Søgning på: et dukkehjem analyse. Resultater: 18861 til 18880 af 23724
-
Er dette en besjælling eller en personificering
ForumindlægHej, jeg sidder og analyserer et digt af Tom Kristensen ved navn "ung triumf", men jeg kan ikke finde ud af om dette vers er en besjælling eller personificering af hjertet: “ og jeg aner, at mit hjerte selv bag tusind døre/ måtte høres dunke dunkelt, banke bange, banke mat.”... -
Hjælp hvilken genre er den her informations artikel?
ForumindlægHej jeg skal lave en analyse af den her artikel. https://nyheder.tv2.dk/lokalt/2023-02-13-farlig-pilletrend-blandt-teenagere-gaar-under-myndighedernes-radar-det-er-i Men jeg er meget usikker på hvilken genre det her. Kan se træk for både en nyhedsartikel og en bagrundsartikel men kan ikke find... -
Musikvideo som emne til afgangseksamen
ForumindlægHej Jeg har trukket musikvideoer som overordnet emne til afgangseksamen, og jeg ved virkeligt ikke hvad jeg skal vælge. Den skal være dansk, og jeg skal kunne perspektivere den til ”Knust glas", "To veje" eller ”København". Der skal også helst være noget man kan ... -
Eksamen - Avis og andre nyhedsartikler
ForumindlægHej alle. Jeg har lige trukket til eksamen dansk (mundligt). Jeg trak Avis og andre nyhedsartikler, og jeg har ingen ide om hvad jeg skal analysere. Jeg ved ikke hvilken tekst jeg skal vælge.. Jeg håber der er nogle af jer der har nogle ideer Hilsen 9.klasse elev -
Eksempler på gode dansk faglige eventyr af H.C. Andersen?
ForumindlægHej folkens Jeg har trukket “Kunsteventyr af H.C. Andersen” til min 9. Klasses eksamen. Er der nogen som kender nogen eventyr af H.C. som er gode at analysere? Det kan ikke være: Klokken, den lille Idas blomster og tepotten - dette er en del af mit pensum. Svar gerne hurtigst muligt:) -
AT - Anoreksi
ForumindlægHej Alle. jeg skal til at skrive AT, i fagene : Engelsk & Psykologi. overemnet er mad & mennesker , og mit emne er så : Anoreksi. Ville hører om der var nogle der havde nogle gode ideer samt hvordan jeg kan bruge psykologi. har også et digt som jeg tænker jeg ville lave et digt anal... -
Beregn masse ud fra standardkurve af arealtal som funktion af formel stofmængdekoncentration
ForumindlægHej, Kan nogen hjælpe med denne opgave: Bestem massen af naringin i et glas grapejuice på 250 ml? Det skal laves ud fra en standardkurve/graf med arealtal som funktion af den formelle stofmængdekoncentration af naringin. og : Hvorfor har naringin lavere retentionstid end naringinin ved ... -
SRP mundtlige
ForumindlægHej, jeg skal snart op til SRP mundtligt, men er lidt i tvivl om hvad jeg skal snakke om. I min SRP har jeg fagene biologi og engelsk. Jeg ved nogenlunde hvad jeg skal sige i biologi delen, men hvordan skal jeg inddrage engelsk? Skal jeg bare snakke om de forskellige analytiske virkemidler jeg ha... -
Plagiat
ForumindlægHej Jeg afleverede min SOP for noget tid siden og skal op og forsvare den her om en lille måned. Blev dog pludslig bange for om jeg har plagiat? Jeg har brugt den samme kilder mange gange i min analyse, selvfølgelig omskrevet det og har kildehenvisninger på det hele. Dog synes jeg det tydeligt ... -
BERETNING ELLER LEVN? HJÆLP!!
ForumindlægHej derude! Jeg har skrevet en srp om babylonsk matematik og Hammurabis lov. Skal op og forsvare min mundtlige SRP snart, og er usikker omkring om loven er levn eller beretning. Jeg har lavet en analyse af loven, og jeg har også lavet et diskussionsafsnit med loven, hvor jeg diskutere hvilken ro... -
THE MATRIX! Haster :(
ForumindlægEr i gang med at analysere filmen "the matrix" Og jeg forstår simpelthen ikke et spørgsmål min lærer har stillet: Hvis SF er et billede af samtiden, hvad viser Matrix så om vores verden? Kom med konkrete eksempler! Håber virkelig nogle kan hjælpe mig :( På forhånd tak! :) -
Hjælp til essay om det nære og fjerne i fotojournalistik
ForumindlægEr i gang med en dansk stil, og her skal jeg i essayet indrage artiklen "tragedier får os til at kigge på os selv" af Thomas Boeberg. Jeg har dog problemer med hvordan jeg rent dansk fagligt skal inddrage teksten udover redegørelse i det han ikke argumenter for et bestemt syn men bar... -
Samfundsfag - opgave
ForumindlægHej Alle Sammen! Jeg er i gang med samfundsfag opgave, men jeg sidder lidt fast og kan ikke komme videre? Jeg håber jeg ville kunne få lidt hjælp her :) Halalslagtning på danske slagterier og en analyse af fremstilling heraf i danske medier specielt med fokus på integrationsproblematikken i de... -
modargumentationer mod snyd.
ForumindlægHej min klassekammerat er blevet fanget i at havde brugt en analyse fra studieportalen i sin egen opgave. Han kommer op til rektor for at snakke om opgaven, og han ville høre om der var nogle som havde nogle gode modargumenter mod at han snydt. Eller nogen ideer hvordan han ville kunne snakke sig... -
Romantikken / Det moderne gennembrud HASTER RET MEGET!!
ForumindlægHej Jeg skal vælge et værk i dansk, som er skrevet i 1800-tallet, altså have tilknytning til romantikken eller det moderne gennembrud. På baggrund af det skal vi lave en litterær analyse. Problemet ligger bare i, at jeg ikke ved, hvilket værk jeg skal vælge, så jeg tænkte på, om der var nogen d... -
Torbens datter tolkning
ForumindlægHej derude Jeg sidder og analyserer folkevisen "Torbens datter" Omkvædet er som følger: "Der dagen han dages og duggen den driver så vide" oversat: Når dagen begynder forsvinder duggen. Jeg ville høre om der er nogen der ville kunne hjælpe mig med hvad der kunne betyde??? ... -
Engelsk billede stilleje.
Forumindlæghttps://www.facebook.com/IFeakingLoveScience/photos/pb.367116489976035.-2207520000.1395248648./776382252382788/?type=3&theater Hej er der en venlig sjæl, der vil være sød at analysere dette billede altså jeg tænke ikke på farver og kompositionen osv. men mere stilleje. ( formelt og uformelt)... -
H.C ANDERSEN DEN LILLE HAVFRUE
ForumindlægHej mennesker Jeg har trukket H.C Andersen (forfatterskab) i mundtlig dansk eksamen og har virkelig brug for jeres hjælp! Jeg har valgt "den lille havfrue" som mit prøveoplæg og har brug for en analyse af eventyret. Jeg skal perspektivere til "den lille pige med svovlstikkerne&quo... -
HJÆLP! Jeg skal finde en artikel om Peter Lundin
ForumindlægHej Jeg skal op i mundtlig dansk, og har trukket emnet "Ondskab". Jeg har tænkt mig at analysere en artikel om Peter Lundin. Så ville virkelig være taknemmelig for, hvis der er nogen som kender en artikel, hvor der også står noget om hans omvækst, der må også gerne være nogle kommenta... -
Mundtlig dansk eksamen! HJÆLP
ForumindlægHej mennesker Jeg har trukket H.C Andersen (forfatterskab) i mundtlig dansk eksamen og har virkelig brug for jeres hjælp! Jeg har valgt "den lille havfrue" som mit prøveoplæg og har brug for en analyse af eventyret. Jeg skal perspektivere til "den lille pige med svovlstikkerne&quo...
