Søgning på: srp biologi og kemi. Resultater: 18601 til 18620 af 27496
-
Ppm, GWP
ForumindlægI kemi har vi om drivhusgasser og drivhuseffekten. Til det skal vi arbejde med Ppm, GWP, men fordi jeg ikke var der, aner jeg intet. Er der nogen hurtigt, der kan sige lidt om det, og eksempel på hvordan man beregner det. På forhånd tusinde tak -
Opgaver/træningssæt
ForumindlægHej. Er der nogen, der kender nogle hjemmesider, hvor jeg kan træne/øve noget kemi på c. Har pt om elektronprikformel og molekyler, hvor jeg gerne kunne tænke mig at øve det lidt mere - i form af øvelser/opgaver. OBS; kender godt til quizlet, jeopardy -
Elektronegativitetsforskel=spændingsforskel?
ForumindlægJeg sidder lige nu og skriver en fysik og kemi rapport om et galvanisk element med Zinksulfat og kobber(II) sulfat. Spørgsmålet er så, er elektronegativitetsforskellen det samme som spændingsforskellen(Volt) i batteriet? Mange tak på forhånd. Jeg har vedlagt et screenshots af hvad jeg har skre... -
Mængdeberegninger
ForumindlægHej. Jeg skal i kemi svare pp nogle spm. Ift mængdeberegninger, men ved simpelhen ikke hvordan, jeg læser dem. Nogen der kan hjælpe med evt. formel og hvordan I er kommet frem til resultatet. På forhånd tak. Billede af opgaven er vedhæftet. -
Polær og upolær
ForumindlægHej, Min mentor i kemi siger at polære stoffer er hydrofile og upolære stoffer er hydrofobe. Dog når jeg søger på nettet så står der det omvendt. Jeg er derfor gået hen og blevet meget forvirret hvem der har ret her. Tak på forhånd -
Magnesium forbrænding
ForumindlægEr det hvide pulver fra forbrændingen af magnesium, magnesiumoxid? Er det ikke et salt? Hvilken redskaber fra kemi C kan man bruge til at forklare, hvorfor det ikke er opløseligt i vand? Hvorfor bliver pulveret pink agtigt, når man sænker det i et bægerglas med phenolthalein og vand i? -
Syntese
ForumindlægHej sp jeg har brug for hjælp til følgende opgaver i kemi. Jeg ved at den første reaktion er en substitutionsreaktion. Men jeg kan ikke finde ud af resten. Jeg vil også gerne have noget forklarende tekst til hvert spørgsmål. Tak på forhånd. -
Redoxreaktion
ForumindlægAfstem følgende redoxreaktion: C6H5CH2OH (aq) + MnO4- (aq) -> C6H5COOH (s) + Mn2+ Reaktionen sker i sur opløsning. Det er del af syntese af benzoesyre fra I gang med Kemi. Tak på forhånd. -
Beregn eddikesyrens koncentration i den titrerede opløsning.
ForumindlægHey jeg er igang med en kemi rapport og aner simpelthen ikke hvordan jeg skal begrene følgende: Beregn eddikesyrens koncentration i den titrerede opløsning. Beregn eddikesyrekoncentrationen i den oprindelige eddike, ved at bruge fortyndingsfaktoren. Er der nogen som kan hjælpe?????? -
tab af nærings ioner i landbruget.
Forumindlæghey skal snart op til naturfage eksamen (Bio/Geo/Kemi) på C-niveau , og har bare lige to spørgesmål. hvorfor lider vi til tab af næringsioner i landbruget? hvordan lider vi til tab af næringsioner i landbruget? -
Eksamensprojekt
ForumindlægJeg er igang med at skrive eksamensprojekt i fysik og kemi, om solcreme. Jeg har ikke prøvet at skrive en synopsis før, og er lidt i tvivl om det er ok at have formler, diagrammer eller lign med i synopsen? -
Teoretisk udbytteberegning af acetylsalicylsyre
ForumindlægJeg sidder med en opgvae i bioteknologi (kemi delen), og har brug for noget hjælp. Jeg skal vise, at syntesen af udbyttet af acetylsalicylsyre er 43,7 % af det teoretiske udbytte, men jeg ved ikke hvordan jeg skal gøre det. Jeg har vedhæftet opgaven med reaktionen for syntesen. -
Fuldstændig reaktionsskema og ionreaktionsskema
ForumindlægHej derude! Jeg er igang med en kemi aflevering, hvor jeg skal lave reaktionskemaer for blandinger af stoffer som havde bundfald. Men jeg forstår ikke helt hvordan man gør.... Her er et af blandingerne som et eksempel, KCL og AgNO3 Håber I kan hjælpe derude - Tak på forhånd -
Thiosulfat og iodmolekyler
ForumindlægHej Jeg er ved at lave en journal i kemi, men jeg sidder fast ved dette spørgsmål. - Hvor stor en stofmængde S2O3^2- er der i den tilsatte stofmængde Na2S2O3? Forstår ikke helt hvad jeg skla gøre. -
Oxidation af kinin med kaliumpermanganat?
ForumindlægJeg sidder med et eksamenssæt i kemi på A-niveau der skal afleveres snart, og jeg er lidt usikker på nedenstående spørgsmål: Tegn strukturformlen for det stof, der dannes ved oxidation af kinin med kaliumpermanganat. Nogen der kan hjælpe? -
Havisen ved polerne smelter
ForumindlægJeg sidder fast i et fysik/kemi spørgsmål hvilket lyder: Hvilke fordele og ulemper vil det have for Danmark, Grønland og Verden, når havisen ved polerne smelter? Har siddet med den i temmelig lang tid, håber der nogle der kan hjælpe. Tak på forhånd:) -
Hvad for nogle energi formler bruges der til dannelsen af en ballon
ForumindlægHej Jeg har en opgave der lyder, at jeg skal skrive en Fysik-kemi historie af en ting hvor jeg så har valgt en ballon. Hvilke energi formler der bliver brugt til at lave sådan en ballon osv. -
hydrofobe og hydrofile grupper
Forumindlægjeg har de her to molekyler CH3NH2 CH3CH2CH2CH2CH2OH jeg har svært ved at svare på følgende spørgsmål: carbonatomer med hydrofobe grupper og hydrofile grupper? jeg vil blive så taknemelig hvis nogen er stærke i kemi og er villig til at hjælpe. -
Naturgeografi solceller
ForumindlægHej, Jeg har grundforløb eksamen om lidt. Mit emne er solceller. Jeg skal op i naturgeografi, men jeg skal også kunne perspektivere til fysik/kemi? Er der nogle der kan hjælpe med at, fortælle, hvad jeg kan snakke om til eksamen om geografi angående solceller. -
Hvordan virker beregningen på en simpel måde
ForumindlægJeg sidder med modul 4,2 kemi/ C med masser af beregner af m, n M og ønsker en dyber, simpel forklaring af regne stykket. Jeg forstår den faktisk ikke rigtig, og leder efter en som kan forklare opgaverne for mig. Det haster rightig meget.
