Søgning på: srp historie samfundsfag nazisme. Resultater: 18641 til 18660 af 27855
-
Perspektivering
ForumindlægJeg er igang med min dansk eksamen, og har desværre fået billeder fra perioden 1870-1920 Jeg har derfor valgt billede Forladt dog ej af venner i nøden. Ville høre om nogle af jer kender en tekst jeg kan læse op, der passer godt til billede. Eller om i har nogle digte, tekster osv jeg kan perspeti... -
Opbygning af Essay, hjælp gerne
ForumindlægHej allesammen!! Jeg skal skrive et Essay, og overskiften skal være: Hvad er et godt liv? Jeg har læst mig frem til at et Essay består af en indledning, hoveddel/uddybning, og til sidst en konklusion. Det er jeg helt indforstået med, jeg er bare så dårlig til at komme i gang, og finde ud ... -
Uddannelse?
ForumindlægHej! Jeg er virkelig i tvivl om, hvad jeg vil uddanne mig til. Jeg vil gerne være en kirurg og bo i USA, men det virker som om, det kræver meget at få de to ønsker opfyldt. Desuden er jeg ikke 100% sikker på, at jeg vil være kirurg. Jeg er virkelig i tvivl. Jeg ved heller ikke hvilket gymnasium,... -
Perspektivering til "Danmark mit fædreland"
ForumindlægJeg er igang med en eksamens opgave, hvor jeg skal analyse digtet "Danmark mit fædreland", og med det skal jeg kunne perspektivere til noget. De fleste ville nok tænke, at det mest logiske ville være, at perspektivere til national sangen fordi at mange sammenligner den lidt med "Da... -
er 0 et positivt tal?
ForumindlægHej SP. Er 0 et positivt tal? -
1. verdenskrig
ForumindlægHvad var forventningerne til første verdenskrig? -
hvad betyder....
Forumindlæg....klansamfund? hvad indebærer begrebet??? -
Engelsk mundtlig prøveeksamen
ForumindlægHej, jeg skal snart op til Engelsk mundtlig prøveeksamen, og jeg skal til at vælge et emne. Det kan være om alting - intet overemne. Jeg er bare helt blank om, hvad jeg skal vælge.. Hvad er spændende osv? Hvis i kender nogle spændende og gode ... -
Staten giver penge til
ForumindlægEr det korrekt, at staten giver penge til A-kasser? Statsbidraget er fastsat af folketinget og er ens for alle A-kasser. Dog kan de enkelte A-kassers kontingent afhænge. Statsbidraget er vel ment til at skulle dække dagpengeudbetalingerne og betales af medlemmerne. Er det korrekt beskrevet? Tak... -
Stauning-Munch-Regeringen
ForumindlægHvad var det Stauning-Munch-Regeringen (Socialdemokratiet og Det Radikale Venstre + Thorvald Stauning som statsminister) gjorde da de kom til magten d. 30. april 1929? - Gerne nogle sider hvor jeg selv kan læse på det. Ville være dejligt :) -
Oplysningstiden vs. Det moderne gennembrud
ForumindlægHej derude! Jeg skal til mundtlig dansk eksamen på torsdag, og er lidt i tvivl om nogle litterariske tidsperioder. Jeg går i 9kl. og på vores oversigt over tekstopgivelser, står der, at vi opgiver romantikken og OPLYSNINGSTIDEN. Men alle de udleveret papirer vi har fået gennem året løb, hander a... -
forskel
Forumindlæghvad er forskellen mellem resume og referat ? -
Manufactering Belt
ForumindlægHåber, at nogen kan hjælpe. Spørgsmålet lyder: Hvilke stoffer er de vigtigste for sværindustrien, og i hvilke dele af Manufactering Belt findes de især? Burde ikke være jern man bruger? Ved slet ikke hvad man bruger til at fremstille svær? -
Kejserens nye klæder - eventyrtræk ?
ForumindlægHej. Jeg skal til eksamen imorgen, men jeg er lidt død omkring det der eventyrtræk.. Er der evt. nogen der kan fortælle mig om der er nogle bestemte eventyrtræk i eventyret Kejserens nye klæder :-) På forhånd tak. -
Slette min opgave
ForumindlægHejsa, kan umiddelbart ikke selv få lov at slette min uploadede opgave!? - men den ene opgave jeg har uploadet må meget gerne slettes for at blive uploaded som PDF i stedet. Tænkte ikke lige på, at ligningsprogrammet kun har det ønskede udseende på min computer. Vh Mads -
Moderne eventyr
ForumindlægJeg skal aflevere et moderne eventyr og er gået helt kold. så er der nogle der har nogle ideer?;.)) -
1. verdens krig
ForumindlægHej alle (-: Der er 2 spørgsmål jeg meget gerne lige vil have svar på. 1: Hvilken områder mistede tyskland efter 1. verdens krig? 2: Bar Tyskland hele skylden for krigen?, for og imod. -
ydre eller Indre ??
ForumindlægHej! jeg er igang med en bograpport om bogen kys og knogler, jeg er ikke den skarpeste kniv i skuffen til at se om det er indre eller ydre.. -er der nogen der kan give mig et svar på hvad der er indre og ydre ? ud over at ydre er udseende, og indre er tanker og følser... -
Geo? eh ... Hjælp.
ForumindlægHej alle. Er ikk' den bedste til Geo. og har brug for lidt hjælp. Her er nogen af de spørgsmål jeg har brug for hjælp med. 1) I hvilken stat ligger Celebes og hvad er det? 2) I hvilken stat ligger Iildlandet og hvad er det? 3) Hvad er kl. i Tokyo hvis den er 12 i Dk? 4) ... -
Vælgernes politiske dagsorden
ForumindlægNogen der kan hjælpe med at analyserer på denne tabel?
