Søgning på: samfundsfag analyse. Resultater: 18661 til 18680 af 29671
-
opstilling af model
ForumindlægDEt er meget muligt at der i år kommer nogle spørgsmål hvori vi skal opstille nogle modeller... Er der nogen der har et eksempel på hvordan en model kan se ud? Gerne flere? -
hermeneutiske spiral?
ForumindlægJeg skal op nu her, og jeg er ret sikker på at jeg bliver spurgt om den hermeneutiske spiral, det gør man altid :) Men jeg ved ikke hvordan jeg kan forklarer den? I min synopsis har jeg bare skrevet dette: For at opnå en yderligere tekstforståelse bruges den hermeneutiske spiral, hvor min fors... -
Dansk skriftlig Eksam
ForumindlægHvad er vigtigt ved at skrive en dansk stil? -
Svensmark
ForumindlægHvorfor holder Svensmarks teori ikke? -
Freuds metode - induktiv/deduktiv?
ForumindlægJeg skriver AT om psykoanalysen og er blevet i tvivl om, hvorvidt man kan sige, at Freuds fremgangsmåde er induktiv eller deduktiv. Kan man overhovedet det? Og i så fald - hvilken en af dem bruger han? (Jeg har skrevet om hermeneutik). -
Hvilken metode bruger jeg?
ForumindlægHej studieportalen. Jeg skal redegøre for hvad der sker når en kvinde skal føde. Det jeg gør er at bruge et billede af kvindens kønsorganer, som illustrere det hele, hvor jeg peger på de forskellige organer og forklare. Hvilken metode kaldes dette? Det er iøvrigt biologi på A-niveu. -
Gratis lektiehjælp tilbydes
ForumindlægTilbyder lektiehjælp i forskellige fag (fx historie, dansk, old, religion, samf, lidt filosofi og måske andet) på både folkeskole- og gymnasielt niveau. Har fået 12-taller i alle de ting, på nær filosofi som jeg ikke har haft som fag, men har brugt tværfagligt i bl.a. AT og andre opgaver. Kan ogs... -
cos(arg(a)) Hvad betyder arg?
ForumindlægHej, er igang med en opgave om vektorer hvor jeg finder vektorernes retningsvinkel, dvs. i enhedscirklen. Og jeg har så fået noget, måske misvisende information. Hvis i tjekker det vedhæftede billede, kan i se hvad der står i min formelsamling, samt hvad min lærer har skrevet. Forskellen er at d... -
Spansk A mundtlig eksamme
ForumindlægHej alle Jeg skal snart op til mundtlig spansk A, jeg er lidt forviret over hvordan det hele vil forgår. Den bliver 2 delt, den ene bliver 24 timers og den anden bliver en ekstemporaltekst som jeg får derover. Der er nogen der siger at selve ekstemporalteksten vil forgår på dansk, men den med 24 ... -
Politik og ideologi i opbrud EKSAMEN PLS
ForumindlægHej allesammen, jeg sidder og laver et synopsis ud fra emnet: politik og ideologi i opbrud. Jeg vil bare lige vide om jeg er på den rette vej? og meget meget, gerne nogle ideer til underspørgsmål. Problemformulering: Hvad er baggrunden for, at partierne mister deres traditionelle vælgere, som de... -
Redegørelse, Historie
ForumindlægHej hvordan laver man en redegørelse i Historie, hvad skal den indeholde, og hvad er det der typisk står i en historisk redegørelse, hvad må der ikke stå, er redegørelsen ligesom en indledning ? Hej nogen mennesker derude der kan give mig en ordenlig forklaring på hvad en hoistorisk redegørelse... -
Forskel på normal og binomialfordeling?
ForumindlægJa, hvad er forskellen på normalfordeling og binomialfordeling? -
Lineær regression.
ForumindlægHej Studieportalen jeg har dette spørgsmål: Gør rede for hvordan man laver lineær regression på et datasæt. På forhånd tak! :-D -
Vanitas
ForumindlægHej.. Jeg skal vide en masse om vanitas billeder og historien, men jeg kan ikke finde noget på nettet.. så hvis der er nogen, der har noget må I meget gerne hjælpe! pls help meee.. -
Venus fra willendorf
ForumindlægHej.. jeg sidder lige og læser om hulemalerierne i perioden op til 1400.. hvor jeg er stødt ind i at de også lavede figur.. Der står at Venus fra willendorf er skåret af en oolitisk limsten... men hvad er oolitisk limsten? :S -
Brønderslev gym. censor
ForumindlægHej folkens.. Jeg skal op til engelsk og er ikke meget for det. MEn tænkte på om nogle af jer har David Rich, han er vores censor og det vil være enormt dejligt at få noget at vide om ham.. er han streng/flink, hvad lægger han mærke til?, hvad vil han specielt gerne have at man siger? DEt kan v... -
mdt. Engelsk B
ForumindlægJeg skal op i engelsk her i 2.g på fuld pensum. Hvordan foregår det præcis? Hvad skal jeg have med? Jeg har hørt rygter om at jeg kan blive spurgt om alt fra pensum i de to år, hvilket er et problem for jeg sprang 1.g over, og jeg har ikke lavet nok i 2.g :p , så vil de sige at jeg skal til at s... -
Flashback og fortællervinkel
Forumindlæg"Vi har haft tåge før, mens isen har ligget omkring øen" --> er det et "flashback" eller er det blot en forklaring på hvad der skete før, idet fortælleren fortæller hvordan vejret er i da? Når der er tale om en 3.person fortæller, og der står "sagde Lars" eller &q... -
Freud eksperter
ForumindlægSøger svar på hvordan Freud tænker psyken i naturvidenskabelige - ja fysikfaglige baner, som en beholder med et vist tryk der skal udlignes osv. Desuden søger jeg svar på, hvordan det hermeneutiske kommer til udtryk i Freuds praksis? (Det er i forhold til AT, men er virkelig meget i tvivl om diss... -
engelsk mundt imorgen
Forumindlæghej folks. jeg skal op i engelsk mundt imorgen. jeg har trukket to tekster den ene hedder i see you never og den anden hedder Deportation at breakfast. jeg er virkelig dårlig til engelsk plz hvis der er nogen der har nogle noter om de to plz hjælå mig. jeg bliver student imorgen og håber ikke at ...
