Søgning på: eksamensprojekt emner. Resultater: 18681 til 18700 af 27879
-
Perspektiv på mit emnee !! help?
ForumindlægHej, jeg har valgt at tage emnet renæssancen i den store dans/istorie opgave? Er lidt i tvivl om hvordan jeg skal lave min problemformulering. Vil gerne skrive om hvordan folks mentalitet ændrede sig, og hvilke nye værdier der kom til - Samt hvorfor? Hvad forårsagede dette skift?? heeelpp... -
BANGLADESH eksamen nu
ForumindlægHej jeg skal til eksamen i dag, mit "emne/spørgsmål" i Naturgeografi B det lyder således: Produktion og levevilkår i landbrugsområder i Syd- og Østasien med særlig vægt på Bangladesh der er to spørgsmål jeg har lidt problemer med, så håber nogle vil hjælpe! :) spørgsmålene er: - de k... -
Forsøgseksamen
ForumindlægHej, jeg skal op i forsøgseksamen i fransk, hvor man forbereder en fremlæggelse af et særligt emne hjemmefra, og jeg ville høre, hvordan I har gjort det?Jeg tænkte jeg ville starte med at skrive en ren tekst, og derefter koge det ned i stikord, men mit problem er, jeg har allerede 3 siders tekst,... -
Evolution - artsbegrebet
ForumindlægHvis jeg nu siger jeg træk en artikel og emnet var Evolution... jeg skulle inddrage bilag og jeg skulle have fokus på artsbegrebet, artsdannelse, slægtskab og evolution i min fremlæggelse - hvordan ville i så gå frem? (selvom i ikke kender til artiklen) Håber nogle kan komme med gode råd.... -
Hispanics
ForumindlægHejJeg skal til engelsk årsprøve imorgen og det er meningen, at vi skal fortælle lidt om de problemer der er omkring Hispanics in the USA. Problemet er bare, at jeg ikke kan finde noget om problemerne. Håber nogen der kan hjælpe mig. Hvis I har nogle noter omkring dette emne, er I meget velkomne ... -
Poler og tiltrækning, hjælp?
ForumindlægHejsa, mig emne er magnetisme og jeg skal skrive om: poler og tiltrækning - men jeg ved ikke hvordan jeg skal foreklare det?Er der nogen der kan hjælpe mig med at finde ud af: - hvad der er syd-polen og hvad der er nord-polen? - hvorfor bliver den magneten tiltrukket?- hvilke stoffer tiltrækker e... -
notehjælp til den amerikanske borgerkrig
ForumindlægDet kunne være rigtig dejligt hvis nogen har nogen til den amerikanske borgerkrig - helst ikke en hel sso da jeg er under et lille tidspres. Det må gerne være noter til Kilder til emnet eller bare generelle noter. En oversigt over forløbet ville også være dejligt at have!Jeg skal op i historie on... -
Funktioner og logartimeregneregler!
ForumindlægHej ;) Jeg skal op i mundtlig matematik på mandag, og nogle af emnerne vi kan op i, er jeg rimlig sikker på, at vi ikke gennemgik i min grundforløbsklasse, men som min nye matematiklærer åbenbart har opgivet. Derfor vil jeg gerne vide om nogle af jer har nogle gode notater omkring funktioner og m... -
Radioaktivitet
ForumindlægHej, jeg skal afslutte Fysik på B-niveau og jeg vil gerne gøre mit bedste i mine rapporter derfor vil jeg gerne spørge om I herinde kan komme med nogen gode tips om Hvad og Hvilke emner jeg skal skrive om og fokusere på... Det ville være en stoor hjælp, hvis I ville svare mig :-) På forhånd t... -
Søger hjælp her :D
ForumindlægHejsa..Ska op til kemi her på onsdag.Nogle der kan give gode råd til hvordan man bedst kan forbederede sig hjemmefra og hvordan man evt. bedre kan huske de emner man skal læse op til? Har især svært ved at huske nogle begreber og formler..Har haft om:Kemiske blandingerKemisk mængdeberegningMoleky... -
AT 2012 Problemstillinger om jordskælvet i Japan 2011
ForumindlægJeg sidder og prøver at få formuleret en problemstilling om jordskælvet i Japan 2012. Det overordnede emne er Katastrofen - årsager og konsekvenser, hvor jeg har valgt at arbejde inde for naturgeografi og samfundsfag. Jeg kunne godt tænke mig at skrive om de politiske konsekvenser, men jeg ka... -
Klassisk genetik - HJÆÆLP!!
ForumindlægHvis jeg nu siger jeg træk en artikel og emnet var klassisk genetik... jeg skulle inddrage bilag og jeg skulle have fokus på den klassiske gentisks forudsætninger, begreber og typer af arvegange i min fremlæggelse - hvordan ville i så gå frem? (selvom i ikke kender til artiklen) Håber nogle kan k... -
Disposition til mundtlig eksamen
ForumindlægHej alle! Hvad kunne eksempelvis være en disposition til historie eksamen? Jeg har prøvet at lave min egen: Kort præsentation af emnet og problemstillingerne. Overordnet redegørelse for den pågælende periode. Analyse af udvalgte tekster i sættet. Perpektivering til andre perioder(??) Hvad kunne... -
Hvad skal jeg sige :O ?
ForumindlægHej :) Om 1 uge skal jeg op til mundtlig NV eksamen. Mine lærer har fortalt, at vi kun meget kort skal præcentere opgaven, da der kun er 10 min. Hvilke punkter er vigtigst ? Hvad kunne de spørge mig om, til emnet: klimaændringer - Regnskoven? Håber nogle kan hjælpe med nogle gode råd.... er meg... -
Unge med hashmisbrug
ForumindlægHej alle sammen :) Jeg ska op til eksamen på mit studie. Studerer til socialrådgiver. Eksamen omhandler udsatte børn og unge, hvor mit emne er unge med hashmisbrug. Er der nogle der ligger inde med noter omkring lovgivningen på området og evt teorier eller metoder? Håber i vil hjælpe mig lidt ... -
Problemformulering
ForumindlægTjernobylulykken som emne Jeg prøver at formulere en problemformulering: det skal indeholde: Hvordan virker en atomreaktor Historisk fokus på regeringens reaktion og måden at håndtere en historisk katastrofe. Perspektivere til Sovjetunionens opløsning Hvorvidt det kunne have været me... -
Kilder på nettet?
ForumindlægHej Alle. Jeg har netop trukket eksamens-spørgsmål i historie i dag, og der står at udover det udleverede materiale, skal jeg selv medbringe relevant "ukendt" materiale. Siden det er søndag, og bibliotekerne er lukket finder jeg det lidt svært. Er der nogen der ved om man kan finde kild... -
HJÆLP! Tysk eksamen imorgen.
ForumindlægHej alle, er der nogen der kender "Metin und Martin, Aufsatz eines türkischen Schülers" - af "Bruun Hansen/Wikkiløse Pedersen: Meine Zeit (systime) 1993" Temaet er multikulti, så hvis I kender noget til emnet må I endelig svare :) På forhånd tak :) Annette. -
Skole og ungdom - kom med ideer til problemer!
ForumindlægHey gutter, i teknologi har jeg emnet Skole og Ungdom. Jeg skal udvikle et produkt til unge i skolen, men... kan ikke rigtigt komme på et relevant problem, hvor de naturvidenskabelige fag kan indgå i udarbejdelse af både produkt og rapport. Kom frisk med nogle ideer og forslag! -
Eksamen - varme og varmekapacitet
ForumindlægHej alle Jeg er til 24 timers eksamen i fysik og har trukket emnet varme og varmekapacitet. Hvad er godt at komme ind på, skal lave en præsentation på 6-7 min. Derudover forstår jeg ikke helt hvad den specifikke varmekapacitet er. Jeg ved at det er varmakapacitet/masse, men mere end det forstår j...
