Søgning på: dansk reportage. Resultater: 18941 til 18960 af 41162
  • Mod eller dumdristig

    Forumindlæg
    Hej, jeg er i gang med at skrive et essay i skolen om mod eller dumdristig, her er hvad jeg har skrevet en til nu Hvad er forskellen på mod og dumdristig? det er ligesom 2 sider af samme sag, men der er stor forskel på dem. Mange vil nok mene at dumdristig er et negativ ord, og mod er et positiv...
  • Kaj Munks nytårsprædiken

    Forumindlæg
    Jeg har ledt og ledt efter Kaj Munks nytårsprædiken, men kan simpelthen ikke finde den. Er der en af jer der kan hjælpe mig?
  • Fysik /Idræt

    Forumindlæg
    Hej Jeg står og skal lave At.projekt næste uge i fagene Fysik idræt. Så ville jeg bare hører om der var nogen der lå inde med et rigtig godt emne og evt. en problemformulering?
  • Virksomhedshistorie

    Forumindlæg
    Overskriften siger vidst sig selv. Hvad kan man komme ind på omkring et virksomheds historie ?
  • Romantikken

    Forumindlæg
    Hej, er der nogen her inde som har nogle gode noter til genren "Romantikken", for jeg synes ikke rigtigt mine er gode nok. så lidt hjælp ville være meget dejligt ;)
  • Politisk holdning

    Forumindlæg
    Hej Jeg arbejder i øjeblikket med en synopse. Jeg har brug for at vide hvilke politisk holdning/ ståsted berlingske tidende beligger i? Og hvis derkunne være kilder kunne det være godt... ;) På forhånd ________________________ Tak
  • Geogebra

    Forumindlæg
    Hvordan laver man en afstandslinjen i Geogebra, jeg vil ikke have den korrekt afstand, men bare linjen, altså en linje som forklarer hvor længderne går til..
  • Mat ex. point.

    Forumindlæg
    Heej :) :) Jeg er MEGET dårlig til matematik og skal op på onsdag, og har det på A:( :( er der nogen som har gode råd til hvordan jeg evt. kunne få 02!? Ved i desuden hvor mange point man får for en rigtig opgave? Har nemlig hørt at man skal have 84 point for at få 02.
  • Subjonctif

    Forumindlæg
    Bonjours mes amis, Jeg har brug for noget hjælp! Jeg kunne godt tænke mig lige at få sat på plads, hvordan det er, at subjonctif fungerer. Umiddelbart behøver jeg ikke, at forstå mere end, at det udløses efter nogle specifikke sætninger (jeg holder mig til, at have denne viden om det, og...
  • forholdsord

    Forumindlæg
    Hej jeg skal lave sætninger, hvor jeg skal huske at bruge et udsangs ord efter et forholdsord. Jeg skal fx gøre det med 1. to be tired of 2. to keep on kan i hjælpe mig lidt. Ps. hvad er et et engelske forholdsord. På forhånd tak :)
  • people med eller uden artikel?

    Forumindlæg
    Hej! Jeg sidder med en engelsk stil lige nu. Jeg er ved at skrive "the people are giving a gift to the nation" i en sætning, men kommer pludselig i tvivl, om people er et af de ord, hvor man ikke må skirve artikel foran såsom the
  • Lav gennemsnit :(

    Forumindlæg
    Hej allesammen jeg har en rigtig lav gennemsnit (2,6) STX.. Mit spørgsmål er, om jeg kan komme ind på sygeplejerske skolen, selvom mit gennemsnit er så lav?
  • Eksamen mundtlig B hjælp til rettelse af tysk

    Forumindlæg
    Hej! Jeg skal op i morgen til mundtlig Tysk eksamen og derfor er jeg igang med at skrive mit oplæg. Jeg ville høre om der er en der vil kigge hurtigt på dette lille stykke og rette det grammatiske for jeg ved der er nogle fejl, jeg ved bare ikke hvilke :) Jeg har trukket Beziehungen og tekste...
  • HASTER! Sommerjob?!

    Forumindlæg
    Hey alle!! Mangler job til mit sabbatår og har ikke rigtig nogen idèer?! Jeg vil ALT undtagen at sidde ved en kasse! ;D Vil bevæge mig på jobbet! Foreslag?????????????????????????? ;p
  • linearisering af variablesammenhænge

    Forumindlæg
    Hejsa, sidder og læser op til mundtlig eksamen. Ovenstående hører med til et spørgsmål om funktioner, dog har jeg ingen anelse om hvad det betyder. Håber der er en der kan hjælpe. På forhånd tak.
  • Tysk endelsen -chen

    Forumindlæg
    Hej alle. Jeg sidder her med en 24 timers eksamen i tysk Jeg skal analysere et eventyr og der er mange af ordene i min tekst som har endelsen -chen eks. brüderchen. Jeg ved det er noget med at ordet kommer til at stå i intetkøn, men jeg er mere interesseret i om det har nogen betydning for teks...
  • Spørgsmål vedr selve eksamen

    Forumindlæg
    Jeg kan forstå at man har 10 minutters tid, hvori man præsenterer sit prøveoplæg. Derefter har man 10 min. dialog med lærer og censor, hvor de kan stille spørgsmål o.l. I de 10 minutter jeg præsenterer mit prøveoplæg, skal jeg så nå at præsentere min analyse og tolkning, samt nå at perspektivere...
  • abstrak?

    Forumindlæg
    hej. hvad vil det sige, at et billede er abstrakt?
  • induktion og transformation

    Forumindlæg
    hej.. jeg skal snart op i fysik i folkeskolen.. og r i gang med at laver dispositioner.. men r pludselig kommet i tvivl angående induktion og transformation.. Hvem var det der opdagede induktion og hvem opdagede transformation?? og hvor ligger forskellen..? PÅ FORHÅND TAK :D
  • Hjælp til SSO (Engelsk)

    Forumindlæg
    Hej jeg har tænkt mig at skrive SSO i Engelsk :) Forventer at den skal skrives på engelsk? hehe ::))) Jeg undrer mig også over emner, har i nogen spændende forslag? tak