Søgning på: historien om en ung mand. Resultater: 18661 til 18680 af 25375
-
Film analyse af drengene fra sankt petri
ForumindlægHej allesammen Jeg skal til at skrive dansk-historie opgave over filmen "drengene fra sankt petri". Der er ikke helt tilfældigvis nogen som ligger inde med en analyse af denne film? Jeg håber nogen kan hjælpe mig med en film analyse da det ikke er min stærkeste side På forhånd tak :) -
Tårer af Tove Ditlevsen
Forumindlæghej jeg skal skrive en synopsis over novellen Tårer af Tove Ditlevsen, og jeg kom til at tænke på om hele historien ikke er et flachback, indtil der hvor hun skriver han var 25 år. på hans skrivebord stod et billede af et ungt... er ikke helt sikker men ville gerne høre jeres mening om det?! -
HJÆLP!!!!! subkultur
ForumindlægHej, Jeg er 16 år gammel og jeg har ligenu om subkultur i engelsk/historie/samfundsfag. Jeg skal derfor lave en fremlæggelse om en selvvalgt subkultur. Er der nogen af jer, som kender til en meget spændene subkultur som er nem og gå til? jeg ville helst gerne have en subkultur som er "opp... -
Utterslev Mose/Fortæller
ForumindlægHej allesammen! Jeg er igang med at analysere Utterslev Mose af Katrine Marie Guldager. HVis nogle af jer har læst den, hvem er så fortælleren? Hvis ingen har. Er en 3-persons-fortæller, så ikke en der omtaler personerne som ham og hun, men ikke nødvendigvis ved hvad alle tænker, da det jo er al... -
HCA. Den lille Havfrue, periode?
ForumindlægHvilken skriftlig, dansk periode ligger H. C. Andersens eventyr "Den lille Havfrue" i? Jeg ved på forhånd at den er skrevet i 1837, altså er den en del af romantikken.. men romantikken har jo forgrenet sig gevaldigt.. så hvor henne i romantikken ligger historien så? På forhånd tak.... -
Hjælp til novelle!!
ForumindlægHejsa! Jeg har en novelle for i dansk med frie grænser, det vil sige den må handle om alt. Jeg har virklig svært ved at finde på noget, og skal snart aflevere den, det haster! Jeg foretrækker realistisk, men den må være alle genre Fx. gyser, fantasi etc. Det er 6. klasses niveau. Og den skal... -
Hjælp til novelle!! - HASTER
ForumindlægHejsa! Jeg har en novelle for i dansk med frie grænser, det vil sige den må handle om alt. Jeg har virklig svært ved at finde på noget, og skal snart aflevere den, det haster! Jeg foretrækker realistisk, men den må være alle genre Fx. gyser, fantasi etc. Det er 6. klasses niveau. Og den skal... -
Hjælp til novelle!! - HASTER
ForumindlægHejsa! Jeg har en novelle for i dansk med frie grænser, det vil sige den må handle om alt. Jeg har virklig svært ved at finde på noget, og skal snart aflevere den, det haster! Jeg foretrækker realistisk, men den må være alle genre Fx. gyser, fantasi etc. Det er 6. klasses niveau. Og den skal... -
Får man start bonus hvis man er under enkelt fag HF?
ForumindlægJeg har følgende fag: Dansk A: Engelsk B: Matematik B: Kemi B: Fysik B: KS: Samfundsfag C: Religion C: Historie B: SSO: Kan jeg godt få start bonus hvis jeg nu afslutter min enkektfag HF? -
Anerkendelse af Gregor Mendel
ForumindlægHej. Jeg er ved at skrive synopsis til min AT-årsprøve. Jeg skriver om Gregor Mendel - i biologi og historie. En af mine problemstillinger lyder: Hvordan var tiden, Gregor Mendel levede i, medvirkende til, at hans arbejde først blev anerkendt mange år efter hans død? Nogen der har nogle ideer? :... -
Motiv
ForumindlægHej Jeg er lidt usikker på, hvad motiv er når man skal analyser. Har et papir hvor der står; Motiv= Det historien handler om, fx det hovedpersonen ønsker sig. Men det for det mere til at lyde som et resumé af det man skal analyser, synes jeg. Og tænkte om motiv måske indeholdte noget med forfa... -
AT eksamen
ForumindlægHey allesammen! Jeg skal op i AT eksamen på tirsdag i fagene Historie og retorik med emnet Stasi i DDr. Jeg skal lave en retorisk analyse af filmen "de andres liv". Ville bare høre om nogen af jer har styr på hvilke metoder man bruger i retorik og specielt i sammenhæng med analyse? På f... -
AT - flyvemaskinen
ForumindlægJeg er i gang med at forberede mig til forberedelse af AT-eksamen i 2.g. Jeg skriver om flyvemaskinen hvor jeg tager Historie og Fysik i brug.Men frem til sagen, for jeg mangler inspiration, så er der nogle der har det samme emne, eller har skrevet om det før ?? Hovedsagligt mangler jeg nogle kil... -
AT Årsprøve, haster!
ForumindlægHej alle brugere Jeg står i den situation at jeg imorgen skal op til årsprøve i AT, i fagene historie og engelsk. Mit overordnede emne er "Overvågningssamfund". Jeg har udarbejdet en synopsis til dette. Jeg har dog et spørgsmål vedrørende strukturen af mit oplæg. Er der nogen der har no... -
Mellemøsten og mellemkrigstiden
Forumindlæghej allesammen. jeg har i dag trukket mellemøsten fra år 1949 og fremad i historie. Ville høre om der er nogen af jer der ved om man kan samligne mellemøsten og mellemkrigstiden? og evt samligne nazitysklands top og de arabiske antisemitter? Eller evt. noget med samtiden. Ville også sætte pris på... -
Dansk historieopgave
ForumindlægHej folk! Jeg er efter 4 dages hårdt arbejde blevet færdig med min DHO, og ville spørge om det er muligt om nogen kan rette den? Opgaven tæller meget til vores historie karakter, og jeg vil være utrolig glad hvis nogle havde til til at rette den! På forhånd tak! :-) -
HJÆLP!- vietnamkrigen
ForumindlægHej. Jeg mangler at svare på et af mine spørgsmål til historie imorgen. det lyder sådan her: Hvordan og hvornår sluttede vietnamkrigen og hvad har den betydet for nutiden? Jeg ved at den 30 april 1975 nedbrydes regimet Saigon men er der nogle søde mennesker der ved om det var krigens slutning ... -
Hjælp til Den Kolde Krig!
ForumindlægHej. Hej sidder og laver historie fremlæggelse om den kolde krig og har 2 sprørgsmål: - Hvordan sluttede den kolde krig egentlig? - Fik Østeuropæriske lande ikke lov til at modtage mashall-hjælpen. Eller gad de ikke have den? (er lidt usikker, da der står 2 forskellige ting) - Håber I kan ... -
Hjæælp til histoire
ForumindlægEr der en eller flere kloge, der kan hjælp mig med historie: I. Fra krig til krig – 1914-1945 1. Hvad var årsagerne til Første Verdenskrig? 2. Hvor og hvordan blev krigen udkæmpet? 3. Hvordan kom kommunisterne til magten i Rusland? 4. Hvad blev krigens udfald og hvilken rolle spillede USA... -
Hjælp til problemformulering.
ForumindlægJeg skal til årsprøve i historie i morgen, og jeg mangler en problem formulering, for at komme i gang. Jeg har trukket: Antikkens Grækenland - Sparta og de 300. Jeg synes dog ikke, at mine kilder omhandler Sparta og de 300. De handler mest om Athen og demokrati. Nogle der har en idé? På forhå...
