Historie

1. verdenskrig

14. september 2021 af javannah5 - Niveau: A-niveau

Hvad var forventningerne til første verdenskrig?


Brugbart svar (0)

Svar #1
14. september 2021 af Moderatoren

Det er historie, så du skal finde nogle kilder, som kan hjælpe dig med at besvare spørgsmålet. 

Hvor læser du om krigen henne? 


Svar #2
14. september 2021 af javannah5

Jeg skal snart til time så er der en mulighed for at du kan give mig en kilde som jeg kan læse hurtigt om det


Brugbart svar (0)

Svar #3
14. september 2021 af Moderatoren

Hvem er det, som der skulle have forventninger? Hvem har givet dig det spørgsmål? Har du ikke fået noget litteratur ?


Brugbart svar (0)

Svar #4
14. september 2021 af Moderatoren

Jeg tænker, at der sikkert hentydes til længden af krigen. Det kan du så tænke lidt over :)


Svar #5
14. september 2021 af javannah5

generalt stormagternes leder dengang


Brugbart svar (0)

Svar #6
14. september 2021 af Moderatoren

Prøv at søge efter stormagternes forventning så. Jeg formoder, at der menes længden på krigen.


Svar #7
14. september 2021 af javannah5

Jeg har prøvet at søge kunne ikke finde noget specifikt er der en mulighed for at du kan forklare det til mig kort


Brugbart svar (0)

Svar #8
14. september 2021 af Soeffi

#0. Hvad var forventningerne til første verdenskrig?

Alle mente, at det ville blive en kort krig (i stil med den fransk-preussiske krig i 1870, der reelt var afgjort på en måned), som de ville vinde.


Brugbart svar (0)

Svar #9
15. september 2021 af Moderatoren

#8 

Netop. Tror det er det, som der menes. 

Ville gerne have haft, at du selv fandt ud af det. Du kunne "blot" have søgt på "tysklands forventning til 1 verdenskrig" – svaret var der :)


Skriv et svar til: 1. verdenskrig

Du skal være logget ind, for at skrive et svar til dette spørgsmål. Klik her for at logge ind.
Har du ikke en bruger på Studieportalen.dk? Klik her for at oprette en bruger.