Søgning på: syntaktisk analyse. Resultater: 18881 til 18900 af 23684
-
Bevis af Wilsons formel
ForumindlægHej! Jeg sidder netop nu og skriver SRO, og skal til at påbegynde mit analyserende spørgsmål, som bl.a. lyder på at bevise Wilsons formel. Det er her mit problem opstår, da jeg er blevet i tvivl om hvordan jeg beviser denne. Wilsons formel ser således ud: x = √((2*f*o)/(p*r). Er der nogen ... -
Eksamen- perspektivering.
ForumindlægJeg skal analysere en sagprosa og har valgt "mareridt på den lukkede". Min lærer har valgt at jeg perspektivere til "der er ikke plads til de grimme i nattelivet" hvilket ikke er særlig nemt. Nogle der kan hjælpe med noget jeg kunne sætte mere pris på end andet?:) Skal op til ... -
Tove Ditlevsen digt (HJÆLP!)
ForumindlægHej allesammen. Jeg går i 9. klasse, og jeg har trukket "lyrik igennem tiderne" til eksamen. Jeg har valgt at jeg gerne vil analysere et digt fra Tove Ditlevsen. Jeg har læst noget af hendes værk, men alligevel ved jeg ikke så meget. Kunne nogen forslå et par digte fra Tove Ditlevsen so... -
Fransk A disposition
ForumindlægJeg har ingen problemer med selve sproget men jeg ved ikke hvilke punkter man skal have med i fremlæggelsen/dispositionen.... andet end et kort resumé, temaer og perspektivering. skal man fx. fortælle noget om forfatter eller skal man ligefrem analysere teksten? kan i please komme med nogle idéer... -
Objektiv eller subjektiv??
ForumindlægJeg har en novelle lige nu, og jeg er i gang med at analysere skrivestilen.. Hvis det er en 3. personfortæller, og man hører om både det ydre og det indre i novellen. altså - Han vangrede roligt i byen. Hans tanker streg til vejrs som balloner. Kan det godt være begge dele? hvis ja? hvad kalder m... -
Bygge producenter
ForumindlægHej alle. Jeg skriver en rapport om bæredygtigt byggeri. Jeg vil lave en komparativ analyse over Gyproc's produkter (som er en bæredygtig producent), og en anden ikke-bæredygtigt producent. Kan ikke rigtig finde en ikke-bæredygtig producent, da alle reklamere med at de er bæredygtige. Mit... -
Gentagelser i eventyr?
ForumindlægHvad menes præcis med gentagelser i eventyr? Kan der f.eks menes at der er mange gentagelse, f.eks som i Klods Hans siger han ''Halehoj, her kommer jeg" er det gentagelser jeg skal komme ind på i min analyse? Altså at han siger det så mange gange? -
Perspektivering af "Klokken"
ForumindlægHar trukket tekster fra romantikken som mit fordybelsesområde i min 9. klasse eksamen, og tænker umiddelbart at analysere Klokken af H.C. Andersen. Jeg skal perspektivere den til en af de følgende tekster: Der er et yndigt land I Danmark er jeg født I en landsbyskirke Nattergalen Den grimme... -
Bagudsyn
ForumindlægHej! Jeg er ved at analysere en digtet: "Morgen-Vandring" af Adam Oehlenschäger, og blev i tvivl om dette: Hvis digtet er bygget op af bagudsyn (datid), skabes der så mere perspektiv og forståelse i teksten? Eller skabes der en distance til læseren, fordi det er en handling der er sket?... -
The Matron Roald Dahhl - HJÆLP!
ForumindlægHej, er der nogen, som har læst "The Matron" et uddrag fra en selvbiografisk bog, som hedder " Boy" af Roald Dahl, og kan hjælpe mig? Jeg skal op i engelsk imorgen, og jeg skal analysere den. Er der nogen, der ved hvad man kan perspektivere den til? Vores tema er "identi... -
Prøveoplæg til 9.klasses eksamen
ForumindlægHej, jeg har trukket emnet "SoMe" til min dansk mundtlige eksamen, og jeg ved ikke hvad jeg kan bruge som prøveoplæg eller hvor jeg kan finde det henne. Jeg gad godt have en Webdok eller kortdok, da jeg tror det er spændende at analysere. Er der nogle der har trukket det samme eller nog... -
Oplæsningsstykke til "Under bæltestedet"
ForumindlægSkal lave en analyse af kortfilmen "Under bæltestedet" af Alexander Kølpin til mit prøveoplæg, men kan simpelthen ikke finde et oplæsningsstykke til det. Har prøvet at søge efter noget om både instruktøren og selve kortfilmen, men det er næsten umuligt at finde noget der er længere end ... -
Essay dansk mundtlig
ForumindlægJeg har trukket essay som fordybelsesområde i dansk mundtlig. Jeg ved ikke selv hvad jeg helt skal gøre. Jeg skal bare vælge et essay og analysere det og gå til prøve med det. Nogen der har nogle gode nogle liggende, eller evt har et prøveoplæg omkring essays liggende?? Ville være en stor hjælp h... -
Billedanayse - sommerdag ved sønderskagens strand
ForumindlægJeg har mundtlig årsprøve og har fået et billed af p.S Krøyer som jeg skal analysere!! Det helt nyt da vi kun er blevet præsenteret for emnet billedanalyse i år!!! Nogle der hat nogle gode noter til hvilken række følge jeg skal sige tingene i, eller hva der vigtig at få med?:) P.s jeg har mund... -
Oplæsningsstykke til Sat ud
ForumindlægHej, jeg går i 9. klasse og har virkelig kæmpet med at finde et oplæsningsstykke til min eksamen. Jeg har valgt Maleriet Sat ud, og har to perspektivering til to billeder. Alt ved min analyse egentlig færdig, men kan simpelthen bare ikke finde et oplæsningstykke. Tror jeg dumper, så please hjælp ... -
Fysik og kemi
ForumindlægHej jeg har virkelig brug for hjælp, skal til eksamen på mandag. Jeg kunne godt have behov for gode tips og råd, og hjemmesider samt nogle noter som jeg måske kunne få lidt mere hjælp af. fysik: magnetisme elektromagnetisme induktion vekselstrøm transformation krafteværket radioaktivitet... -
Eksamen analysemetoder!!
ForumindlægHej. Jeg skal op i dansk på mandag, og vi skal jo trække en tekst og analysere den. MEN vores lærer har sagt, at der er tre forskellige former for analysemetoder. Spørgsmålene er enten sproglige, litterære eller mediespørgsmål - dvs. det er et af de tre stofområder, der er i fokus. Men er der n... -
Hvor meget skal diskussion fylde i talepapirer SRP?
ForumindlægHej, jeg sidder og skriver mine talepapirer til SRP forsvar, og jeg har rigtig svært ved at overholde tiden på 10 min., da jeg har analyseret flere empiri - og skal derfor konkludere for dem alle. Jeg når nu til diskussion, og jeg er i tvivl om jeg blot skal kort konkludere for den, eller skal je... -
hjælp til AT! EØ og dansk
ForumindlægHej folkens! Jeg skal til eksamen i AT. Jeg har i dansk valgt at analysere 2 reklamer. En fra aarstiderne og en fra Den Gamle Fabrik. I EØ har jeg valgt at snakke om strategier for virksomehederne, og hvordan de f.eks. bruger reklamer til dette. En, der kan hjælpe med at fortælle navnet på d... -
Metode i rapsange
ForumindlægHej, i min srp har jeg analyseret rapsange og kigget på ting såsom rim, metaforer m.m. og derefter har jeg kigget på, hvordan rapsangene kan fortælle noget om samfundet: altså hvordan kunstnerne har levet med lav økonomisk kapital osv. Jeg er lidt usikker på hvilken metode jeg gør brug af, nogen...
