Søgning på: matematik aflevering golf. Resultater: 18641 til 18660 af 39512
-
Ansøgningsskema og eksamensbevis
ForumindlægJeg er ved at ansøge til universitetet via optagelse.dk, uden digital signatur. Når skemaerne er udfyldt skal de sendes afsted og jeg går ud fra at eksamensbeviset skal sendes med, men skal det være i original form, kopi og hvor mange skal der sendes? -
Magnetisme
ForumindlægI centrum af en flad cirkulær spole med radius 10,0 cm ønskes en fluxtæthed på 3,54 mT. Hvor mange vindinger skal der vikles i spolen, når strømstyrken gennem den er 4,50 A? Jeg er helt på gulvet med denne opgave, håber nogen kan hjælpe mig :) hvordan skal jeg bruge formlen B=μ0* ((N*I)/L)) hv... -
Mangler to fag for at komme ind
ForumindlægHej. Jeg mangler mat på a og fysik på b for at komme ind på farmaceut uddannelsen. Kan jeg tage nogen aftenkurser i løbet af 3.g, eller kan jeg få de to fag afsluttet på 6 måneder efter gymnasiet? Mit nuværende snit ligger på 8,5 (ny skala). P.s. Hvis jeg vælger matématik på b-niveau på mit si... -
Funktion
ForumindlægHej jeg forstår ikke hvordan man finder en funktionsforskrift for en linje på et kordinatsystem... er der nogle der evt. kunne hjælpe med en youtube-video eller noget? mangler lige at få strammet lidt op på det:) -
salg af TI-89 Titanium
ForumindlægHej Jeg sælger en 2 år gammel TI-89 titanium (med kablerne og vejledingen) til kr. 900. Jeg bor i Næstved område (men er også ofte omkring Slagelse). Tlf 40 40 64 38 Mvh Eric -
retvinklet trekant
ForumindlægHej, jeg har virkelig brug for hjælp med den første opgave i dette dokument, kan nogen please hjælpe mig?? har ingen anelse om hvordan man laver den. -
Vektor regning
ForumindlægHejsa kære SP!! Jeg har lige 3 delopgaver jeg er i tvivl om: I et koordinatsystem i planen er givet to punkter A(5,2) og C(2,1) og en vektor . Punktet B er bestemt ved Beregn koordinatsættet til punktet B. Beregn koordinatsættet til projektionen af på . Beregn arealet af trekant ABC. ... -
Litteratur til differential regning
ForumindlægJeg har lige været igennem et undervisningsforløb om differential regning... som jeg stortset ikke har forstået noget som helst af. Jeg vil derfor gerne høre efter om der er nogen der har en hjemmeside eller kender en bog hvor differentialregning er ekstremt simpelt/let forklaret så selv en idiot... -
Løs ligningen...
ForumindlægHar problemer med henblik på at løse denne ligning (uden hjælpemidler): (x-1)(x2-4)=0 Jeg ganger ud og får at x3-4x-x2+4=0 hvad skal jeg efterfølgende? Jeg kan ihvertfald ikke løse en 3. gradslining :-S -
Eksamen
ForumindlægJeg havde lavet en tidligere eksamensæt hjemme fra hvor der stod, at mimium vil findes ved x+y=16. Men til eksamen brugte jeg denne her formulering som konklusion hvor jeg i stedet skrev at minium vil findes ved x-y=34. Vil det være plagiering? -
flere forslag, eller hjælp?! HASTER :)
ForumindlægHej! jeg skal snart afleverer min blanket omkring mit valg af studieretningsprojektet, og jeg har selv nogle ideer, men ville gerne hører om nogen havde andre forslag? jeg vil helst skrive i Bio/idræt og kunne godt tænke mig at skrive om sports/idrætsskader. jeg ved ikke om der er nok biologi i d... -
SRP - Mat (A), Kemi (A) og Fys (B)
ForumindlægHeej (: Jeg skal vælge emne til SRP, som det kan ses skal det være indenfor de fagene mat, kemi og fysik. Sidder og overvejer 4 emner: - Kemisk ligevægt - Syre-Base, pH - elektrokemi - reaktionskinetik Så ville jeg høre om nogen af Jer måske har erfaring med disse emner, eller om i har forslag ti... -
Differentation af irrationelle funktioner !? HJÆLP
ForumindlægHey.. har fået følgende opgave: kom da ind på, hvordan man differentierer irrationale funktioner. Du kan se på: • f(x) = ex • f(x) = ln(x) • f(x) = √x her er jeg fuldstændig blank, er der nogen der kan hjælpe !? -
pesten hurtigere og mere effektivt end i Danmark kunne reducere ofrenes antal.
Forumindlægjeg har et spørgsmål der lyder sådan diskuter årsagerne til at man andre steder i Europa f.eks de norditalien, bystater, hurtigere og mere effektivt end i danmark kunne reducere ofrenes antal håber jeg kn få et svar og kilder med, -
Bøger om differentialligninger
ForumindlægHej, For efterhånden længe siden har jeg haft om differentialligninger i gymnasiet, men desværre gjorde min lærer aldrig rigtig noget ud af det, så jeg føler aldrig jeg lærte det ordenligt. Jeg har senere haft en lille smule på uni i kurset MatItro, men nu står jeg i dag og vil rigtig gerne læse ... -
Hvad betyder dette tegn? ({)
ForumindlægHej alle! .. Har et lidt.. MEGET mærkeligt spørgsmål. Jeg vil godt vide om der er nogle af jer derude der ved hvad man kalder dette tegn samt hvad det bruges til/hvilken sammenhæng?. Tegnet er = { & lad vær med at spørg hvad jeg skal bruge det til. ;s -
Hjælp til integration
ForumindlægHej! Er der nogle, der kan hjælpe mig med at integrere følgende fem: 1) (x^2)*e^x 2) (x^2)*ln(x) 3) (x^2)/(e^x) 4) ln(x^2+x^4) 5) e^(3x-1) Tak på forhånd! -
Vektor i rummet ! Hjææælp !
ForumindlægJeg føler mig helt tabt i emnet: vektorer i rummet. Håber virkelig der nogen der kan hjælpe! Ved godt der meget, men hvis i bare kan forklare mig noget bliver jeg mere end lykkelig ! på forhånd tak ! 1. Du skal redegøre for skalarproduktet og vektorproduktet af to vektorer i rummet samt for nog... -
Chi^2 - test hjælp
ForumindlægNogle som kan hjælpe mig med disse spørgsmål. Er nemlig på fjernundervisning, så ikke altid lærerne svarer med det samme -
Diff. Ligninger
ForumindlægHvad vil det sige at "en løsning altid skal være defineret i et interval".
