Søgning på: srp historie musik. Resultater: 18881 til 18900 af 24890
-
Utterslev Mose/Fortæller
ForumindlægHej allesammen! Jeg er igang med at analysere Utterslev Mose af Katrine Marie Guldager. HVis nogle af jer har læst den, hvem er så fortælleren? Hvis ingen har. Er en 3-persons-fortæller, så ikke en der omtaler personerne som ham og hun, men ikke nødvendigvis ved hvad alle tænker, da det jo er al... -
HCA. Den lille Havfrue, periode?
ForumindlægHvilken skriftlig, dansk periode ligger H. C. Andersens eventyr "Den lille Havfrue" i? Jeg ved på forhånd at den er skrevet i 1837, altså er den en del af romantikken.. men romantikken har jo forgrenet sig gevaldigt.. så hvor henne i romantikken ligger historien så? På forhånd tak.... -
Får man start bonus hvis man er under enkelt fag HF?
ForumindlægJeg har følgende fag: Dansk A: Engelsk B: Matematik B: Kemi B: Fysik B: KS: Samfundsfag C: Religion C: Historie B: SSO: Kan jeg godt få start bonus hvis jeg nu afslutter min enkektfag HF? -
Anerkendelse af Gregor Mendel
ForumindlægHej. Jeg er ved at skrive synopsis til min AT-årsprøve. Jeg skriver om Gregor Mendel - i biologi og historie. En af mine problemstillinger lyder: Hvordan var tiden, Gregor Mendel levede i, medvirkende til, at hans arbejde først blev anerkendt mange år efter hans død? Nogen der har nogle ideer? :... -
Motiv
ForumindlægHej Jeg er lidt usikker på, hvad motiv er når man skal analyser. Har et papir hvor der står; Motiv= Det historien handler om, fx det hovedpersonen ønsker sig. Men det for det mere til at lyde som et resumé af det man skal analyser, synes jeg. Og tænkte om motiv måske indeholdte noget med forfa... -
AT eksamen
ForumindlægHey allesammen! Jeg skal op i AT eksamen på tirsdag i fagene Historie og retorik med emnet Stasi i DDr. Jeg skal lave en retorisk analyse af filmen "de andres liv". Ville bare høre om nogen af jer har styr på hvilke metoder man bruger i retorik og specielt i sammenhæng med analyse? På f... -
AT - flyvemaskinen
ForumindlægJeg er i gang med at forberede mig til forberedelse af AT-eksamen i 2.g. Jeg skriver om flyvemaskinen hvor jeg tager Historie og Fysik i brug.Men frem til sagen, for jeg mangler inspiration, så er der nogle der har det samme emne, eller har skrevet om det før ?? Hovedsagligt mangler jeg nogle kil... -
Machuca - den spanske borgerkrig, hjælp!
ForumindlægHej Er der nogen der kan forklare mig historien/perioden bag "Machuca"? Altså hvad er det der sker under den spanske borgerkrig i Santiago Salvador Allende er præsident. Er han socialist? Marxist? jeg synes det er lidt forvirrende Og er de fattige kommunister? og de rige socialister? Hv... -
Mellemøsten og mellemkrigstiden
Forumindlæghej allesammen. jeg har i dag trukket mellemøsten fra år 1949 og fremad i historie. Ville høre om der er nogen af jer der ved om man kan samligne mellemøsten og mellemkrigstiden? og evt samligne nazitysklands top og de arabiske antisemitter? Eller evt. noget med samtiden. Ville også sætte pris på... -
AT Årsprøve, haster!
ForumindlægHej alle brugere Jeg står i den situation at jeg imorgen skal op til årsprøve i AT, i fagene historie og engelsk. Mit overordnede emne er "Overvågningssamfund". Jeg har udarbejdet en synopsis til dette. Jeg har dog et spørgsmål vedrørende strukturen af mit oplæg. Er der nogen der har no... -
HJÆLP!- vietnamkrigen
ForumindlægHej. Jeg mangler at svare på et af mine spørgsmål til historie imorgen. det lyder sådan her: Hvordan og hvornår sluttede vietnamkrigen og hvad har den betydet for nutiden? Jeg ved at den 30 april 1975 nedbrydes regimet Saigon men er der nogle søde mennesker der ved om det var krigens slutning ... -
Hjæælp til histoire
ForumindlægEr der en eller flere kloge, der kan hjælp mig med historie: I. Fra krig til krig – 1914-1945 1. Hvad var årsagerne til Første Verdenskrig? 2. Hvor og hvordan blev krigen udkæmpet? 3. Hvordan kom kommunisterne til magten i Rusland? 4. Hvad blev krigens udfald og hvilken rolle spillede USA... -
fremstillinger af produkt med emnet "Unge og Rusmidler"
Forumindlægvi er to piger som lige nu, arbejde med projektopgave. vi har emnet "unge og rusmidler" men, vi har lidt svært med hvad vi kunne lave af produkter til fremlæggelsen? vi har valgt at have fag som Dansk, samfundsfag, historie, biologi og Psykologi som indgår i vores rapport. Har i nogen ... -
Hjælp til problemformulering.
ForumindlægJeg skal til årsprøve i historie i morgen, og jeg mangler en problem formulering, for at komme i gang. Jeg har trukket: Antikkens Grækenland - Sparta og de 300. Jeg synes dog ikke, at mine kilder omhandler Sparta og de 300. De handler mest om Athen og demokrati. Nogle der har en idé? På forhå... -
renæssance og reformation
ForumindlægHej alle jeg er igang med at læse til historie og er nået til emnet "middelalder og renæssance". Men "reformation" er dukket op igennem min læsning, og jeg er i tvivl om hvad der menes med det. For renæssancen og reformationen er vel ikke det samme? Eller er det fordi tiden fr... -
Kan i hjælp mig om noget?
ForumindlægMin grønlandsklære siger at vi skal skriv en historie. vi skal bare skriv men vi skal brugt folkeeventyrrens genrekoder og fakta og fiktion. jeg ved ikke hvad jeg skal skriv eller hvad jeg skal gøre, jeg ved ikke folkeeventyrrens genrekode eller noget. jeg ved kun bare at der er talmagi, og ... -
antikkens værdier
ForumindlægStår og skal til eksamen i morgen i det antikke Grækenland i historie. I en af kilderne er det beskrevet at vi idag bruger og misbruger antikkens værdier, idealer og kultur, såsom kropsidealer i reklamer, film der er baseret på oldtidens Grækenland (Troja, Alexander og Gladiator blandt andet), de... -
Gennemsnit
ForumindlægHejsa! Mit gennemsnit (før jeg afgav min historie eksamen) var på 9,9. Har nu været oppe, og fik 7 (fik dog 12 i årskarakter - ja, det er en bitterhed at falde). Men hvad betyder det for mit snit? Karakteren tæller jo for 2, men betyder det så, at mit snit falder fra 9,9? -
Borgerretighedsbevægelsen - litteratur og vinkling på emne
ForumindlægJeg er i den situationen, at jeg skal i 3.g efter sommerferien, hvorfor jeg gerne vil begynde at læse om borgerretighedsbevægelsen allerede nu. Er der nogen, som har nogle gode forslag til bøger og evt. vinklinger til emnet, således at jeg kan komme godt fra start? Jeg har tænkt mig at skrive i ... -
Eksportingeniør
ForumindlægJeg overvejer at læse eksportingeniør på IHK. Jeg er rigtig god til sprog, historie, samfundsfag osv. men jeg er ikke den bedste til fysik,kemi og matematik. Denne uddannelse kræver ikke specifikke adgangskrav som matematik,fysik og kemi.. Kan nogen der evt. er i gang med uddannelsen fortæll...
