Søgning på: analyse william. Resultater: 18941 til 18960 af 24034
-
AL Qaeda, vigtigt!
ForumindlægJeg skriver SRP om 9/11 og i min problem formulering stå der bl.a. analyser Al Qaedas motiver og mål og diskuter årsagerne til tilslutningen til den internationale terrorisme. Er der nogle der kender en rigtig god historisk kilde jeg kan bruge som baggrund for det afsnit? og som jeg kan lave kild... -
hvilke punkter?
ForumindlægHvilke punkter ville i mene jeg skal komme ind på under dette spørgsmål? "Der ønskes derefter en analyse af hvorvidt angrbet den 11. september har haft indvirkning på den amerikanske samhandel med centrale økonomier i mellemøsten" Har lidt svært ved at finde andre emner end råolien man... -
Kræftfremkaldende stoffer
ForumindlægHej. Jeg ved ved at skrive SRP i fagene biologi og kemi. Jeg skal finde en metode hvor man kan finde ud af om et stof er kræftfremkaldende eller ej. Denne metode skal jeg analyser, så det må meget gerne være noget hvor der står hvad man har gjort trin for trin. Jeg har søgt rundt på nettet, men ... -
Brug af SRO til SRP:?!
ForumindlægHej. Anses det som snyd, vis jeg genskriver dele af en andens SRO fra samme klasse, og bruger det i min SRP? Det min klassekammerat skrev om rammer ligenQjagtigt det jeg skriver om nemlig, saa det er meget relevant. men mest i forhold til brug af samme citater. ? ( til engelsk analyse skal det ... -
Fletter lige et egern.
ForumindlægWell hell-o. Jeg er i gang med at skrive SRP. Jeg kan ikke finde en kilde at analysere. skal skrive om Isaac Newton. Vil gerne bruge noget fra "Philosophiae Naturalis Principia Mathematica" (hans hovedeværk. men kan ikke finde nogle oversættelser. vil gerne have en smule hjælp. -
jeg har ikke løst til at dø!
ForumindlægJeg skal lave en analyse af sangteksten "Jeg har ikke løst til at dø" skrevet af "De eneste to." Men jeg har virkelig svært ved at skrive noget. Det spørgsmål jeg lige nu hænger ved er: Hvad handler teksten om? Indtil videre har jeg skrevet, at den handler om en der ikke h... -
Perspektivering
ForumindlægJeg har lige analyseret Peter Høegs "Kvinden og Aben" og jeg skal perspektiverer (og det er jeg ikke særlig god til) I perspektiveringen skal Peter Seebergs novelle "firbenets lille glædessang" inddreages, og der må også gerne indrages flere tekster. Jeg aner ikke hvad jeg ska... -
Etiske problematikker i Jørgen Leth det uperfekte menneske
ForumindlægHej :) Jeg sidder og bøvler med en danskopgave hvor jeg skal analyse bogen det uperfekte menneske af Jørgen Leth og jeg skal svare på følgende: Etiske problematikker i forbindelse med virkelighed i værket: Udstiller/udleverer bogen virkelige personer? Snyder den læseren? Og lignende etiske dilemm... -
Funktionelt vand?
ForumindlægJeg laver en synopsis i engelsk/AØ. jeg analysere virksomheden Royal Unibrew med deres vand Egekilde. Jeg har fundet nogle tal, hvor man kan se hvor mange liter vand der er solgt af almindeligt flaskevand, vand med kulsyre, vand med smag og funktionelt vand. Hvad er funktionelt vand? Tak. -
Forholdet mellem sprogbrug og budskab??
ForumindlægHej alle Jeg sidder og skriver en analyse om The Football Factory i min SRP og jeg skal b.la. have et særligt henblik på forholdet mellem romanens sprogbrug og budskab. Er der nogle af jer, der måske har en lille idé om hvordan man tackler den? Noget bestemt man skal kigge efter eller noget i de... -
SRP - spørgsmålenes fylde - hvor mange sider?
ForumindlægHej alle, hvor meget fylder jeres henholdsvis: redegørelse, analyse, undersøgelse og diskussion ?? Jeg er lidt i tvivl om hvor meget hver enkel må fylde og sidder lige nu og mangler næsten kun min diskussion. Jeg kan ikke finde ud af hvor meget jeg skal ligge i den og hvor meget den må fylde... -
Konflikten i Harry Potter?
ForumindlægJeg har lavet en analyse af Harry Potter og De Vises Sten men har svært ved at finde Konflikten og Point of no Return. Jeg ved godt hvad begge dele er, men er bange for at placere dem forkert. Hvad er jeres bud på hvor konflikt og Point of No Return ligger handlingsmæssigt i Harry Potter nr.1? -
diskussion af form og indhold i bogen Nordkraft
ForumindlægHej :) Jeg kunne virkelig godt bruge noget hjælp til min srp-opgave. Min problemstilling lyder således: Giv en analyse af Jakob Ejersbo: Nordkraft, herunder en diskussion af forholdet mellem form og indhold. Jeg er lidt på bar bund - og desuden virkelig dårlig til at diskutere i dansk. -
Indragelse af en matematisk model
ForumindlægHej Min opgave lyder sådan: "Giv under inddragelse af en matematisk model en analyse af, hvordan koncentrationen af EPO aftager i kroppen" Jeg er på helt bar bund. Jeg ved ikke hvordan jeg skal starte? Hvis nogen af jer har en god ide til hvordan jeg kan løse opgaven så er i meget ve... -
Taksonomiske niveauer
ForumindlægHej Jeg skriver en SRP i Biologi B og Fransk A Jeg har redegjort i frank, analyseret Jeg har redegjort i biologi så har jeg diskuteret til sidst i biologi Jeg skal skrive hvad jeg har gjort osv. men er der nogle som ligger inde med nogle forklaringer jeg kan skrive eller bare hvad jeg kan skr... -
Faderroller, i hvilke psykologiske retninger?
ForumindlægHej alle sammen Jeg er netop ved at være færdig med min SRP, men mangler lidt finpudsninger og uddybninger i forhold til analysen. Er der evt. nogle, der kan kode sammenhængen mellem faderroller og faderrollens betydning i forhold til Freuds personlighedsmodel og/eller den falliske/ødipale fase??... -
Sf's politik?
ForumindlægHej venner, jeg har fået til opgave at analysere hvorfor sf går med til den nye vækstpakke ( Større konkurrence evne) Da jeg har fået at vide af min lærer, at det er imod deres politik, men jeg kan da læse på deres hjemmeside at de støtter op omrking internationalisering og større konkurenceevne... -
Sf's politik?
ForumindlægHej venner, jeg har fået til opgave at analysere hvorfor sf går med til den nye vækstpakke ( Større konkurrence evne) Da jeg har fået at vide af min lærer, at det er imod deres politik, men jeg kan da læse på deres hjemmeside at de støtter op omrking internationalisering og større konkurenceevne... -
Opgavesæt - stamtræ
ForumindlægHej .. Jeg kan ikke finde ud af denne opgave. Er der nogen der vil hjælpe. Opgaven lyder: Analyser figur 4, og angiv sandsynligheden for at et sjette barn af III-2 og III-3 kommer til at lide af MCAD-mangel. http://subsites.egaa-gym.dk/nr/biologi/Roholt/Eksamenssæt/aar2007/august/opgave%202.pdf -
#Metoo
ForumindlægHej.. Jeg søger lidt hjælp til og kunne finde et okay produkt til min opgave hvor jeg har valgt #Metoo Også hvordan man i den forbindelse kan analysere Sofie Lindes tale til Zulu Comedy Galla. Og hvis der skulle side en eller anden med en idé som kan hjælpe så er du mere velkommen til og fortæl...
