Søgning på: Almen Studieforberedelse (AT). Resultater: 18661 til 18680 af 325233
  • Medier og magt

    Forumindlæg
    Hej med alle jer Jeg går i 1.g i gymnasiet, og skal skrive en synopse i samfundsfag, der skal omhandle medier og magt. Jeg skal besvare dette spørgsmål: Hvordan har medierne ændret politikernes måde at føre politik på? - og jeg vil gerne indrømme, at jeg er lidt på bar bund. Jeg ved, det ...
  • Kildekritik ?

    Forumindlæg
    Hej. Jeg er havnet i den situation at jeg skal inddrage nogle kilder i en historieopgave om den franske revolution, men det er ikke noget jeg har efaring med. Derfor ville jeg høre om nogle måske kunne forklare mig hvordan man skal indrage sådanne kilder og hvad det lige præcis indebærer at lave ...
  • Fordelingsfunktion

    Forumindlæg
    Jeg skal forklare hvad en fordelingsfunktion er, og jeg har indtil videre fundet frem til noget med at fordelingsfrekvensen kan bruges / er med til at bestemme p-værdien, men jeg forstår det ikke helt. Er der eventuelt en der kan forklare det lidt nærmere?
  • Amerikansk politik - grundlæggende

    Forumindlæg
    Hey Er der ikke nogle her som kan hjælpe mig med en pålidelig side om grundideologierne inden for amerikansk politik? - altså for demokraterne og republikanerne... Jeg har søgt en del på google.com, men uden at finde noget ordentligt... Håber at I kan hjælpe.. På forhånd tak.. Mvh EST
  • Laplaces lov

    Forumindlæg
    Hej Håber der er en venlig sjæl, som vil hjælpe mid med denne opgave. Den er vedhæftet som fil. Jeg ved, at man skal bruge laplaces lov, T = P *R, men kan bare ikke få det til at give mening. Håber nogen herinde kan hjælpe. Mange tak på forhånd:D
  • Hypebber funktion

    Forumindlæg
    Hvordan laver man en hypebber-funktion på excel 2007? Jeg kender forskriften til hypebberen( f(x)= a/x ) men jeg kan ikke finde ud af, at sætte det ind på excel... nogle der gider at bruge en smule tid på mig... hehe:D
  • Et link

    Forumindlæg
    Heej.. Jeg har om immigranter i Spanien, jeg har dog besvær med at finde oplysninger. Jeg kan ikke finde noget om integration, og regler og vedtagelser i Spanien. Vis i kender en hjemmeside hvor disse to emne bliver beskrivet, så være sød at henvise et link. M.V.H 2Raan
  • Dyrlæge?

    Forumindlæg
    Hej. Jeg er blevet optaget på husdyrvidenskab på KU - dog er min største drøm at blive dyrlæge. Er der nogen mulighed for at man kan tage nogle sidefag og på den måde blive det? Eller skifte studie? Kh. Natasha
  • slutter med studiep.

    Forumindlæg
    jeg vil bare lige meddelse at jeg stopper på studieportalen for dem der kender mig herinde! Kan I have det godt alle sammen :) Har været opgaveredaktør i tysk og engelsk...det var dejligt at hjælpe dem der virkelig havde brug for ngoet hjælp i sprog :) HYGGE HERINDE :p
  • Global opvarmning

    Forumindlæg
    De teorier der er givet ang. den globale opvarmning. Med at det er naturligt eller menneskeskabt. Er de realistiske set med matematisk syn, samt fysisk syn? Kunne bestemt bruge noget hjælp til at svare på dette spørgmål. Tak på forhånd :)
  • HJÆLP

    Forumindlæg
    Sidder og laver dispositioner til mine eksamens spørgsmål. Og skal bruge eksempler til at vise lineær og eksponentielle sammenhænge, men kan simpelthen ikke få det til at passe med nogen af dem jeg har fundet på.. Er der nogen der har nogle gode ideer eller sider hvor man kan de. Skal bruge hele...
  • Forberedelse til MUNDTLIG eksame ?

    Forumindlæg
    Hejsa.. Er der nogle der kan give råd til at forberede sig bedst til mundtlig eksame i DANSK.. ér det en god ide at læse hele 3 års pensum igennem, selvom teksterne til eksamen er ulæste ??
  • ENERGI, eksamen imorgen s:

    Forumindlæg
    hej IGEN .. er der nogle der kender nogle geniale forsøg til emnet 'energi' ?? hvad der ville være godt at tale om ? ved godt emnet er rimlig bredt, derfor mangler jet hjælp til at korte det lidt .. tak ..
  • Eksamen Hjælp!!

    Forumindlæg
    Hej, jeg skal snart op i mundtlig samfundsfag på c. Hvis nogle af jer allerede har været op, kan i måske hjælpe mig lidt.. Hvad er godt at snakke om, hvordan begynder jeg at præsentere teksten? Skal jeg have en disp. klar, eller er det overflødigt? På forhånd tak,
  • Antigone - Kreon

    Forumindlæg
    hej.. vi er to piger som skal op i old i morgen, og vi sidder og gennemgår Antigone. og vi har skrevet i vores noter at Kreon begår 3 fejl igennem bogen. nogen der kan hjælpe med at identificere disse fejl ?? det ville være til stor hjælp
  • Populærvidenskabelig artikel

    Forumindlæg
    Hej Må en populærvidenskabelig artikel godt skrives med en kritisk synsvinkel? Jeg tænker her på, om man godt må lægge vægt på, at en teknologi ikke udvikles hensigtsmæssigt pga. manglende politisk initiativ. Jeg har ikke tænkt mig at nævne specifikke partier.
  • 2Mg + O2 => 2 MgO

    Forumindlæg
    Jeg har prøvet at lave forsøget med at afbrænde magnesium, men hvorfor vejer min aske mindre end det jeg brændte af. MgO er jo tungere end Mg (??) 2Mg + O2 => 2 MgO
  • nulpunkt

    Forumindlæg
    hej der står i min opg at vis at 2 er nulpunktet i polynomiet f(x)x^3 - 4x^2 - 4x + 16 skal man bruge factor i lommeregner så for jeg sådan : (x-4) (x-2) (x+2) = 0
  • Dansk/Historie opgave 2.g

    Forumindlæg
    Hej. Jeg skal til at skrive dansk og/eller historie opgaven i 2.g. Vi har fået perioden 1870-1920 at skrive inden for. Er der nogen der har nogle gode ideer, for jeg er lidt på bar bund lige nu? På forhånd tak. :)
  • Skriftlig advarsel? Helpp

    Forumindlæg
    Kære alle. Jeg ved at en skriftlig afvarsel om for meget fravær, bliver sendt anbefalet til forældre (hvis barnet er under 18) MEN kommer der til at stå fraværsprocenten eller er det bare Standard brev? er det bare det man selv har skrevet under på? Helppp.. og gider ikke dumme kommentare (: