Søgning på: fysik eksamen htx. Resultater: 18901 til 18920 af 47925
-
Er videnskab endelig?
ForumindlægSad lige og kom til at tænke på om f.eks. fysikken eller matematikken var endelig. Altså om man kunne nå et punkt, hvor der simpelthen ikke er mere matematik ? -
A-Niveau fag
ForumindlægHejsa, Er det muligt at have dansk, historie, matematik, fysik, kemi og biologi på A-niveau i gymnasiet? På forhånd tak Rasmus Tolker -
Inertimoment - matematik/teknikfag
ForumindlægMine forsøgsresultater: nedbøjning af bjælken (45x45) med 4 bøger på midten af bjælken er 0,8mm. Med 2 bøger er nedbøjningen 0,4mm. Og nedbøjning af bjælken (140x45) med 4 bøger på midten af bjælken er 0,4-5mm. Med 2 bøger er nedbøjningen 0,2mm. opgaven lyder: - beskrive den teoretiske sammenhæ... -
Naturfag imorgen
ForumindlægHejsa, er der andre end mig, som skal op i skriftlig naturfag imorgen?Vil gerne høre, hvad i synes at der er godt at repetere, til prøven?Venlig hilsen mig.. -
Studie makker søges i kemi
ForumindlægHey jeg går på første på hf og køret pt. med et snit på 10-12 i alle fag, dette kommer selvsagt ikke uden en masse arbejde og en masse korekturlæsning. Indtil viderer har jeg fået venner og familie til at læse korektur på mine opgaver både for stavefejl og dat faglige. Men de har jo også dere... -
Hvilke atomer er der i luften?
ForumindlægHvilke atomer er der i luften? -
Simpel Harmonisk svingning
ForumindlægHej Skal man bruge vinklen når man udregner bevægelsesligningen for et matematisk pendul. Kunne man ikke gøre det med positionen i stedet for, så man får en differentialligning i x i stedet for θ. Kan nogle give en matematisk udredning? -
Månens molare masse eller stofmængde
ForumindlægHej! Jeg skal regne mig frem til månens temperatur igennem idealgasligningen. Wikipedia har en fin side om månen, hvor jeg får alle de oplysninger, jeg skal bruge pånær månens molare masse (som jeg vil bruge til at bestemme stofmængden med ved ligningen n=m/M) Jeg har indtil videre: p=3*10^-10... -
hjælp! tværfaglig matematik og?
Forumindlæghej, jeg skal snart skrive min tværfaglig, jeg regner med at det ene fag skal være matematik, men kan ikke rigtig finde ud af hvad det andet fag skal være, og hvis hvilket emne indefor det fag, så håber nogen kan komme med forslag som jeg kan overveje, har ingen ide om hvad det kunne være :S o... -
Hvad betyder det her ???
ForumindlægPerspektiverer- benytterarbejds- og betragtnings-metoder fra andre fag, skaber helhed -
Fysikprogram
ForumindlægJeg tænkte på, om der findes et fysikprogram til indskrivning af rapport, fx i stil med Chemsketch.Dvs. at det skal være muligt at lave forsøgsopstillinger. Jeg har downloadet templaten fra schropps.dk til Chemsketch, men det kniber med at finde fysikudstyr.Ideelt set vil det bedste være endnu en... -
Anti Matter
ForumindlægHej, Jeg står med en opgave, hvor jeg skal beskrive begrebet anti matter, men jeg er ikke helt sikker på om jeg har forstået det rigtigt, og kunne derudover godt bruge lidt mere viden om emnet, så hvis der er en venlig sjæl elelr to, som har tid til at forklare mig det, ville jeg sætte stor ... -
Endnu en tråd med MEDICIN
ForumindlægHeyJeg kunne rigtig godt tænke mig at høre om, der er nogle der "ved", om medicinstudiet kunne finde på at ændre de specifikke adgangskrav i 2008 (udover matA, kemiB, fysikB, danskA og eng.B)?Det undre mig lidt, at biologi ikke er et krav...hmmm....Mange tak for hjælpen... -
Atommasse eller molarmasse
ForumindlægSidder helt og kommer i tvivl.Hvis vi for eksempel tager Kr-85, så slår man op i Databogen og ser, at molarmassen er 83,80. Atommassen for Kr-85 er 84,91252 u.Jeg plejer godt nok at bruge molarmassen, når der skal findes stofmængde evt., men blev nu alligevel i tvivl om hvilken jeg skal bruge.Hvo... -
Fysikrapport ?
ForumindlægHej er ved at skrive om bølger og svingninger. Er næsten færdig, har kun disse spørgsmål jeg ikke kan finde ud af. Interferens Hvad er interferens? Bølgers interferensmønster. Beregning af vandbølgers fart. Vil også gerne høre fra dig, hvis du har nogle gode billeder af fx dæmpet / periodiske ... -
W/m^2
ForumindlægEr der en der kan forklare hvad W/m^2 er? På forhånd mange gange tak! -
Maskinmester uddannelsen
ForumindlægHey her, jeg skal begynde på maskinmester skole til kommende januar, er det nogen som har nogen idé hvordan en skal forberede sig til det ?.. jeg har ikki gået i skole siden jeg var udlært som radiomekaniker og det er 10 år siden. Så man er lidt rusten til skolegang .. -
X
Forumindlæghvad giver 8 (x-3) og 1/2 (4x + 8) -
deduktiv eller induktiv metode?
ForumindlægHey derude, Jeg har lige arbejdet om "baneberegning". Men hvem lavede disse formler omkring baneberegning i cirkebane ri rummet og ellipsebaner?.. og hvilke metoder brugte de (induktiv eller dedukiv?). Hvis I har nogle link til steder hvor der står hvem der har lavet formlerne, og hvo... -
Skrive en hypotese
ForumindlægHej jeg skal skrive en journal og i den skal der være en hypotese og en konklussion som bekræfter hypotesen, men hvordan skriver man en hypotese?
