Søgning på: analyse william. Resultater: 18621 til 18640 af 24034
-
Hvilken fortæller?
ForumindlægHej alle. Jeg sidder og skriver en litterær analyse af et uddrag af "midt i en jazztid" og kan simpelthen ikke finde ud af hvilken fortæller det er. Er kommet frem til at det er indresyn og personbunden 3.personsfortæller... Hvis der er en der lige vil kigge efter og be/a... -
poetic justice!?
ForumindlægHej! er der nogle der ligger inde med en opgave, noter eller noget andet omkring novellen "poetic justice" af diane appleyard. har ret svært ved at komme i gang med fortolkning og analyse, så har hårdt brug for lidt inspiration eller anden hjælp! håber i kan hjælpe:) -
Litterær artikel af "Den åbne dør"
ForumindlægHej alle :) Vi skal skrive en litterær artikel om "den åbne dør" af Anders Bodelsen, hvor vi skal finde en person i brevet og analysere. Jeg har valgt pigen Alis, men har rigtig svært ved at komme i gang, og ved ikke hvordan jeg skal starte opgaven!? Hvordan kan jeg lave en litterær ... -
Spørgsmål om det gyldne snit
ForumindlægHej alle sammen. Jeg fået denne opgvae: Bestem hvor det gyldne snit ligger og redegør for, hvilken betydning ”det gyldne snit” har for analysen af vedlagt billede. Jeg har tegnet det gyldne snit ind. Men jeg forstå ikke det sidste af spørgsmålet. Jeg ville gerne ha lagt billedet ind men det ku... -
Sex and the city filmanalyse
ForumindlægHej :-) Er der tilfældigvis nogen der har lavet en filmanalyse af "Sex and the city the movie" eller "Sex and the city 2"? Jeg skal skrive en studieretningsopgave hvor jeg skal analysere én af ovenstående film, og er meget i tvivl om hvordan jeg skal gribe den an? ... -
Spørgsmål ang. SRP
ForumindlægHejsa :) Jeg sidder og er i gang med min Srp opgave. Jeg skal diskutere hvilke omverdensforhold, der kan have betydning for efterspørgslen efter grundfos' produkter. og mit spørgsmål er så, om det ville være en god idé at indrage en PEST-analyse, eller om det er bedst at holde sig til omverde... -
saaamf aflv :/ hjææælp :'(
ForumindlægHej jeg sidder med en samf. aflevering til onsdag, og har virkelig brug for hjælp til dette spørgsmål: Argumenter ud fra idealistisk teori IMOD nedenstående udsagn: "Politikerne er ikke interesserede i globale værdier. De vil fundere deres politik på en kold og kynisk analyse af deres natio... -
LoggerPro HJÆLP!
ForumindlægJeg kan simpelthen ikke få min video til at virke i LoggerPro :( det er kun lyden der kommer derind, billedet er helt sort - og det kan jeg ikke bruge til en fis, da jeg skal analysere en bevægelse i videoen! Er det noget I har set før? Og hvad kan jeg gøre? - Frustreret elev. -
Emne/fag
ForumindlægHej. AT emnet i år er "Det gode liv" og jeg er fast besluttet på at analysere en film, hvilket jeg har haft god succes med i tidligere forløb. En film der slog mig var American Beauty, men hvilke fag kunne kombineres der?? Evt andre interessante foreslag til en fed AT opgave i... -
SRP - Afsætning hjælp!
ForumindlægJeg er netop nu igang med min SRP og derfor har jeg lige brug for lidt hjælp. Hvordan får jeg analyseret mig frem til hvilke strategiske overvejelser og muligheder der ligger bag en TV-kampange som den virksomhed jeg arbejder med, har udgivet.?? Plaes, en som kan hjælpe. VH. Madsen -
Freja Andreassen
ForumindlægMin lærer har trukket en novelle til os i klassen, (det er bare en prøve prøve). Vi har alle den samme og vi skal analysere den, hver for sig. Novellen hedder 'En flinker fyr'. Jeg har brug for hjælp til at perspektivere den. Jeg har simpelthen ingen idé om hvad man kan sammenligne den m... -
3.tv - Novelle
ForumindlægHej med jer. - Jeg tænkte på om der måske var nogen som havde analyseret novellen 3.tv af Hanne Richardt Becks Hvordan ville i fortolke den? (mest omkring det sidste der sker i novellen, hvor hun kommer ind i Boris' lejlighed) Desuden må i gerne skrive lidt om fortælleren/synsvinklen/komposit... -
DRAGELØBEREN - POLITISK??
ForumindlægHej alle, jeg er igang med at lave en analyse af den fantastiske film drageløberen.. Men jeg har et spørgsmål som jeg har problemer med at besvare, mon ikke i kunne hjælpe mig? Spørgsmålet er således: • Er Drageløberen en politisk film, dvs. en film, som støtter en bestemt side i konf... -
Rødby-Puttgarden
ForumindlægHej Folkens! Min søster er i gang med at skrive analyse og fortolkning af bogen Rødby-Puttgarden, og der noget hun er i tivil om. Håber nogle vil hjælpe hende! Dør tine til sidst? OG de sidste tre linjer: Det var mig, der var tine. Det var mig, der var vores mor. Det var rigtigt nok. Der var i... -
SRP komm/it A og samfundsfag B:
Forumindlæghej jeg er igang med at skrive SRP om syndhedsplatformen. jeg har fået dette spørgsmål, som jeg ikke rigtig ved hvordan jeg skal gribe an ?, "analyser hvilke komunikative udfordringer og muligheder der er ved sundhedsplatformen set ud fra et borger,personale, og samfundsperspektiv jeg er... -
Gamle reklamer fra Spies eller andre rejsebureauer
ForumindlægJeg skriver SRP om turisme, identitet og forbrugersamfund, og skal bruge en primærkilde til at analysere danskerens rejsevaner efter 2. verdenskrig. Derfor gad jeg godt finde reklamer fra Spies eller Tjæreborg fra 1960'erne (helst Spies), men synes det er helt umuligt at finde. Er der nogen ... -
Økonomi - Rentesænkning i EU - HJÆLP!
ForumindlægHej. Jeg har fået opgaven: "Analyser de væsentligste fordele og ulemper ved en rentesænkning fra ECB (den europæiske centralbank) i den helt aktuelle økonomiske situation." Er der nogen, der har vildt meget forstand på dette, som vil hjælpe mig? Jeg aner bare ikke hvad jeg skal skriv... -
Redegørelse for postmodernisme
ForumindlægHej alle Lige nu er jeg igang med at skrive SRP i mediedag og engelsk om postmodernisme. Jeg skal lave en redegørelse omkring postmodernsimen generelt, men særligt med henblik på film og litteratur, da jeg skal lave en komparativ analyse af filmen og bogen fight club. Nogen der kan hjælpe mig med... -
Videnskabsteori og metode - Kan man bruge observation som validitet?
ForumindlægHej allesammen. Vi sidder midt i en eksamensopgave, hvor vi skal lave et fuldt undersøgelsesdesign med tilhørende analyse og konklusion. Vi har valgt at benytte os af en undersøgelse hvor vi har gennemgået et face2face interview (semi-struktureret interview). Ville her høre om vi kan skrive at v... -
Hjælp til min diskussion!!
ForumindlægVil I ikke nok hjælpe mig med dette spørgsmål, har indtil videre skrevet 50% om hvordan man kan undgå terrorisme i Danmark. Diskute´r om det er muligt for alle mennesker at bega° onde handlinger – herunder udføre terrorgerninger – og hvad man fra politisk side kan gøre for at for...
