Søgning på: matematik aflevering golf. Resultater: 18621 til 18640 af 39512
-
Hjælp til formler!
ForumindlægJeg har et par opgaver, som jeg har brug for formler for at kunne regne ud. Landjordens hurtigste dyr er en gepard, som kan løbe med op til 28 m/s. Det næsthurtigste dyr er en antilope, som kan løbe 24 m/s. • Hvor længe er en gepard om at indhente en antilope, der starter med 50 m forspring? • H... -
Monotoniforhold
ForumindlægHej folkens. En venlig sjæl der vil forklare præcist hvad monotoniforhold er? :) -
Det logaritmiske spiral
ForumindlægHej folkens! Er der nogen der ved hvor, jeg kan finde noget om det logaritmiske spiral, herunder formler osv. Det skal være en troværdig kilde, og Wikipedia tæller jeg ikke med... :) På forhånd tak! -
Binomialfordelingen
ForumindlægJeg skal gøre rede for binomialfordelingenn i et spg. Og i et andet skal jeg gøre rede for binomialfordelingen ud fra et eksempel og komme ind på binomialkoefficienten. Er der nogle der kan hjælpe mig her? Er virkelig på dybt vand? -
Årskarakter
ForumindlægHej Alle sammen jeg er lige blevet færdig med 1.g på htx. Jeg kom så op i en mundtlig årsprøve som jeg har fået en dårlig karakater i. Tæller årsprøven med i gennemsnitet, for karakteren står nemlig inde på min elevplan? skal jeg tælle den med når jeg beregner gennemsnittet eller? :/ ... -
radius af kugle
ForumindlægFormlen for overfladeareal af en kugle er A = 4*pi(3.14)*radius i anden , hvor A er kuglens overfladeareal og r dens radius. a) Bestem radius af en kugle med overfladeareal 1000 cm3. Håber i forstår formlen. Skal jeg så ikke regne 4*pi ud? Og hvad så efter? -
TERMINSPRØVERNE JANUAR 2013!
ForumindlægHej alle sammen Godt nytår! Jer som HAR haft terminsrøverne for i år, kan i huske hvilket år og måned opgaverne var fra? Please skriv hvis i bare har en lille anelse! Det vil være en stor hjælp/lettelse til alle dem der skal op til terminsprøverne i næste uge (f.eks hvis de allere... -
Hjælp til trigomentriske funktioner
ForumindlægBestem den afledede funktion af føgende diff.kvo: a) f(x)=4^xsqrt2*cos(x) -
Funktionsanalyse
ForumindlægHej Jeg skal have en funktionsanalyse med i min emneopgave. Eftersom det ikke er det emne jeg er skarpest på, vil jeg gerne høre nogle af jer om i kender noget jeg kan bruge som inspiration for at blive skarpere på det. På forhånd tak -
Del ud af din viden!
ForumindlægHej med alle jer. Kunne bare godt tænke mig at høre lidt om jeres AT - eksamener, de der har været oppe? Hvordan gik det? Hvad lagde lærer/censor vægt på? hvad skal man gøre? hvad skal man ikke gøre? Kom og svar:D -
Matematisk Gåde
ForumindlægHej alle jeg har en ret svær matematisk gåde som jeg ikke kan finde en løsning på du skal først tænke på et tal med tre cifre, men det samme tal må ikke indgå eks. 121 el.100. Der må helst heller ikke indgå et "0". når du har gjordt det skal du vende tallet om eks. 123 blive... -
Mat A prøve.
ForumindlægHej alle, tænker om der er nogen som har været op i mat A, 2g. Eller bare mat A, som kunne ligge den op eller noget. Det ville være genialt da jeg snart skal til den, og kunne bestemt bruge al den hjælp jeg kan få x) - Tak på forhånd. -
er det rigtig?
ForumindlægI et koordinatsystem i planen er der givet tre punkter A(4,2), B(12,8), C(9,14) a. Tegn i et koordinatsystem en skitse af trekanten(har jeg gjort er temmelig let:)) Bestem arealet.. her har jeg beregnet determinanten af AB og AC og for at det giver 66 derefter ganger jeg det med 0,5 da det ... -
René Descartes betydning
ForumindlægHej, er der nogen, der kan hjælpe med, hvad Descartes har gjort for hans eftertid frem til nutiden? -
angiv f'(x)
Forumindlæghej.. er der nogen som måske keder sig og har lyst til at angive f'(x) ? jeg har nu siddet og lavet 15 stk. og mangler 10. jeg orker virkelig ikke mere.. -
koordinaterne til projektionen
ForumindlægBestem koordinaterne til projektionen af b->*a-> af b-> på a->, når a->=(1 over 6) og b->=(-7 over 3). Koordinater ønskes angivet med 3 decimaler -
Hjælp
ForumindlægHar lid problemer med denne opgave. Hvordan kan man - uden brug af en vinkelmåler - tegne vinkler på 30, 45 og 60 grader ? -
grupperet observationer
ForumindlægNogle som kan forklare mig hvordan man laver boksplot med grupperede observationer.. synes ikke jeg kan gennemskue det?.. der er noget med det i sumkurven, da man kan aflæse nedre og øvre kvartil + medianen , men det er vel ikke selve boksplottet ? -
biologi eksamen
ForumindlægHej jeg har trukket til min biologi eksamen idag (24 timers forberedelse) og fik emnet: Kredsløb og blod. En af opgaverne går ud på at jeg skal finde ud af hvem der er faderen til barnet: Mor: Blodtype AB, Rh-, Blå øjne Barn: Blodtype AB, Rh+, Brune øjne Far? a) Blodtype O, Rh+, brune øjn... -
Farmakonom el. Farmaceut?
ForumindlægHej, Jeg har overvejet at læse til farmakonom uddannelsen. Det tager 3 år, at færdig uddanne sig. Men kan jeg efter at være uddannet farmakonom videreuddanne mig til farmaceut? (det skulle være lettere, at gøre det på denne måde, har jeg hørt nogen sige, men ved ikke?) Vil det herved tage mindre...
