Søgning på: historie noter stx. Resultater: 18961 til 18980 af 33650
-
Konservatisme!
ForumindlægHvad går konservatisme ud på?Håber i kan hjælpe! På forhånd tak! Og til dem der sidder og arbejder, god arbejdslyst :) -
fornuft og følelser- hvad styrer os.
Forumindlæghar trukket dette tema og har efterfølgende fået udleveret tekster omkring drømme og har fået til opgave at tyde to drømme..mit problem er så at jeg har 24 timers forberedelse og jeg aner ikke hvad jeg skal stille af spørgsmål i min problem formulering da jeg ikke lige er den helt store drømme ty... -
Hjælp!! :(
ForumindlægJeg har et problem. Jeg har fået er fs10 ark hvor der er en tekst der hedder "tanken tom" Der står: "Skriv din fortolkning og vurdering af sangteksten" Jeg har prøve og prøvet, men er gået i stå.. Kan i komme med inspiration? Det ville være en KÆMPE hjælp! Tanken tom Ha... -
mangler materialer om begrebet identitet og identitetsdannelse
ForumindlægHej! Jeg er ved at forberede mig til samfundsfags årsprøve og jeg mangler virkelig noget materiale om begreberne: identitet og identitetsdannelse. Håber virkelig der er nogle, der kan hjælpe, da det er en 24 timers forberedelse, og jeg har ikke lang tid tilbage. -
Paulus
ForumindlægHvilken betydning fik Paulus for udbredelsen af kristendommen? Please svar. Tak på forhånd! -
Forklaring
ForumindlægJeg er igang med at læse en artiklen fra, og jeg forstår ikke dette afsnit. Er der nogen der vil være sød at forklarer mig hvad det betyder "Fabrikken havde siden mellemkrigstiden forsømt at tilpasse sig udviklingen i detailhandelen i retning af kædesalg og mærkevarer. I et forsøg på at ven... -
ødipus - komplekset, please det haster!
ForumindlægHej jeg skal snart op til old eksamen, og ville spørge om der er nogen af jer der har noget om Ødipus og Ødipuskomplekset? .. har virkelig svært ved det.. håber der vil være noget der vil hjælpe.. -
Gratisaviser - Godt eller Skidt?
ForumindlægHvordan er jeres holdning til det eksploderede antal gratisaviser inden for de sidste måneders tid? Er i positivt eller negativt indstillede over for dette nyhedsmedie? (hvorfor?) Hvad kan vi som forbruger gøre for eller imod dette? Håber dette giver anledning til en god debat... Selv er jeg ... -
analyse: Angsten af Søren Ulrik Thomsen
ForumindlægEr der nogen der kan hjælpe mig med en analyse af Angsten? -
Et problem
ForumindlægJeg har et problem.. Jeg søger nogen der hjæpsomme der kan hjælpe mig.. Jeg vil blive så meget glad. -
Primær/sekundær kilde
ForumindlægHej Hvis jeg anvender en kilde fra en bog, som refererer til en dagbog, er det så korrekt, at kilden i bogen er en primær førstehåndskilde, og at kilden bliver til en sekundær førstehåndskilde, når jeg refererer til kilden i bogen? -
Vejledning til eksamen
ForumindlægHer er der en vejledning, eftersom så mange har efterspurgt sådan en. -
2.g opgave
ForumindlægJeg skal lave 2.g's opgave, og jeg er lidt forvirret. Den må maks. fylde 10 sider og man kan annalysere en bog eller en 2 taler mv. ud fra de danske forskellige begreber og tekstens opbygning. Nu skal vi til at have om 30'erne og så kunne det være smart hvis jeg valgte en eller anden teks... -
bestået ???
Forumindlæghey folkens jeg går i 2g nu og sagen er at jeg har dumpet samlet i matematik fordi jeg fik 2 mundligt og 0 skriftlig årskarakter og 00 til skriftlig eksamen dvs at jeg er dumpet . Men mit snit generalt er på 6,7 så det er jo egentlig fint nok , men kan jeg godt gå videre selvom jeg har dumpet i... -
Kan man starte en novelle sådan?
Forumindlæger det mugligt at starte en novelle såden her: Alle byen kender til "natten." Den nat to unge var ude at fiske. Kender du den ikke? Lad mig fortælle. -
Problemformulering :S
ForumindlægJeg sidder og skal skrive synopsis, men har rigtig svært ved at finde på en god problemformulering.. så håber virkelig der er nogen der kan hjælpe mig.. Jeg har om Owells 1984, menneskerettighederne og overvågningssamfundet.. Jeg ville være SÅ glad hvis i kunne hjælpe mig ! -
SSO - hvad skriver I om?
ForumindlægHvad så, er I gået i gang med jeres SSO? Hvad er jeres emne? Jeg spørger af nysgerrighed. Jeg er nemlig selv stødt hoved ind i en mur og er ret blank mht. emne. -
Apartheid - Er dette redegørende eller analyserende?
ForumindlægHejsa. Lige et enkelt spørgsmål. Sidder og taster løs på min DHO med apartheid som hovedemne. Først har jeg tænkt mig at redegøre for indførelsen af apartheid, modstandsbevægelserne og faldet af apartheid til sidst. Dernæst vil jeg analysere årsagerne til apartheid og komme ind på nogle af ... -
Haster!!! Hjælp mig
ForumindlægHej Jeg skal skrive en stil om hvad et godt pressefoto er.. og om en pressefotograf kan tillade sig at lave billedmæssige manipulationer. Er der nogle af jer der kan hjælpe mig og evt sige jeres mening om problemet??? Hpber virkelig på jeres hjælp. MVH en fortvivlet skoleelev -
Tillægsord - oversættelse
ForumindlægHej. Jeg vil MEGET gerne have rettet den tyske tekst igennem, da jeg er meget usikker i tillægsordenes bøjning på tysk. Håber der er een der vil (: DANSK: Den 25.årige Goethe udgav i 1774 sin måske kendteste roman ”Die Leiden des jungen Werthers”. Romanen handler om ung, ulykkelig kærlighed og o...
