Søgning på: eksamensprojekt emner. Resultater: 18941 til 18960 af 27879
-
Prøve
Forumindlæghej.. jeg skal op til en kemi prøve i næste uge. emnet er: syre-base... prøven er uden hjælpemidler. Hvad kan der tænkes min lærer kan spørger om, idet prøvet som nævnt tidligere er uden hjælpemidler.? Hun har dog sagt at vi skal kunne de vigtigste syre og base uden ad.. tak.. -
C - anvende bioteknologi til at bestemme arvelige sygdomme
ForumindlægHej SP Jeg har et underspørgsmål til eksamen under emnet nedarvningsmønstre jeg ikke helt kan hitte ud af hvordan jeg skal besvare. Spørgsmålet er: "Diskuter hvordan man kan anvende bioteknologi til at bestemme arvelige sygdomme." Synes ikke jeg kan finde noget i vores lær... -
Historie opgave
ForumindlægHej I min klasse er vi så småt gået igang med at arbejde med vores HO. Vi skal til imorgen få skrevet os en problemformulering med underspørgsmål. Dog har jeg haft virkelig svært ved at komme på en problemformulering. Er der en venlig sjæl her der kan hjælpe mig med at få lavet en problemformule... -
sandsynlighedsregning
Forumindlæghejsa Sidder her med nogle opgaver indenfor sandsynlighedsregning. Emnet er Lotto. I rækkespil på Lotto-kuponen er der også mulighed for at spille matematiske systemer. Opgaven lyder på, at vi skal begrunde, at de matematiske systemer, der står på kuponen også indeholder de angivne rækker. Noge... -
Historie notater
Forumindlæghey er der nogen der har historie notater til 9 klasse? Emnerne er: den kolde krig, folkedrab, ligestilling, grundloven, arbejerbevægelsen, kvindevalgret og ligestilling, FN menneskerettigheder, berlinmuren, cuba krisen, Dk og EF/ EU, EUs udvikling, 11 september, Muhammedkrisen..... pleas... -
Idéer til en KREATIV planche
ForumindlægJeg har virkelig brug for hjælp til den her fremlæggelse, da det er imorgen jeg skal fremlægge om biologi for 7 klasserne. Jeg har først i dag trukket et fag, så jeg har ingen idéer til planchen. Så derfor beder jeg inderligt at i vil give mig nogle fantastiske idéer! Mine emner er om skoven ... -
Oplysningstiden, enevælden og revolution
ForumindlægHej, jeg har trukket mit eksamensemne i historie, hvor mine kilder primært fokuserer på den franske revolution .. Er der noget bestemt, jeg bør huske/gøre, når jeg har emnet: oplysningstiden, enevælden og revolution? Det er rigtig vigtigt for mig at få 12, da jeg gerne vil på medicinstudiet :... -
SRP.. Arv og miljø
ForumindlægHej. Jeg skal skrive SRP, og har valgt fagene dansk og samf. Mit emne er arv og miljø. Er der nogen, der kender en film eller en bog, som jeg kan bruge? Jeg er næsten helt på bar bund, og de tekster min dansk lærer har forslået mig er af J.P. Jacobsen, men jeg vil meget gerne have noget af lidt ... -
De forskellige kulhydrater og Nedarving
ForumindlægJeg har to spørgsmål jeg ikke helt forstår, de kommer fra to forskellige emner: 1. Vurder hvilken betydning de forskellige kulhydrater har for kvaliteten af vores kost. Er det bare at nogle kulhydrater at sværer at optage end andre? 2. Forklar den arvelige baggrund for at vi har forsk... -
Den kolde krig - problemstillinger?
ForumindlægJeg har trukket emnet den kolde krig. hvor jeg har fået udleveret bilagene George Kennan om sovjetisk politik Præsident Trumans tale til den amerikanske kongres d.12.marts 1947 "Styrkeprøve" fra den nye verden Cubakrisen george Bush vi vandet den kolde krig og et billede ... -
Enevælde
ForumindlægEr der en der kan fortælle mig, hvad der skete med enevælden i oplysningstiden (Europa)? :-) Er godt klar over at Frankrigs enevælde udviklede sig til demokrati via den franske revolution, men er der en, der kan forklare mig lidt bedre, hvad der præcis skete med enevælden? Synes mine tekster g... -
Mellemkrigstid perspektivering hjælp, haster
ForumindlægHASTER!! Hej alle.. Jeg skal imorgen til eksamen i Historie og jeg har trukket "Mellemkrigstiden - totalitære regimer + økonomisk krise". jeg ved ikke hvad jeg skal perspektivere det til? er helt lost, ved ikke hvad jeg skal gøre.. nogle der har forslag eller der selv har være... -
Ide til underemne til essay??? (HASTER)
ForumindlægOverskriften er 'Should animals be treated better?', jeg har i forvejen skrevet om 'animals kept in zoos' og 'wildlife under threat', men mangler desperat et sidste lille emne?! -til en cambridge engelsk hand in -
hjælp til studieretningsopgave.
ForumindlægJeg er igang med at skrive sudieretnigsopgave omkring vandstråle. Så hvis der er nogle der har viden omkring det ville det være rart. Jeg mangler meget teori omkring emnet. Mine variabler er h(længden på røret), x(længden vanden sprøjter) og y(hvor højt oppe hullet sidder på røret). hjælp mig!! -
SRP - Afsætning/engelsk
ForumindlægHejsa, Jeg går på HHX og har valgt et SRP-emne som lyder "Markedsføring på et engelsktalende eksportmarked" i fagene Afsætning og Engelsk. Jeg står nu og skal finde en dansk virksomhed, som jeg så vil beskrive hvordan den skal komme ind på et eksportmarked. Så jeg vil høre om der er no... -
psykologi
Forumindlægkære venner hjælp mig hvad skal jeg gøre??? jeg skal snart op til psykologi eksamen, men overvejer at ikke går op fordi jeg kan ikke analysere en tekst ud fra en psykologisk måde... jeg troe godt at jeg kan forklare teorien i forskellige emner men case analysering det kan jeg bare ikke... -
Matematisk beskrivelse af bølger
ForumindlægHej.. Jeg sidder med en større opgave i matematik her i slutningen af 3.g, som jeg skal aflevere en gang i næste uge, men desværre er jeg gået lidt i stå i en af delopgaverne.. Emnet er bølger, og underemnet stående bølger.. Da opgaven er for indviklet til at skrive her, tænkte jeg om der evt. ... -
Eksamen snart hjælp
ForumindlægHey allesammen vil høre om nogle har nogle førsøg eller note om disse emner: infomation om atomer syldt med energi Loner og salte Syre og baser svingninger atoments opbygninger Kuklider og ioniserednde stråling kerneomdannelse og energi håber nogle kan hlælpe mig tak :) -
Notater
ForumindlægHej, jeg tænkte på om der var nogen der har nogle notater til Kemi. De må gerne omhandle et eller nogle af de emner: Grundstoffer og kemiske forbindelser Salt Kalk i jorden, vandet og kroppen Mængder, masser og beregninger Kemisk binding og fældningsreaktioner. Det ville være så super hvis der ... -
Gas og krudt
ForumindlægHej.... Jeg står til pt. at skulle skrive en opgave, som har overskriften Krig, Medier og teknologi. De to fag som skal blandes er Historie og Kemi. Er der nogen som har en idee til emne eller som ligger inde med materiale til mine forslag. De er flg. - Tyskernes udvinding af nitrogen fra luften...
