Søgning på: biologi b eksamen. Resultater: 18681 til 18700 af 117955
-
AB0 systemet?
ForumindlægHej jeg skal til eksamen på mandag i biologi C og jeg har fået udleveret nogle spøgsmål. Et af dem lyder: - Forklar hvad der forstås ved AB0-blodtypesystemet, herunder hvordan blodtyper nedarves? Nu har jeg læst diverse papirer og jeg kan stadig ikke finde hovede og hale i forståelsen. Hå... -
planteproduktion (fotosyntese) SOS
ForumindlægHEJ jeg skal op til naturfags eksamen i naturfag, mit emne er fotosyntese og det skal komme ind på biologi,kemi og geografi. Det hele er på plads bortset fra geografi. min lære sagde jeg skulle snakke om planteproduktion men forstår virkelig ikke :( Hvis der nogen der ved hvordan planprod... -
AT-EMNE !!!!!!!!!!!!!!!!
ForumindlægKære derude. Jeg er blandt andet en af de 3.g elever, som skal til at skrive AT-eksamen. Er der nogen der kan hjælpe mig emner ??? jeg er virkelig LOOOOSTTTT !!! Jeg har overvejet fag: Dansk & Psykologi eller Historie og Biologi. Håber nogen vil hjælpe !!! MANGE TAK! Lærke. -
Biokemisk iltforbrug
ForumindlægHej allesammen Jeg skal op til eksamen på mandag i biologi. Jeg har ledt både min lærebog og internettet tyndt efter at finde ud af, hvordan man omregner sit BI15-tal til et BI5-tal. Er der nogen der kan henvise til en tabel eller formel der kan bruges? På forhånd tak. Venlig hilsen Emil -
biologiske effekter af motion?
ForumindlægJeg skal til biologi eksamen på mandag, og et af spørgsmålene, jeg kan trække lyder "Gør rede for de biologiske effekter af motion". Jeg syntes sådan set det lyder som et ret simpelt spørgsmål, men alligevel kan jeg ikke komme på noget som helst at sige om det. Har I nogle forslag? -
Spændinger OSV
ForumindlægHejsa jeg skal op til tværfaglig eksamen (fysik/kemi, biologi & geografi) idag senere. Jeg skal skrive noget ned om spændinger, hvis i forstår mig. Altså volt, ampere osv. Jeg har lidt svært ved at finde de forskellige navne. Altså har glemt, hvad nogen af dem hedder. Håber I forstår, hvad je... -
o2 bruges hvordan?
ForumindlægHej alle sammen! Jeg skal op til biologi-eksamen her imorgen, og sidder og forbereder mig. Nogen som kan svarer mig præcist på, hvad cellerne / musklerne / hjernen bruger o2 (ilt) til? Indtil videre ved jeg, at ilten transporteres fra lungerne også via røde blodlegemer ud til cellerne, men derfra... -
Blodtypebestemmelse
ForumindlægHej alle :) Jeg sidder og forbereder mig til min eksamen i biologi. Her er jeg nået til en rapport om blodtypebestemmelse. Jeg ville høre om der er nogle af jer som kan give en forklaring på når man siger at man ar en fænotype og en genotype. Hvad betyder ordene fænotype og genotype ? Håber i... -
Det centrale dogme
ForumindlægJeg er ved at læse op til eksamen i biologi. Jeg er dog stødt ind i et lille problem, idet jeg er ret usikker på - translation - transkription - og det centrale dogme Er der nogle som vil forklare hvad hver af processerne går ud på og hvornår de sker? Jeg håber rigtig meget nogle vil hjælpe mig.... -
Hjææææælp til spørgsmål omkring nervesystemet.
ForumindlægHej. Jeg står og skal til biologi-eksamen i morgen. Og har trukket et spørgsmål jeg ikke helt forstår. Håber derfor meget på jeres hjælp. Spørgsmålet lyder som følgende: Diskuter hvordan der er forskel i aktiviteten i det parasympatiske -og sympatiske nervesystem, henholdsvis under srbejde og h... -
energiomsætningen i en sø??
Forumindlæghej. ^^ Da jeg skal til biologi eksamen her om et par dage har vi jo fået sådan nogle spørgsmål, men der er et hvor jeg virkelig ikke fatter hvad min lærer mener, tænkte på om der ikke var nogen som ville hjælpe. xD spørgsmålet lyder: Gør rede for energiomsætningen i en sø. Kom ind på producenter... -
Gym?
ForumindlægJeg ved godt at det ikke har noget med biologi,men jeg har brug for et svar. Jeg er lige blevet erklæret ikke egnet, og jeg vil så gerne på gym, for jeg ved at jeg kan gøre det en del bedre, og at jeg ikke får hvad jeg fortjener i karaktere. Så jeg tænkte om eksamerne spillede en rolle, for mig... -
UNDERVISNING TILBYDES, fyn
Forumindlægmangler du lige at få det sidste biologi på plads inden eksamen eller har du på anden måde brug for bio hjælp i eksamenstiden? Jeg tilbyder privatundervisning på Fyn. Jeg er uddannet biolog med speciale i formidling og har efterhånden mange års erfaring med undervisning af gym. elever. Skriv til ... -
NF evalueringsopgave
ForumindlægHej alle sammen! Jeg sidder og laver min evalueringsopgave på første års HF, i fagene kemi, biologi og geografi. Men nu er jeg kommet meget i tvivl om hvordan jeg skal sætte den op, altså det jeg skal aflevere til lærer og censor inden eksamen.. er der nogen der kan fortælle hvordan den skal sæt... -
Fosterdianostik
ForumindlægHej allesammen, Jeg skal til biologi eksamen på fredag og et af spørgsmålene omhandler fosterdianostik. her skal jeg kunne fortælle om hvilke sygdomme der er mulige at opdage herved men den eneste jeg lige kan er Downs syndrom, er der mon nogen der kender nogle flere? :) God dag derude! -
Spildevandsrensing
ForumindlægJeg sidder her og læser op til min biologi eksamen på fredag og i et af sprøgsmålene skla jeg komme ind på følgende "Diskuter hvorfor ikke alt spildevand renses eller at det ikke renses totalt." men jeg kan bare ikke rigtig finde noget om det, er der mon nogen der ved noget om dette? :) -
Kostanalyse
ForumindlægHej. Jeg sidder med min AT synopsis, som jeg skal op i til eksamen om godt under en uge. Indenfor det naturvidenskabelige fag, biologi, har jeg foretaget en kostanalyse, hvor jeg har brugt data i form af en vejledende kostplan. Men jeg er i tvivl om hvilken form for metode der er brug af i ... -
Søen som økosystem
ForumindlægHej igen, Et af mine eksamensspørgsmål til biologi c eksamen lyder sådan her "Giv en beskrivelse af søen (eller andet vandmiljø) som økosystem. Beskriv herunder hvilke hovedkomponenter, der indgår." Men jeg kan ikke rigtig lige finde noget om søen som økosystem sådan lige og hvilke... -
Insulin (HASTER!)
ForumindlægHej alle, Jeg sidder og skal til eksamen i biologi, hvor et af spørgsmålene opgivet under emnet insulin er "En gennemgang af forskellige celletypers opbygning og funktion." Nu er jeg ikke helt sikker på hvordan jeg skal gribe det an da, der i min bog ikke bliver snakket om celler under... -
Hvordan kan en mutation være årsag til en arvelig sygdom?
ForumindlægHej, jeg sidder pt. i min 24 timers forberedelse til min mundtlige biologi eksamen, og er gået lidt i stå ved et spørgsmål. Jeg skal forklare hvordan "en mutation kan være årsag til en arvelig sygdom". Desuden skal jeg også inddrage dette bilag: http://imgur.com/ERnI73T Håber nogle kan...
