Søgning på: biologi a skriftlig. Resultater: 18801 til 18820 af 153957
-
Det her er fucked!?
ForumindlægVores Bio C pensum er på ca 165 sider og jeg har læst halvdelen af pensum og mine noter er nu på 27 sider samlet? :-S Er det normalt? Det er jo helt ude i hampen? Jeg har bare skrevet ord, eller sætning (max 3 ord) og pile.. hvis jeg skal skrive yderligere 27 sider går jeg amok... de sidste 80 si... -
Talepapir
ForumindlægHej, jeg har skrevet en synopsis som jeg skal op of forsvare eller lave et talepapir til som jeg skal snakke ud for til årsprøven, men jeg ved ikke hvad jeg skal fokusere på i talepapiret, altså skal jeg genfortælle hvad der står i synopsen, give et kort resumé eller snakke om fremgangsmåden og e... -
matematik i musik?
ForumindlægJeg skal skrive speciale om matematiske sammenhænge i musik? Er der nogen der kan anbefale noget godt littratur eller hjemmesider? -
SSO - for lang?
ForumindlægHej, Jeg er sådan nogenlunde færdig med min SSO. Jeg har forstået på folk herinde, at en normalside er 2400 tegn med mellemrum. Og man derfor må skrive 36.000 tegn med mellemrum i sin SSO. Men min SSO er på 36.921 tegn med mellemrum. Tror i det er noget der gør noget? Men hvis jeg f.eks. mark... -
Diskursanalyse for roman?
ForumindlægHej! Kan man godt lave en diskurrsanalyse af en roman? Altså normalt analyserer man direkte tale - kan jeg godt også analysere personernes tanker i romanen? Tak på forhånd :) -
Mitose, hvad bruges det til?
ForumindlægVed mitose forståes, at cellerne kopierer deres kromosomer og deler sig så alle celler indeholder samme kromosomer (de er genetisk ens). Min bog forklarer ikke, hvorfor mitose foregår og hvorfor mitose er så vigtig...? -
Celler
ForumindlægHej alle Nogen derkan fortælle, hvad hvilke faktorer der har betydning for menneskecellens daglig trivsel og funktion På forhånd tak -
Fysik - Lyd
ForumindlægHej Hvad er emnebegrundelsen i lyd og hvad skal jeg perspektivere til? Håber på en smule hjælp På forhånd tak! -
Prader-Willi og øget appetit
ForumindlægJeg sidder med en gammel biologieksamensopgave. Jeg skal forklare hvorfor personer med Prader-Willi syndrom har voldsom appetit.. Jeg har overvejet om det skyldes noget hormonelt, da opgaven i øvrigt har spørgsmål om hormoner.. Problemet er bare, at personer med Prader-Willi har nedsat funktion a... -
hvornår starter studieåret på uni i år?
Forumindlæg^^ -
KURVE M.M
ForumindlægSe vedhæftede fil Jeg håber I vil tegne kurven for mig og hjælpe mig med spørgsmålene Jeg kan ikke få min exel eller wordmat til at fungere -
Er der ikke lige en barmhjertig sjæl der vil kikke på grammatikken?
Forumindlæger der ikke lige en der vil kigge på gramatiken i den vedheftede fil det er ikke så langt PS jeg ved godt at der utrolig mange stave fejl og slåfejl men det er kun gramatiken som jeg beder om at der en barmhjærig sjæl der vil kikke på. -
Hjælp til Dansk Historieopgave: Historie-delen
ForumindlægHej Alle :) Om ikke så forfærdelig lang tid skal jeg til at skrive Dansk Historieopgave. Jeg har fundet ud af, hvilken tekst jeg vil skrive om, nemlig Ørneflugt, som er skrevet af Henrik Pontoppidan, hvor man jo kan skrive noget om diskussionen mellem arv og miljø. Men... Jeg ved ikke hvad jeg s... -
interfasen/ hvilefasen
Forumindlæger det kromosomerne eller DNA et der fordobler sig inden celledelingen... -
Eksamen - opg 3.
ForumindlægHej alle, Mit spørgsmål drejer sig om ogp 3,b. til årets eksamen. Næsten alle jeg har snakket med har fået et forskelligt resultat i deres udregning af antal g. fisk.. Er der nogen herinde, der er sikker på, de har regnet den rigtigt? Og hvis ja - hvad får I så? Tak.. -
Højeste antal lærere i et fag?
ForumindlægHvad er det højest antal lærere, du har haft i et fag? Mit er 4 lærere. I engelsk havde jeg i grundforløbet en lærer, som fik et andet job. Så fik jeg en ny lærer, som gik på barselsorlov i 2g i januar. Nu har jeg en lærer, som vi ikke skal have næste år, fordi der er mange engelsk lærere på mi... -
Stress
ForumindlægHejsa jeg har valgt at skrive om stress i SRP(studieretningsprojekt). Jeg tænkte på om nogen havde nogle gode artikler om stress eller nogle guldkorn om hvordan man kunne sammenkoble det med motion træning eller mental træning for den sags skyld. tak. -
Hvordan henviser man?
ForumindlægHej. Jeg skal skrive studieretningsprojekt i historie/engelsk om kvindefrigørelsen i 60'erne og 70'erne og har valgt at romanen "Praxis" af Fay Weldon skal analyseres i den forbindelse... Har været på biblo og fået fat i et speciale skrevet om Fay Weldons forfatterskab. Og deri... -
Astronaut - hjælp
ForumindlægHej Jeg har fået dette spørgsmål i fysik, kan I svare på det? En astronaut er kommet til Pluto, hvilke problemer giver den lave tyngdekraft , når han skal bevæge sig på planeten? Tyngdekraften på pluto er, på 1 kg lod = 0,3 N -
blodkredsløb
Forumindlæghey alle sammen =) sidder her og skriver min bio opgave, men ved ikke rigtig, hvordan jeg skal komme omkring følgende, håber i kan hjæpe mig: Redegør for blodkredsløbets betydning for levering af ilt til muskler under arbejde?? på forhånd TAK :)
