Søgning på: analyse william. Resultater: 18701 til 18720 af 24034
-
Dansk AT-eksamen
ForumindlægHej søde mennesker Jeg sidder og kæmper en krig med at finde ud af, hvilken humanistisk metode jeg skal anvende i min Dansk/historie AT-eksamen. Jeg har om ligestilling i Danmark og har derfor valgt at analyser en Billedereklame. Hvilken metode tror i/ved i der anvendes? Jeg håber i... -
Under vejr med mig selv
ForumindlægHej. Nogle derude, der har analyseret nogle af digtene fra Klaus Rifbjergs digtsamling "Under Vejr med mig selv"? Hvis ja, nogle der vil hjælpe lidt. Tænker især på digtet "universitet", men hvis I har noget til de andre digte, må I også gerne komme med dem. Håber nogle kan hj... -
Tværfaglig eksamensprojekt
ForumindlægHej Jeg skal lave tværfaglig eksamensprojekt (HF) og har valgt historie og samfundsfag på B niveau. Emnet er "Udvikling i kønnenes roller". Jeg skal til at lave en synopsis, men jeg er meget i tvivl om hvad jeg præcist skal skrive om/undersøge/analysere. Er der nogen der har nogle ide... -
Bestemmelse af blodtype
ForumindlægHvad betyder Anti D på eldon kortet Nedarvning af ABO - blodtype Anfør arvegange i din familie, hvis du kender familiemedlemmer blodtype, hvis ikke så analyser dig frem til mulige eller umulige blodtyper/genotyper hos dine forældre. Jeg har blodtype A. Nogle der kan hjælpe mig med begge sp... -
Novelle om det gode/perfekte liv
Forumindlæghej. Jeg skal skrive AT i samfundsfag og Dansk, om det her med at der hersker en jagt på det gode/perfekte liv i det senmoderne samfund. herunder skal jeg finde to noveller i dansk som jeg kan analysere med heblik på dette. Jeg kan ikke rigtig finde nogle, er der nogle der kan hjælpe mig? J... -
molekyleformel
Forumindlægen elementar analyse viser, at det dannede isothiocyanat fra rapsfrø har følgende sammensætning i masseprocent: C: 46,49 % H: 5,46 % O: 12,39 % N: 10,84 % R indeholder kun C, H og O b) vis, at molekyleformlen for isothiocyanatet er C5H7OSN -
Analysemetoder
ForumindlægHJÆLP- nogen der kan give input i form af evt litteratur eller ideer til min historie/dansk opg. jeg skal analysere "de blaa undulater" af H.C. Branner på 3 af følgende måder: biografisk nykritisk psykoanalytisk ideologikritisk eksitentialistisk hvad ligger lige for? udenover psykoanaly... -
Mundtlig eksamen!!!
ForumindlægHejsa Jeg har trukket reklamefilm til mundtlig eksamen i dansk, og jeg har lidt svært ved at finde en reklame som jeg godt kan arbejde med. Derfor ville jeg spørge om i kender nogle gode reklamer, som har et vigtigt budskab eller bare generelt en reklame der er god til at analysere med? Det v... -
betydningsanalyse og socialanalyse..Hjææælp!
ForumindlægHej. Jeg har lidt svært ved at se det klare BRUD mellem socialanalyse og betydningsanalyse.. Hvornår laver man en social analyse og hvornår laver man en betydningsanalyse? Hvis man fx er igang med en betydningsanalyse i billedkunst med et politisk værk, kan man så ikke let gå over i... -
Det arabiske forår - AT
ForumindlægHej jeg skal skrive en problemformulering i AT, kampen for det gode liv. Jeg har valgt samfundsfag og historie. Lige nu er mit udkast: Hvilke konsekvenser kan det arabiske forår få for både den arabiske verden men også den vestlige Analyser hvordan vesten håndterer det arabiske forår. Indd... -
Det arabiske forår
ForumindlægHej :) Er der nogle der ved hvem de forkellige parter var under Det Arabiske Forår i Egypten? Altså nogle konkrette mennesker eller organisationer. Og har disse parter muligvis holdt nogle taler som man kan analysere? Har ledt i flere dage, men kan ikke finde det! Håber nogen kan hjælpe. -
Hvis jeg finder og definerer centrale begreber i en tekst
ForumindlægHvis jeg har et videnskabeligt essay, hvori jeg finder nogle centrale begreber og definerer dem ud fra teksten, for så at bruge disse begreber til at analysere en anden tekst, hvad kaldes så denne metode? Jeg kunne forstå, at det måske kunne kaldes kritisk rationalisme, men jeg er hverken sikker ... -
Erasmus Montanus "Satire og Ironi"?
ForumindlægHeej Alle sammen. Jeg har lige haft om Erasmus Montanus i skolen, og er nu blevet sat til at lave en analyse af stykket, hvilket indtil videre er gået fint, dog ikke med satire og ironi afsnittet.. Hvad er satiren og ironien i historien? eller er der nogle eksempler? hvis ja, med hvem? Tusind tak... -
Ideer til gode spørgsmål
ForumindlægHej Jeg skal lave 3 spørgsmål til teksten "Maskinerne" skrevet af Johannes V. Jensen. Spørgsmålene skal helst følge de taksonomiske niveauer, altså de skal være 1. redegørende, 2. analyserede og 3. diskuterende. Jeg ville bare høre om i havde nogle ideer til spørgsmål til denne tekst? M... -
sproghandlinger? ;s
Forumindlægvi har haft lidt om det i skolen, men føler stadig jeg er lidt på bar bund, og kal til at skrive en analyse, fortolkning af novellen "mælk", skrevet af Simon Fruelund. Jeg skal finde sproghandlinger deri, da vi har arbejdet lidt med dette. Nogen der kan fortælle mig lidt om dem eller ha... -
Politisk emne?
ForumindlægJeg er simpelthen så lost.. Jeg skal skrive en opgave om et politisk emne som har fået meget medie opdækning, og analyse hvordan medierne har opdækket emnet ? Jeg kan bare ikke finde et ordentligt emne, og forstår generelt ikke det der politik halløj :S - er der en der kan give mig et los i røven... -
Gode noveller fra 1990-2010
ForumindlægJeg har trukket "noveller fra 90'erne og 00'erne" i min dansk mundtlig eksamen. Jeg skal selfølgelig selv have en novelle fra den tidsperiode at analysere, så jeg tænkte på om i måske ville kunne skrive nogle gode i kommentarfeltet. Tak på forhånd. ... -
Søger en der vil læse min stil igennem
ForumindlægHej, jeg søger en der vil læse min dansk stil/opg igennem og evt. komme med kommentar eller rettelser. Det er en analyse og fortolkning af elverhøj, som er på 3 sider. Har I tid og lyst til at læse min opg igennem, sender jeg det til jer. Ser frem til at høre fra jer. -
De røde sko. H. C. Andersen
ForumindlægHej, jeg er i gang med at skrive en analyse om eventyret "De røde sko" af H. C. Andersen. Men der er en person i eventyret, som jeg har svært ved at beskrive. Det er: Gammel frue: og noget andet jeg også har brug for hjælp til er: Sympoler og sproglige virkermidler (sanser, meta... -
Skønlitteratur om jernbaner?
ForumindlægJa. Jeg skal skrive AT i naturgeografi og dansk, og mit emne er Jernbaner i Danmark. Jeg skal gerne finde en roman, jeg kan analysere. Jeg havde først fundet Emil Bønnelyckes Lokomotivet, men den er fra 1933, og vores periode strækker sig kun til 1914. Er der nogen, der kender en (god) roman, der...
