Søgning på: analyse william. Resultater: 18741 til 18760 af 24034
-
hvad betyder det?
ForumindlægHej! Jeg er i gang med en analyse af Novelle Frk. Caja. Men i teksten står der " Alle Kvarterets Tjenestepiger ansaae det for en Slags Standspligt at forulempe hende det Muligste", og jeg har ikke rigtig nogen ide om hvad det betyder. Jeg har prøvet at slå de forskellige ord op, men... -
Den lille pige med svovlstikkerne - mundtlig dansk
ForumindlægHej Jeg skal snart op i mundtlig dansk, og min tekst er "Den lille pige med svovlstikkerne" af H.C. Andersen. Jeg kunne godt bruge lidt hjælp til at finde symboler i teksten og finde ud af, hvad budskabet egentligt er. Jeg er i tvivl om jeg skal have aktantmodellen med i min analyse. H... -
Please har virkelig brug for hjælp
ForumindlægJeg er ved at analyserer "I danmark er jeg født..." af H.C. Andersen. Og jeg er ved at give et resume af hver strofe. Men ved ikke hvad det her betyder: Står mellem æblegård og humlehave. Håber i vil hjælpe, it would be very appreciated! -
Argumenter imod udsagnet
Forumindlægjeg skal argumentere imod udsagnet ud fra en idealistisk teori: "Politikerne er ikke interesserede i globale værdier. De vil fundere deres politik på en kold og kynisk analyse af deres nationale interesser ud fra en usentimental vurdering af fordele og ulemper, understreger Christopher Meyer... -
"Ved vejen" af Herman Bang
ForumindlægJeg sidder her med en analyse af Herman Bang, som jeg skal have lavet til imorgen. Indtil videre går det fint, men har blot et spørgsmål som der måske var nogen af jer der kunne hjælpe mig med. Nemlig: Hvornår bliver Katinka bevidst om sine følelser for Huus? Er der nogen af jer der ved hvilket s... -
Novelle komposition
ForumindlægHej alle! Jeg har lidt problemer med analyse af novelle. Min novelle hedder Malene, og mit problem er, at jeg ikke føler den passer ind i berettermodellen. Så, passer alle noveller ind i berettermodellen, også selvom det ikke fremgår så tydeligt? Og er der andre måder hvorpå jeg kan forklarer ... -
Oversættelse
ForumindlægNogle som kan hjælpe..? Læs Fabula p. 71-72. Analyser, så det passer med den form, ordene står i og oversæt 1. Puella pulcherrima est. 2. Erat nox perpetua. 3. Facio te amantem meum. 4. Si velim, te consulem eligam. 5. Caligula enim equum suum consulem fecit. -
Buffalo Soldier -Bob Marley
ForumindlægHej allesammen Jeg skal lave en analyse af nummeret Buffalo Soldier skrevet af Bob Marley. Her sidder jeg desværre fast i spørgsmålet: Hvorledes placerer nummeret sig i forhold til det musikalske landskab i perioden/det tiår, hvor nummeret ligger? Det vil jeg gerne have hjælp til. Det vill... -
Ballerina
ForumindlægTænkte på om nogen havde læst teksten Ballerina af icolas Wieder ( from "True Tales of American Life; ed. Paul Auster") Jeg skal skrive en analyse og komme ind på The setting, The narrator, The patient og The ending. Jeg er virkelig lost, så det ville være super lækkert hv... -
De vilde hjerter
ForumindlægJeg skal analysere et filmklip af dokumentaren, de vilde hjerter af Michael Noer. Genre er dokumentar, men er der nogen der kan hjælpe mig med, at svare på disse spørgsmål omkring dette: Hvorfor har instruktøren/forfatteren valgt den genre? Hvordan er den brugt? Hvad fremhæver den genre i ne... -
Er lost med en mundtlig synopse..
ForumindlægNogen der vil hjælpe mig med hvordan jeg laver en mundtlig synopse? Altså f.eks hvordan opstætningen skal se ud og det. Mit overemne er: Arv og Miljø. Og min tekst ejg har valgt er Barndommens gade af tove ditlevsen.. Men ved ikke hvor jeg skal begynde. Er helt lost.. Jeg skal vel ... -
Bestsellers indtrædelse på det kinesiske marked.
ForumindlægHej Jeg skal Analysere Bestsellers indtrædelse på det kinesiske marked i mit eksamensprojekt i Det kinesiske studieområde. Jeg er ikke det store afsætnings geni og har ikke været muligt at få fat i min afsætnings vejleder i 2måneder.. så ville høre om der er nogen der har en ide til hvorda... -
religion og engelsk
ForumindlægHej alle, Jeg har en synopsis der skal afleveres imorgen.. Det er til mit EP (Eksamens projekt) jeg har om: konflikten mellem protostanter og katolikker i Nordirland, med henblik af bogen "Cal" af Bernard MacLaverty.. Er lidt lost i det.. Ved ikke hvilke analyser eller m... -
Paradisæblerne tekst
ForumindlægHej Jeg sidder og skal lave synopse med emnet syndefaldet. Jeg vil gerne have en novelle og har nu set flere analyser og referater af paradisæbler. Jeg synes den lyder god, og med en masse at tage fat i. Jeg har bare ikke teksten og kan ikke finde den på nettet. derfor ville jeg høre om... -
Hjælp!
ForumindlægHej derude Jeg skal til at skrive en dansk-historie opgave, og jeg regner med at bruge dansk. Jeg har tænkt lidt på at bruge en eller flere historier fra 1001 nat, men hvordan kan man lave en aflevering på 8 sider? Udover at jeg skal analysere, fortolke historien og skrive om forfattere... -
Eventyr i RELIGION/DANSK
ForumindlægHej derude :D Jeg skal lave synopsis og jeg har valgt fagene religion/dansk. Jeg skal finde et dansk eventyr og et buddhistisk eventyr og analysere og fortolke dem. Nogle derude som har nogle gode eventyr både et dansk og et buddhistisk som ville være relevante at bruge og har nogle tydlige relig... -
Forklaring af vendinger
ForumindlægHej Jeg er ved at analysere digtet "København, jeg gav dig alt" af Claus Høxbroe. I digtet står der "Nu er der kun få skæve lys i adventskransen tilbage" og "Gøres op i kapitel" er der nogen som kan forklare mig hvad disse vendinger betyder for jeg forstår det vir... -
udtræksfag kortfilm 9 klasse
ForumindlægHey folkz! Jeg har her for lidt siden udtrukket mit fag til dansk eksamen. Jeg trak kortfilm hmm hvad er det nu lige man skal der? Analyse af en kortfilm? Reflektere til filmiske virkemidler? Sammenligne mdd Andre? Syns vinker? Andre ting - evt gode råd, film, eksamen osv.... Tusind ... -
"Nyere litteratur (efter 1990)" - tekst?
ForumindlægHej alle. Jeg har i mundtlig dansk trukket "Nyere litteratur (efter 1990)" Jeg synes det er et meget bredt emne, og jeg er lidt på bar bund. Er der nogen af jer, der har en novelle eller andet der ville være god til at analysere i forbindelsen?? Det skal helst være en novelle,... -
Perspektivering af København, jeg gav dig alt og Gi' mig Danmark tilbage
ForumindlægHej Jeg er igang med at analysere teksten København, jeg gav dig alt af Claus Høxbroe og jeg skal perspektivere den til Gi' mig Danmark tilbage af Natasja. Men jeg kan ikke finde meget mere end at de begge gerne vil have noget tilbage til det som det var førhen. Jeg håber i kan hjælpe og p...
