Søgning på: engelsk eksamen 2010 stx. Resultater: 18801 til 18820 af 60468
-
Trekanter
ForumindlægDen sidste opgave kan jeg ikke komme videre i. Jeg ved, at: vinkel C = 82/4 = 20,5 sidelængde CE= sidelængde BC = 20 cm men, hvordan kan jeg finde vinkel E, så jeg kan udregne DC/e? :-) -
Udregning af ligning
ForumindlægHej Jeg har lidt problemer med at udregne denne ligningen. (1-4)^2+(-7+3)^2 -
Supplering?
ForumindlægHej Efter sommerferien begynder jeg i 3.g. Jeg vil gerne studere biokemi (KU), men problemet er at jeg mangler Matematik paa A niveeau og kemi paa b niveau. Kan man godt tag faglig supplering hos fx KVUC, hvis man ikke har afsluttet sin gymnasiel eksamen endnu? -
5 minutter
ForumindlægEr det virkelig rigtigt at talen man skal fremlægge i engelsk eksamen i starten, absolut kun må være på 5 minutter. Min lære siger at den skal være præsict på 5 min og her taler jeg ikke 20 sek over elle under. men det virker underligt at den ikke må være over 5 min. Hvad mener I? -
Samfundsfag C tvivl om hvilken karakter
ForumindlægI 1.g gik jeg på en musik linie som havde jeg samfundsfag på B-niveau. Det tidspunkt havde jeg en standpunkts karakter på 4 i årskarakter, men dukkede op til eksamen og mærkeligt nok fik jeg 00 i årseksamen... Jeg har nu flyttet gymnasie og g... -
uddannelsesønske
ForumindlægHej allesammen Jeg skal til at starte på gymnasiet, men fik at vide at jeg muligvis ikke er uddanbelsesparat. Jeg hørte at man gymnasiet kigger på ens karakter og laver en revurdering. Altså omkring uddabnelseaparatheden. Hvis gymnasiet er enig med Uu vejleder... -
Dansk skriftlig
ForumindlægHejJeg har lige læst alle mine stile igennem, og har desuden lagt mærke til at min lærer har flere gange skrevet, at jeg har problemer omkring faste udtyrk samt ordenes køn og vendinger... Hvad kan man gøre, for at være gode til disse ting? Stinker virkelig til det.. Kan man eventuelt finde en or... -
hvad menes der helt præcist med PERSPEKTIVERING
ForumindlægHey jeg er lidt i tvivl om hvad der helt præcis memes med perspektivering. Er det perspektivering til samtidens samfund eller andre tekster man har læst...eller?? -
HJÆÆÆÆÆLP! KEMI C.
ForumindlægHej, jeg skal finde ud af, hvor mange mol, n, er der i: 150 g. calciumcarbonat, CaCO3 200 g. natriumhydrovxid, NaOH 6 g. carbon, C 9,8 g. svovlsyre, H2SO4 Jeg forstår ikke helt, hvordan jeg finder ud af det, så hvis nogle ville hjælpe, ville det være skønno! -
novellen "Beyond the pale"
Forumindlæghej.. jeg skal skrive en stil hvor jeg analyserer udtalelsen: “A man should, whatever happens, keep to his own caste, race, and breed. Let the White go to the White and the Black go to the Black. Then whatever trouble falls is in the ordinary course of things – neither sudden, alien nor unexpecte... -
HAR BRUG FOR HJÆLP TIL PRØVE
ForumindlægEr der en der kan give et definition af følgende ord. På Englesk. Amish Racism Sport Australia and the aboriginal Hooliganisme -
skriftligt optagelsesprøve
ForumindlægEr der nogen der ved hvordan skriftligt optagelsesprøve foregår ? hvordan er det ? -
Hjælp dansk
ForumindlægHej, jeg vil meget gerne øve mig, på analysering af udrag fra romaner, samt artikler. Nogen der kan komme med eksempler på tekster? Kan simphelthen ikke finde nogle! Tak på forhånd! -
Ny start (gym.)
ForumindlægHej allesammen, så har jeg (sikkert også andre) ferie (: (i princippet, mangler translokation). Og jeg tænkte lidt på, hvordan i havde det, da i begyndte på en ungdomsuddannelse. Var det meget nyt? Jeg er nemlig typen, der er mindre snaksalig i starten og har svært ved at vænne mig til, at al tin... -
Er man bestået?
ForumindlægHej jeg har lige været til optagelsesprøve (STX) Jeg skulle op i engelsk, dansk & matematik. Jeg bestod i engelsk og matematik men ikke i dansk. Så jeg vil spørge om man stadig kunne komme ind hvis man bestod i 2 af prøverne? -
HJÆÆÆÆLP!!
ForumindlægHej derude ;-) Er der nogen der har været op i skriftlig engelsk sidste år (stx. engelsk B) og som gider give mig nogen gode råd om hvad jeg skal øve/forberede mig på?? Altså hvilke gramatiske fejl i havde stødt på i delprøve 1... -
hjælp til rettelse
ForumindlægHej - Har altid været dårlig til engelsk, og at jeg så også har engelsk på stx er surt. Men jeg er i gang med at skrive en "assignment" om mig selv. - Så jeg tænkte på, om der var nogle af jer, der ville hjælpe med at rette lidt grammatiske fejl :) -
Lav en undervisningsvideo og vind billetter til Roskilde festival
ForumindlægVælg et emne i pensum fra et fag på en gymnasial ungdomsuddannelse, forbered en præsentation af emnet og optag præsentationen på video. Det er op til jer hvordan I vil præsentere emnet. Det vigtige er, at I formidler emnet pædagogisk og interessant. Alle de indsendte videoer udgives på Studieport... -
Gravitation | Fysik formelsamling
KompendieGravitationskraften mellem to legmer med masserne og \(M\) i afstanden fra hinanden er givet ved: Potentiel energi i gravitationsfeltDen potentielle energi af to legmer med masserne og i afstanden fra hindenden er givet ved: Tabelværdi for gravitationskonstanten Kilde: NIST / CODATA 2010. -
Sukkerforbrug
ForumindlægHvad er danmarks sukker forbrug for 2010?
