogle notater o... -
EP - Historie & Biologi HJÆLP!
ForumindlægHej alle sammen, På mandag skal jeg aflevere min problemformulering til EP og jeg kan bare slet ikke komme i tanke om noget. Jeg har valgt at skrive i historie og biologi og har valgt emnet PEST, men nu er jeg bare blank hvad angår problemformulering. Så, HJÆLP? :) Kom med alle jeres gode... -
Analyse til sitcom
ForumindlægHej alle! Eftersom der ikke var en kategori, der hed "Mediefag", valgte jeg at placere mit spørgsmål her.. Det er således, at jeg har trukket mediefag som eksamensfag, og et af emnerne jeg kan komme op i, er sitcoms. Jeg ville derfor lige høre, om der var nogen, der evt. havde en analys... -
Differentialkvotient
ForumindlægSkal jo til mundtlig matematik og er ved at lave en lille bog med definitatoner, sætninger og beviser for hvert emne som er opgivet.Er nu kommet til differentialkvotient.Hvordan ville I forklare hvad en differetialkvotient er??ville I bare sige at stigningstallet for grafens tangent i Po(xo;yo) e... -
Dansk/Historie opgave 1.g STX
ForumindlægHEj SP Har bruge for hjælp til at skrive en opgaveformulering i den større opgave i 1.g. Jeg valg desuden valgt "Dansk" Mit emne er romantismen, jeg ved bare ikke hvilke tekster jeg bør forholde mig til og og perspektivere om, eller hvilke forfattere der er en god ide at få med. ... -
Dansk/Historie opgave 1.g STX
ForumindlægHEj SP Har bruge for hjælp til at skrive en opgaveformulering i den større opgave i 1.g. Jeg valg desuden valgt "Dansk" Mit emne er romantismen, jeg ved bare ikke hvilke tekster jeg bør forholde mig til og og perspektivere om, eller hvilke forfattere der er en god ide at få med.
