Søgning på: srp biologi historie. Resultater: 18681 til 18700 af 28854
-
Perspektivering af fyrtøjet op til romantikken
ForumindlægHej! Jeg sidder og skal aflevere min DHO snart, og jeg mangler min perspektivering. Jeg skal perspektivere fyrtøjet op mod romantikken, men kan ikke lige se hvor den kommer til udtryk? Jeg håber på hurtig på god hjælp, så jeg kan nå at blive færdig. -
For oldtidseksperter og dem der skal til eksamen!
ForumindlægHej allesammen!Jeg står og skal til eksamen i old på fredag.Fik liii´' en lille ide.Hvis der er nogle der er interesseret kan vi udveksle noter og tilføje? - så kommer der forskelligt syn på sagerne.Til eksperterne :-) Hvis i har tid, ville det være dejligt at få jeres syn på sagerne.Mit pens... -
Diskussion af materialer, teorier og metoder.
Forumindlæghej alle sidder som mange andre og laver AT, har også lavet det meste men er ikke sikker på hvad man skal skrive i punktet Diskussion af materialer, teorier og metoder. nogen der kan hjælpe, Altså ved godt at man skal skrive bøger og film ned, og hvilke to metoder man bruger, men er meget itvivl ... -
Euklid og Archimedes
ForumindlægHej, er der nogen derude som kan forklare mig hvilken betydning Euklid og Archimedes havde for matematikkens udvikling ?? Tak på forhånd -
Analysering
ForumindlægHejsa.. jeg går i 8. klasse og skal snart til en prøve eksamen i muntligt dansk. jeg har fået at vide at vi skal analyserer en novelle, en artikel eller et digt. det er første gang jeg skal til eksamen så jeg ved ikke helt hvordan man analyserer en tekst, når man er til en eksamen. så derfor vil ... -
DDR nationalisme
ForumindlægHej :) Hvilken form for nationalisme anvendte DDR? -
Analyse af historisk kilde?
ForumindlægHej, Er der nogen, der ved hvordan, man analyserer en historisk kilde? Er der nogle ting man skal være opmærksom på? -
Hvor mange eksamener?
ForumindlægHej jeg skal til eksamen i 1.g. (Kemi-C)Nogen der ved hvor mange eksamener, jeg mininum skal til i 2.g og 3.g så ? -
Hvad er rød og blå blok?
ForumindlægHej mit spørgsmål lyder sikkert dumt men hvad betyder rød og blå blok i den politiske verden og hvilke partier er hvad? Jeg har ikke haft held med at finde svaret på nettet. -
HERODOT HJÆLP :O
ForumindlægHej Jeg skal snart til eksamen i old og er i gang med at læse Herodots Forfatningsdebat. Men jeg er blevet lidt i tvivl om, hvor meget man skal analysere. Jeg har kigget på mine noter fra dengang og der er intet analyse, fx retorisk. Min lærer har ellers lavet en slags disp. for ens oplæg til e... -
Reaktionsligning for Ballistit
ForumindlægHey jeg leder efter et sted hvor jeg kan finde en reaktionsligning for Ballistit - skydebomuld og nitroglycerin. Nogen der kan hjælpe? -
Herman Bang "Frøkenen" - HJÆLP
ForumindlægSkriv en litterær artikel om Herman Bang: ”Frøkenen”. I artiklen skal indgå en analyse og fortolkning samt en perspektivering til Det moderne Gennembrud. Jeg har virkelig brug for hjælp! :) -
Gymnasium
ForumindlægJeg er sådan lidt i tvivl om, hvilket gymnasium der skal passe mig bedst ind. Jeg får ikke så gode karakter i 10.klasse. (4 - 7) Jeg har eksamener nu, og har kun fået 02. ( Dansk - Mat) indtil videre. Jeg har valgt en STX, men er lidt i tvivl om det er det rigtige valg. Hvad foretrækker I andr... -
Hjælp! "En ROMANTISK ting???"
ForumindlægHej meget simpelt: I vores dansk Modul har vores lærer bedt om at vi allesammen skal tage en ting som vi mener er romantisk, med i skolen.. Men jeg har overhovedet ingen ideér!? (OBS: grunden det er et nyt forløb vi skal starte på) Så tænkte jeg straks på alle jer mennesker herinde, der som re... -
optakt
ForumindlægHej jeg ville lige spørge hvordan optakten til 2.verdenskrig i USA var? -
3.g opgave
ForumindlægNu nærmer den store skr. opgave i 3.g sig snart, og der må være andre end mig der er i tvivl om hvilket emne de vil tage sig til. Nogen der kender en side, hvor man kan få gode idéer til en fornuftig 3.g opgave, eller kan komme med forslag??? -
kameraets funktion
Forumindlæger der nogle der har, eller har haft om kameraets funktion eller bare ved en smule om det? kan intet finde på nettet..håber i gider hjælpe. -
Buddhismen
ForumindlægBudhismen 100 e.kr. delt i to retninger. Theravada("de ældstes lære") og mahayana(det store fartøj) Hvad menes der med de to betydninger: 1. "De ældstes lære", og "det store fartøj"? Håber der er nogle der kan svarer på mit spørgsmål - på forhånd tak -
En god indledning?
ForumindlægHej, jeg er igang med at skrive en litterær artikel, analys og fortolkning samt perspektivering og konklusion af Natasjas "I Danmark er jeg født" hvor jeg har tænkt mig, at perspektivere til H.C.Andersens "I Danmark er jeg født" og ved ikke hvordan jeg skal "fange læser... -
haster hjælp
ForumindlægHej allesammen. Jeg skal lave projektopgave om et par uger jeg er begyndt at tænke over, hvilke emner der kunne være interesssante, men kom slet ikke i tanke om noget. Mit overemne er "magt og afmagt" Hvis i har nogle gode forslag og interessant emer både et produk så må i meget...
